Vyštval Meghan a Harryho z Británie rasizmus a bulvár? Instagram sussexroyal

Vyštval Meghan a Harryho z Británie rasizmus a bulvár?

16.01.2020 22:58 | Tlač | ČTK

Kauza okolo ústupu princa Harryho a Meghan z popredných pozícií v kráľovskej rodine opäť rozvírila diskusiu o rasizme v Británii a terčom kritiky je predovšetkým miestna bulvárna tlač. Začalo to spornými výrokmi bulváru napríklad o "exotickom DNA."

Harry a Meghan sa na bulvár sťažujú v podstate od samého začiatku ich vzťahu. Už v novembri 2016 vydal 35-ročný princ vyhlásenie kritizujúce "rasistické narážky" niektorých komentárov, ako aj "otvorený sexizmus a rasizmus" na sociálnych sieťach. Vlani potom kráľovský pár médiá obvinil z "neutíchajúcej propagandy" a šikanovania.

K sťažnostiam sa na jeseň pripojilo aj niekoľko desiatok britských poslankýň, ktoré pre zmenu hovorili o "staromódnom a koloniálnom podtóne" v tlači. Naznačili, že bulvár zverejňoval aj také správy, ktorých cieľom bolo "ublížiť žene bez akéhokoľvek zrejmého dôvodu".

Napríklad denník Daily Mail v minulosti vojvodkyňu Meghan spojil s kriminálnymi gangmi z Comptone na predmestí Los Angeles, zatiaľ čo sestra britského premiéra Rachel Johnsonová v komentári pre nedeľník Mail on Sunday napísala, že bývalá herečka tmavej pleti prinesie do kráľovského rodu "pestrú a exotickú DNA". Vlani na jar zase rozhlasový moderátor BBC Danny Baker po narodení syna Harryho a Meghan zverejnil na twitteri fotografiu s malým šimpanzom, s textom "kráľovské dieťa opúšťa nemocnicu". Následne bol z BBC prepustený.

Web Buzzfeed News okrem toho našiel mnoho prípadov, keď bulvár nemeral Meghan a Harrymu rovnakým metrom ako vojvodkyni Kate a jej manželovi. Daily Mail sa v jednom z titulkov pýtal, prečo si tehotná Meghan "nemôže prestať siahať na bruško", zatiaľ čo u Kate o rok skôr písal o "nežných" dotykoch. Denník Daily Express zase pred rokom kritizoval Meghan za obľubu v konzumácii avokád, hoci predtým o tomto plode písal ako o lieku na rannú nevoľnosť pre Kate. Buzzfeed News podobných príkladov uvádza desať.

"Britská tlač uspela vo svojej zjavnej snahe vyštvať Meghan z Británie," napísala v komentári na webe denníka The New York Times (NYT) lektorka žurnalistiky na Univerzite v Južnej Kalifornii Afua Hirschová. Autorka knihy "Brit (ish)" o rasizme v britskej spoločnosti sa domnieva, že "rasistický prístup" bulváru k Meghan nebolo možné prehliadnuť už od prvého titulku.

"To, ako sa k nej správali, dokazuje, čo mnohí z nás vždy vedeli: Nehľadiac na to, ako ste krásni, koho si vezmete, aké paláce obývate, aké charity podporujete, ... v tejto spoločnosti vás rasizmus bude vždy prenasledovať," dodala.

Podobné obvinenia vzniesli aj ďalší komentátori alebo labouristický poslanec Clive Lewis. Ministerka vnútra Priti Patelová sa ale domnieva, že rasizmus nezohral úlohu pri rozhodnutí vojvodu a vojvodkyne zo Sussexe ustúpiť z ich súčasných rolí. BBC v pondelok oznámila, že nič také v médiách nezaznamenala. Iní analytici zase pripomínajú, že Meghan rozhodne nie je prvým členom kráľovskej rodiny, ktorý má s britským bulvárom problém.

Nech už bolo príčinou napätých vzťahov čokoľvek, Harry a Meghan plánujú po odklone od monarchie komunikáciu s médiami výrazne zmeniť. Na svojom novom webe uviedli, že už nechcú byť súčasťou takzvaného kráľovského rozpisu, čo je systém komunikácie s vybranými denníkmi, vrátane štyroch bulvárnych. Exkluzívny prístup budú umožňovať "dôveryhodným titulom, ktoré sa zameriavajú na objektívne spravodajstvo".

pošli na vybrali.sme.sk


Akcionári CME schválili predaj Markízy a ďalších televízií skupine PPF

Akcionári CME schválili predaj Markízy a ďalších televízií skupine PPF

Akcionári mediálnej spoločnosti Central European Media Enterprises (CME) na dnešnej valnom zhromaždení schválili ponuku na prevzatie CME firmou PPF českého miliardára Petra Kellnera.

Poslednú predvolebnú debatu sledovalo 655 tisíc divákov (VIDEO)

Poslednú predvolebnú debatu sledovalo 655 tisíc divákov (VIDEO)

Poslednú predvolebnú diskusiu, ktorú odvysielala v predvečer moratória RTVS na Jednotke, sledovalo 655 tisíc divákov.

Kočner a Rusko boli odsúdení zhodne na 19 rokov väzenia

Kočner a Rusko boli odsúdení zhodne na 19 rokov väzenia

Zhodný trest väzenia vo výške 19 rokov uložil dnes súd Marianovi Kočnerovi a exministrovi hospodárstva a niekdajšiemu šéfovi ​​televízie Markíza Pavlovi Ruskovi.

Kedy presne začína volebné moratórium pre politikov a kedy pre médiá?

Kedy presne začína volebné moratórium pre politikov a kedy pre médiá?

Na Slovensku stále pred voľbami do parlamentu platí zastaralé pravidlo tzv. volebné moratórium, keď je zakázané informovať v prospech alebo v neprospech politických kandidátov.

Ktoré telefóny boli vlani najpredávanejšie po spočítaní celkových predajov?

Ktoré telefóny boli vlani najpredávanejšie po spočítaní celkových predajov?

Ktoré telefóny boli vlani úplne najpredávanejšie po spočítaní celkových predajov?

Americký senátor chce preveriť predaj CME

Americký senátor chce preveriť predaj CME

Americký republikánsky senátor Marco Rubio chce, aby vláda prezidenta Spojených štátov Donalda Trumpa preverila bezpečnostné dôsledky predaja firmy Central European Media Enterprises (CME) spoločnosti PPF českého miliardára Petra Kellnera kvôli väzbám PPF na Čínu.

Najviac priestoru pár týždňov pred voľbami mala v RTVS a TA3 vládna SNS

Najviac priestoru pár týždňov pred voľbami mala v RTVS a TA3 vládna SNS

Mimovládna organizácia MEMO 98 porovnávala prezentáciu kandidujúcich strán, hnutí, a ich lídrov v hlavných spravodajských reláciách RTVS, Markíza ,JOJ a TA3 –  počas troch týždňov kampane od 14. januára do 3. februára.

Fico sa môže rozčuľovať koľko chce, no socializmus už skončil (VIDEO)

Fico sa môže rozčuľovať koľko chce, no socializmus už skončil (VIDEO)

"Je to trápne a smiešne! Je tu cenzúra z 50-tých rokov!“ takto sa dnes rozčuľoval Robert Fico u moderátora Braňa Závodského kvôli tomu, že do pondelkovej debaty rádia Expres a Hospodárskych novín s lídrami politických strán organizátori nepustili podpredsedu strany Petra Žigu.

Peter Pellegrini, Zuzana Čaputová a Andrej Danko vystúpili v RTVS s mimoriadnymi prejavmi (VIDEO)

Peter Pellegrini, Zuzana Čaputová a Andrej Danko vystúpili v RTVS s mimoriadnymi prejavmi (VIDEO)

Premiér Peter Pellegrini, prezidentka Zuzana Čaputová a predseda vlády Andrej Danko v stredu večer dostali od RTVS priestor na vystúpenie. Dnes je posledný deň pred volebným moratóriom.

V predvolebnej kampani sa využívali falošné účty, manipulácie aj klamstvá (FOTO, VIDEO)

V predvolebnej kampani sa využívali falošné účty, manipulácie aj klamstvá (FOTO, VIDEO)

Prostriedky predvolebného boja sú rôzne. Hoaxy, dezinformácie a manipulácie boli súčasťou kampane a nezneužívali ich len antisystémové strany.

Najčítanejšie