Magazín Vogue bude možno aj v češtine

Magazín Vogue bude možno aj v češtine

02.10.2012 13:25 | Tlač | mk

Český podnikateľ Zdeněk Bakala aj s manželkou podnikajú kroky, ktoré by mohli viesť k vytvoreniu českej verzie prestížneho módneho časopisu.

 

 

„V uplynulých týždňoch sa rozvírili informácie o záujme českých mediálnych vlastníkov priviesť do Česka magazín Vogue," napísal český mediálny portál www.mediguru.cz.
Česká verzia prestížneho módneho časopisu by určite neobišla ani slovenský trh. Ochrannú známku si už pred niekoľkými rokmi aj na Slovensku poistila spoločnosť ADVANCE MAGAZINE PUBLISHERS z New Yorku, ale len pre kozmetiku.

Madonna na titulke Vogue v roku 1991Podľa informácií Mediaguru.cz majú o Vogue záujem tri vydavateľskej subjekty. V tejto súvislosti sa hovorí najmä o českom podnikateľovi Zdeňkovi Bakalovi, ktorý má väčšinový podiel v spoločnosti BXR Media, ktorá ovláda vydavateľstva Respekt Publishing a vydavateľstvo Economia. Bakala je aj za vydavateľstvom Ecopress, ktoré vydáva Hospodárske noviny. "Skupina BXR aj jej jednotlivé spoločnosti kontinuálne zvažujú nové investičné možnosti a príležitosti. Jednotlivé prípady však nekomentujeme," reagoval na otázku mediaguru.cz o možnosti vydávania Vogue hovorca skupiny BXR Petr Jonák.
Mediaguru.cz si myslí, že keďže sa Bakalove vydavateľstvá Respekt Publishing ani Economia nepohybujú v segmente lifestylových ani módnych titulov, Vogue by mohol zapadať skôr do podnikateľských aktivít priamo samotných manželov Bakalových. Manželka podnikateľa totiž v súčasnosti zakladá exkluzívne butiky v Prahe.

Prestížny časopis Vogue, ktorý vychádza už od roku 1892, je nie je len o móde, ale prináša aj články o dizajne a životnom štýle, ale aj o kultúre a politike. V súčasnosti vychádza vo viac ako dvadsiatich štátoch sveta.

Doposiaľ nevychádzal v českej ani slovenskej mutácii nie preto, lebo by nikto z vydavateľov nemal na licenčný poplatok, ale preto, že Vogue má pomerne striktné pravidlá pre udeľovanie licencií. „Vlastník licencie doteraz nebol presvedčený, že u nás pre taký magazín existuje trh, predstavovaný dostatočným počtom inzerentov v najluxusnejším segmente a zároveň adekvátnym počtom spotrebiteľov s vysoko nadpriemernými príjmami, ktorí sú pripravení za luxusný značkový tovar investovať vysoké sumy," píše mediaguru.cz.

 

pošli na vybrali.sme.sk


Začala vysielať nová internetová televízia - s Danglom, Zomri, Vinczeovou a ďalšími (VIDEO)

1. Začala vysielať nová internetová televízia - s Danglom, Zomri, Vinczeovou a ďalšími (VIDEO)

Necelý rok po začiatku vysielania v susednej Českej republike začala vysielať na Slovensku lokalizovaná Mall.tv aj s vlastnou produkciou. Vysielateľ avizuje dvanásť pôvodných relácií, v ktorých budú účinkovať známe tváre z Markízy, JOJ či RTVS.

Čínska firma môže kontrolovať Soukupovu Empresa Mediu a Médeu

2. Čínska firma môže kontrolovať Soukupovu Empresa Mediu a Médeu

Čínská společnost Rainbow Wisdom Investment ze skupiny CITIC se může podílet na kontrole firem Empresa Media a Médea Jaromíra Soukupa. Povolil to Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS).

Pochod za život promujú aj Kotlebovci, organizátori sa dištancujú od nevhodných prejavov

3. Pochod za život promujú aj Kotlebovci, organizátori sa dištancujú od nevhodných prejavov

Organizátori Národného pochodu za život, ktorý bude tento víkend, zverejnili vyhlásenie, v ktorom sa dištancujú od "násilných a urážlivých prejavov ... a od všetkých možných foriem, ktoré by smerovali k potláčaniu ľudských práv a slobôd."

Ku klimatickej iniciatíve 250 médií z celého sveta sa pridal aj denník zo Slovenska

4. Ku klimatickej iniciatíve 250 médií z celého sveta sa pridal aj denník zo Slovenska

Stovky svetových médií a ďalších inštitúcií upozorňujú tento týždeň vo zvýšenej miere na klimatické hrozby dnešnej doby. Pridali k iniciatíve s názvom Covering Climate Now.

Reuters: Za hackerským útokom na austrálsky parlament bola Čína

5. Reuters: Za hackerským útokom na austrálsky parlament bola Čína

Čína stála za hackerským útokom na austrálsky parlament a tri najväčšie politické strany pred májovými parlamentnými voľbami. Vyplýva to zo správy austrálskych tajných služieb, o ktorej s odvolaním sa na zdroje oboznámené s obsahom dokumentu informovala agentúra Reuters.

Slováci majú plné skrine, napriek tomu stále nemajú čo na seba

6. Slováci majú plné skrine, napriek tomu stále nemajú čo na seba

Viac ako polovica Slovákov priznáva, že má plný šatník, ale napriek tomu stále „nemá čo na seba“. 53% našincov má problém s výberom oblečenia, pretože ho nevedia správne kombinovať, a tak si pravidelne dokupujú nové kúsky. V tomto začarovanom kruhu plnom plytvania sa točia viac ženy ako muži a najmä mladí do 24 rokov. Jeden Slovák vyhodí ročne v priemere 4 – 12 kg šatstva.

Najčítanejším týždenníkom na Slovensku je sieť novín REGIONPRESS

7. Najčítanejším týždenníkom na Slovensku je sieť novín REGIONPRESS

Noviny regionálnej siete REGIONPRESS sú bezplatne distribuované až do 1,5 milióna domácností. Dokážu týždenne osloviť takmer pol milióna čitateľov.

Film Pomaľované vtáča sa dostalo do výberu hollywoodskych kritikov (VIDEO)

8. Film Pomaľované vtáča sa dostalo do výberu hollywoodskych kritikov (VIDEO)

Americký magazín The Hollywood Reporter zaradil nový film Pomaľované vtáča do výberu dvadsiatich najlepších snímok z filmových festivalov tohtoročnej jesene. Film sa dostal aj do nominácie na Oscara.

Tajomstvo izraelských inovácií a vynálezov

9. Tajomstvo izraelských inovácií a vynálezov

Štát Izrael existuje len sedem desaťročí, no za svoju krátku existenciu dokázal zúrodniť nehostinné miesta vďaka dômyselným zavlažovacím technológiám, vybudovať infraštruktúru, postaviť špičkové nemocnice a vzdelávať svoje obyvateľstvo na prestížnych univerzitách.

Herečka zo seriálu Zúfalé manželky dostala 14 dní väzenia a pokutu 30.000 dolárov (VIDEO)

10. Herečka zo seriálu Zúfalé manželky dostala 14 dní väzenia a pokutu 30.000 dolárov (VIDEO)

Americká herečka Felicity Huffmanova, známa zo seriálu Zúfalé manželky, bola odsúdená k 14 dňom väzenia, 250 hodinám verejnoprospešných prác a pokute 30.000 dolárov v korupčnom škandále s prijímacími testami na prestížnej americkej univerzite. Informovala o tom televízia CNN.

Najčítanejšie