Fanúšikovia Univerzity šerca Ježišovho zaplavili licenčnú radu sťažnosťami BFŠJ

Fanúšikovia Univerzity šerca Ježišovho zaplavili licenčnú radu sťažnosťami

25.03.2013 13:31 | TV | mk

Nie sme satanisti, sťažujú sa na licenčnej rade urazení fanúšikovia stránky Bohosloveckej univerzity Šerca Ježišovho v Hostovciach, od JOJ požadujú ospravedlnenie.

 

 Reportáž TV JOJ „Sektári naštvali dedinu" spôsobila na Rade pre vysielanie a retransmisiu menšiu pohromu.

 Na radu došlo do vydania tohto článku 98 sťažností a pribúdajú ďalšie. JOJ v piatok s plnou vážnosťou odvysielala reportáž Sektári naštvali dedinu o "Bohosloveckej univerzite Šerca Ježišovho v Hostovciach," kde uverejnila ustrachané reakcie obyvateľov dedinky Hostovice, ktorí sa obávajú šírenia satanizmu. Pritom je to jedna z mnohých recesistických stránok, ktoré sa šíria na facebooku, a už pri prvom pohľade na Skrúcaného ako pápeža a text je zjavné, že ide o recesiu. 

"Pohoršenie a hnev. Takéto sú reakcie obyvateľov Hostovíc, ktorí sa dozvedeli, že na pochybnej internetovej stránke niekto zneužil názov ich obce," takto začala reportáž redaktorka JOJ Katarína Kleknerová. Nasledovali reakcie vystrašených dôchodkýň. "Preboha. No možno sú takí ľudia medzi nami. Spravili si výsmech z Boha." Aj pravoslavného duchovného: "Sú to nejakí fanatici, sektári alebo neviem ako nazvať týchto ľudí, ale určite nie sú zdraví."
"Nikto z dedinčanov netuší, kto túto stránku založil, objavujú sa na nej nechutné fotomontáže. Jej prívrženci sa stavajú do rolí kňazov, či bohoslovcov. Avšak každé ich vyjadrenie má nádych irónie a nádych výsmechu," povedala redaktorka, ktorá oslovila sektológa a spomínala aj prokuratúru.

Prvá sťažnosť prišla na radu krátko po odvysielaní reportáže v piatok v noci. Sťažnosti prichádzajú cez on-line formulár na stránke rady. Text je väčšinou rovnaký: sťažujú sa na to, že televízia nezabezpečila objektívnosť a nestrannosť, ako jej prikazuje zákon.

„V reportáži moderátorky Kleknerovej o "Bohosloveckej univerzite Šerca Ježišovho v Hostovciach" - vymyslenej recesistickej stránke na Facebooku, kde sa ateisti/humoristi radi bavia o rôznych témach svojským spôsobom, boli títo ľudia (admini stránky a jej fanúšikovia, prispievatelia) označení za sektárov a satanistov. Keďže som sám fanúšikom tejto stránky, uvedená reportáž ma hrubo urazila, ohovorila ma a poškodila nie len moje meno. Preto žiadam od TV JOJ verejné ospravedlnenie v ich spravodajskom bloku," píše sa v sťažnosti.

„Rada bude postupovať štandardne - podnety zaeviduje, zmonitoruje obsah vysielania a ak na základe toho vznikne podozrenie, že odvysielaním mohlo dôjsť k porušeniu zákona, začne voči vysielateľovi správne konanie. Ak nie, sťažnosti posúdi ako neopodstatnené," povedala pre Omédiách.com hovorkyňa rady Lucia Jelčová.

"Hoci rada dostane aj niekoľko desiatok či stoviek totožných sťažností, posudzuje ich vždy iba ako jednu. Počet zaslaných sťažností nemá vplyv na rýchlosť konania a rozhodovania Rady, ani na výsledok prešetrenia sťažnosti, napr. výšku uloženej pokuty," povedala hovorkyňa.

Aktualizácia o stanovisko BUŠJ v Hostoviciach (19:40): "Necítime sa byť urazení, skôr sme pobavení absurdne zlou a bizarnou reportážou, ktorou redaktorka spravila dotknutým občanom Hostovíc medvediu službu a obec zviditeľnila 1000x viac, ako by sa to kedy podarilo nám. Žiaľ, negatívne."

JOJ sa zatiaľ nevyjadrila.

 

Reportáž TV JOJ „Sektári naštvali dedinu“ spôsobila dnes na Rade pre vysielanie a retransmisiu menšiu pohromu. Na radu došlo do poludnia 95 sťažností a pribúdajú ďalšie.  Televízia Joj v piatok s plnou vážnosťou odvysielala reportáž o "Bohosloveckej univerzite Šerca Ježišovho v Hostovciach," kde uverejnila ustrachané reakcie obyvateľov dedinky Hostovice, ktorí sa obávajú šírenia satanizmu. To, že ide o recesistickú stránku na facebooku, sa v reportáži neobjavilo.

Prvá sťažnosť prišla na radu krátko po odvysielaní reportáže v piatok v noci. Sťažnosti majú rôznych odosielateľov, ktorí podávajú sťažnosti cez on-line formulár na stránke rady. Text je väčšinou rovnaký: sťažujú sa na to, že televízia nezbezpečila v reportáži objektívnosť a nestrannosť, ako jej prikazuje zákon.

 

Totožnosť sťažovateľov zo zákona nie je možné zverejniť, údaje o sťažovateľovi (meno, adresa, mail, ...) sú uvedené v každej sťažnosti iné. Čo sa týka obsahu podnetov a formy ich podávania, sťažovatelia využívajú formulár na podávanie sťažností na webovej stránke Rady a veľká väčšina z nich obsahuje nasledujúci text: „V reportáži moderátorky Kataríny Kleknerovej o "Bohosloveckej univerzite Šerca Ježišovho v Hostovciach" - vymyslenej recesistickej stránke na Facebooku, kde sa ateisti/humoristi radi bavia o rôznych témach svojským spôsobom, boli títo ľudia (admini stránky a jej fanúšikovia, prispievatelia) označení za sektárov a satanistov. Keďže som sám fanúšikom tejto stránky, uvedená reportáž ma hrubo urazila, ohovorila ma a poškodila nie len moje meno. Preto žiadam od TV JOJ verejné ospravedlnenie v ich spravodajskom bloku.

 

„Rada bude postupovať štandardne - podnety zaeviduje, zmonitoruje obsah vysielania a ak na základe toho vznikne podozrenie, že odvysielaním mohlo dôjsť k porušeniu zákona, začne voči vysielateľovi správne konanie. Ak nie, sťažnosti posúdi ako neopodstatnené,“ povedala pre Omédiách.com hovorkyňa rady Lucia Jelčová.



Česká vláda pripravuje zákon o službách ako je YouTube

Česká vláda pripravuje zákon o službách ako je YouTube

 Lepší ochranu dětí před nevhodným obsahem či obecně ochranu veřejnosti před projevy násilí a nenávisti i před nežádoucí reklamou má zajistit navrhovaný zákon o službách platforem pro sdílení videonahrávek. Zákon předkládaný ministerstvem kultury do českého právního řádu zavádí evropskou směrnici z roku 2018, členské státy se k ní mají připojit do 19. září. V pondělí se návrhem zákona, který mimo jiné zavádí i povinnost pevného podílu evropských děl v nabídce služeb videoték na vyžádání, bude zabývat vláda.

Bývalý redaktor Trendu o spôsoboch Penty: Drž hubu a krok, šúchaj nohami o zem a bude pokoj. Ak sa ozveš, dostaneš cez držku

Bývalý redaktor Trendu o spôsoboch Penty: Drž hubu a krok, šúchaj nohami o zem a bude pokoj. Ak sa ozveš, dostaneš cez držku

„Žralokov z deväťdesiatych rokov si pamätám len zbežne. Nátlakové vyjednávania s hrubými krkmi poznám vlastne len z románov a filmov. Ale to, čo sa dialo v Rosume (sídlo vydavateľstva Trendu - pozn.red.) krátko po tom, ako som dostal výpoveď, mi deväťdesiatky v niečom pripomínalo.“

Zdravý olovrant je pre deti základom popoludnia

Zdravý olovrant je pre deti základom popoludnia

Deti na svoj správny vývin potrebujú rozmanitú a zdravú stravu, ktorá by mala byť rozdelená do viacerých porcií počas dňa. Hoci raňajky, obed či večera sú pre väčšinu rodín samozrejmosťou, to isté sa už nedá povedať o olovrante. Ide pritom o dôležitú súčasť jedálnička detí vo vývoji. Potvrdzuje to aj odborník na výživu MUDr. Boris Bajer, ktorý pre BILLA navrhol päť jednoduchých tipov na zdravý detský olovrant.

Walt Disney končí s jednou z najznámejších značiek

Walt Disney končí s jednou z najznámejších značiek

Americká spoločnosť Walt Disney končí so značkou 20th Century Fox, ktorá je jedným z najznámejších mien v zábavnom priemysle.

Z Trendu odchádzajú ďalší redaktori

Z Trendu odchádzajú ďalší redaktori

Odchody v redakcii Trendu pokračujú. Redakčný tím je od nástupu nového vedenia v júni minulého roka už takmer celý obmenený.

Prieskum: Česi najviac dôverujú rozhlasu, potom televízii

Prieskum: Česi najviac dôverujú rozhlasu, potom televízii

Nejdůvěryhodnějším typem média je podle Čechů rádio, kterému věří 73 procent lidí. Následuje televize s 64 procenty a tisk s důvěrou 60 procent lidí.

Vyhlásenie: Proti volebnej fraške a policajnej brutalite! Za slobodu Bieloruska!

My, príslušníci občianskej spoločnosti Slovenska, ako ľudia ktorí si ctia slobodné demokratické voľby, vyjadrujeme našu plnú podporu občiankam a občanom Bieloruska v ich protestoch proti masívnemu falšovaniu výsledkov prezidentských volieb, v ich boji za slobodu, ktorú im pred 26 rokmi ukradol človek, ktorý je dnes považovaný za jedného z posledných diktátorov v Európe.

Krajniakove ministerstvo riadi bývalý redaktor Markízy a šéfredaktor jeho webu

Krajniakove ministerstvo riadi bývalý redaktor Markízy a šéfredaktor jeho webu

Generálnym tajomníkom služobného úradu Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny je bývalý novinár Karol Zimmer. Ten na ministerstvo, na čele ktorého je Milan Krajniak zo Sme rodina, nastúpil 1. júla 2020.

V Bielorusku pokračujú protesty, viacerí novinári sú nezvestní, vypínajú internet

V Bielorusku pokračujú protesty, viacerí novinári sú nezvestní, vypínajú internet

V bieloruskom Minsku tretiu noc pokračujú protesty proti režimu staronového prezidenta Alexandra Lukašenka. "Policajti zasahujú s novou silou. Zatýkanie začalo. Počuť aj výbuchy, podobné ohlušujúcim granátom, ale k potýčkam doteraz nedošlo," hlási opozičný server Belorusskij partizan s odvolaním sa na informácie zo sociálnych sietí.

Na ministerstve vnútra musel skončiť aj bývalý televízny redaktor

Na ministerstve vnútra musel skončiť aj bývalý televízny redaktor

Bývalý televízny redaktor posledné roky nemal čas chodiť do roboty na ministerstve. Venoval sa vlastnej firme a krízovej komunikácii.

Najčítanejšie