Vedenie RTVS dalo vyviesť z budovy českú novinárku Foto: Respekt

Vedenie RTVS dalo vyviesť z budovy českú novinárku

10.05.2018 15:39 | TV | mk

Redaktorka časopisu Respekt pripravovala posledné dni rozsiahlu reportáž o situácii v RTVS.

 V článku, ktorý dnes vyšiel v časopise Respekt, píše o protestoch proti vedeniu RTVS, nútených odchodoch redaktorov spravodajstva a snahe zmeniť RTVS na konšpiračný web.
V tejto súvislosti sa chcela rozprávať s šéfom spravodajstva a publicistiky RTVS Vahramom Chuguryanom, za ktorým sa vybrala do televízie, vtedy ešte netušila, že ju odtiaľ namiesto rozhovoru vyhodia. Takto to popísala v článku:

"Má rokovania s pani Lyons a bude to trvať," vracia sa sekretárka z miestnosti, kde ohlásila novinársku návštevu. Asi po polhodine čakania na chodbe pred dverami šéfredaktorskej kancelárie prichádza muž predstavujúci sa ako bezpečnostný pracovník. "Volali mi z vedenia. Mám zistiť, kto vás pustil (do) budovy, a potom vyviesť von, "oznamuje. Protesty sú zbytočné. "Urobíme to v pokoji, predsa nebudeme volať bezpečnostnú službu," hovorí vyhadzovač. Večer redaktorke zavolal Chuguryan a povedal jej, že to nebol on, kto dal príkaz na jej vyhodenie, a vraj nevie, kto to mohol byť.

Hovorkyňa RTVS Erika Rusníáková pre Omédiách.com potvrdila, že redaktorku z RTVS vyviedli. Kto konkrétne dal príkaz, nepovedala. Podľa Rusnákovej bola vyvedená preto, lebo nebola vopred ohlásená ani dohodnutá na rozhovor. „Do areálu budovy STV sa dostala neoprávnene bez legitimovania sa a zahlásenia na vstupe. Je vysoko neštandardné, aby sa niekto cudzí pohyboval po priestoroch RTVS bez ohlásenia, sprievodu a bez viditeľného označenia kartičkou pre návštevy. Keďže si to všimli zamestnanci RTVS, kontaktovali ochranu objektu. Pracovník ochrany objektu (nie vyhadzovač ani strážnik bezpečnostnej služby) ju slušne požiadal, aby budovu opustila, čo aj urobila,“ povedala Rusnáková.

Redaktorka Respektu sa od začiatku minulého týždňa pokúšala dohodnúť si s Chuguryanom stretnutie a bola s ním v kontakte. „Navrhol štvrtok, ale pri ďalšej snahe o konkretizáciu času a miesta stretnutia som nadobudla dojem, že ku schôdzke možno vôbec nedôjde. Pretože rozhovor so šéfredaktorom bol pre pripravovaný text dôležitý, stále totiž chýbalo vierohodné či logicky pôsobiace vysvetlenie pre ukončenie spolupráce so štyrmi redaktormi spravodajstva, pokúšala som sa dohovoriť si - ako zálohu - sprostredkovanie návštevy televíznej budovy s nejakým zamestnancom RTVS, s tým, že skrátka v najhoršom prípade - v snahe priniesť našim čitateľom čo najpoctivejší obraz slovenskej situácie - počkám na chodbe, kým pán šéfredaktor nebude mať čas,“ povedala Svobodová pre Omédiách.com.

Keďže jej šéfredaktor nakoniec čas a miesto schôdzky nepotvrdil, vybrala som do budovy RTVS na vlastnú päsť. "Pani na sekretariáte spravodajstva ma išla ohlásiť a od pána Chuguryana sa vrátila s tým, že má rokovania a nemá čas, požiadala som ju, nech ho informuje, že počkám vonku, či si po rokovaní ten čas na mňa neurobí. Súhlasila,“ povedala Svobodová.

Ako už písala v článku, po polhodine prišiel muž "zodpovedný za bezpečnosť" s informáciou, že „dostal pokyn od vedenia, aby ma vyprevadil z budovy a aby zistil, ktorý zo zamestnancov sprostredkoval môj vstup. To som mu nepovedala, obávala som sa, že v súčasnej atmosfére v televízii by aj taká nevinná informácia mohla niekomu uškodiť... Odišla som s ním dobrovoľne. Nebolo to nijak nepríjemné, bolo to len veľmi nezvyklé. Večer mi potom pán Vahran Chuguryan zatelefonoval,“ dodala.

pošli na vybrali.sme.sk
Hotel Kyjev sa zmenil, svietili na ňom nápisy v ruštine (VIDEO)

Hotel Kyjev sa zmenil, svietili na ňom nápisy v ruštine (VIDEO)

Autentické odkazy okupantom z augusta 1968 osvietili nočnú Bratislavu.

Vyhlásenie novinárov a vydavateľov: Nedovolíme, aby sa zabudlo na Jána a Martinu

Vyhlásenie novinárov a vydavateľov: Nedovolíme, aby sa zabudlo na Jána a Martinu

Polroka po vražde Jána Kuciaka a Martiny Kušnírovej podpísalo niekoľko stoviek slovenských novinárov a vydavateľov toto vyhlásenie.

Niekoľko sôch v Bratislave a Prahe niekto v noci obliekol do neobvyklých šiat

Niekoľko sôch v Bratislave a Prahe niekto v noci obliekol do neobvyklých šiat

Sochu ženy pri malej fontánke na rohu Karadžičovej a Záhradníckej ulice v Bratislave neraz zdobí neobvyklé oblečenie. V zime to je čiapka a na jeseň jej zvyčajne niekto dá na nohy ponožky. Tentokrát neostalo len pri týchto doplnkoch.

Ako na porovnanie poskytovateľov pevného internetu na Slovensku?

Ako na porovnanie poskytovateľov pevného internetu na Slovensku?

Cena, rýchlosť sťahovania a odosielania alebo dĺžka viazanosti... Kritériá pri výbere domáceho internetu sú jasné, no konečná voľba nemusí byť jednoduchá ani pre technicky zdatnejších zákazníkov.

Ministerstvo zahraničných vecí si predvolalo zástupcu ruského veľvyslanectva za šírenie dezinformácií

Ministerstvo zahraničných vecí si predvolalo zástupcu ruského veľvyslanectva za šírenie dezinformácií

Slovenské ministerstvo zahraničných vecí si dnes predvolalo zástupcu (Chargé d´affaires) Veľvyslanectva Ruskej federácie v Slovenskej republike, kvôli vyjadreniam na facebooku.

Jaromír Soukup vo svojich reláciách porušoval zákon, rozhodla rada

Jaromír Soukup vo svojich reláciách porušoval zákon, rozhodla rada

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání poslala TV Barrandov pět upozornění na porušení zákona kvůli pořadům vlastníka televize Jaromíra Soukupa.

Kovačič Hanzelová mieri do SME. S ňou aj ďalší z RTVS

Kovačič Hanzelová mieri do SME. S ňou aj ďalší z RTVS

Bývalá redaktorka RTVS Zuzana Kovačič Hanzelová má už takmer novú prácu. S ňou aj bývalý vedúci vydania Správ RTVS Jozef Matej a ďalší ľudia.

Andrej Kiska požiadal o mimoriadne vystúpenie v televízii

Andrej Kiska požiadal o mimoriadne vystúpenie v televízii

Prezident Andrej Kiska požiadal na 21. augusta o mimoriadnej vystúpenie v RTVS .

Orange spustil vlastnú satelitnú službu Orange TV

Orange spustil vlastnú satelitnú službu Orange TV

Orange TV je dostupná aj cez satelit a internet.

350 denníkov dnes vyšlo so špeciálnym úvodníkom, v ktorom sa ohradzujú voči Trumpovi (VIDEO)

350 denníkov dnes vyšlo so špeciálnym úvodníkom, v ktorom sa ohradzujú voči Trumpovi (VIDEO)

Takmer 350 denníkov dnes zverejnilo úvodník, v ktorom sa ohradzujú proti útokom amerického prezidenta Donalda Trumpa na médiá a v ktorom zároveň bránia slobodu tlače.

Najčítanejšie