Diváci aj MZV kritizujú debatu Kotlebu na TA3. Podľa TA3 tam bol oprávnene Reprofoto TA3

Diváci aj MZV kritizujú debatu Kotlebu na TA3. Podľa TA3 tam bol oprávnene

11.06.2018 13:34 | TV | mk

Televízia TA3 pozvala v nedeľu do diskusnej relácie V politike predsedu ĽSNS Mariána Kotlebu. Mnohí diváci, ale aj MZV diskusiu ostro kritizovali. MZV spomenula v súvislosti s ňou hoaxy aj haluze.

 

Ten v relácii dostal pomerne výrazný priestor na to, obhajoval Jozefa Tisa, zľahčoval antisemitské výroky, nadával na NATO, spochybňoval EU, šíril o politike NATO a EU klamstvá a promoval svoj zámer kandidovať.

Jediným jeho oponentom, podobne ako pri ostatných politikoch, ktorých si pozýva TA3 samých, bol moderátor Norbert Dolinský, ktorý na viaceré kontroverzné a sporné vyjadrenia Kotlebu nereagoval dostatočne, aby nepravdivé výroky divákom vysvetlil.

Diskusia vyvolala ostrú kritiku mnohých divákov.

Reláciu a vystúpenie Mariána Kotlebu kritizuje na faceboku aj Ministerstvo zahraničných vecí. „Viete aký je rozdiel medzi hoaxom a haluzou? Hoax sa navonok tvári ako seriózna informácia, ale nie je. Haluz je hlúposť, ktorá má od pravdy tak ďaleko ako sa len dá. Vezmime si napríklad vystúpenie predsedu ĽS-NS Mariána Kotlebu v nedeľňajšej relácii V politike na TA3 (otázku, prečo dostal pán poslanec taký obrovský priestor v tomto médiu, ponechajme bokom),“ píše MZV.

MZV je pobúrené viacerými výrokmi, ktoré v relácii odzneli. Za hoax označilo Kotlebov výrok, že projekt európskej armády je krokom k federalizácii Európy a zničeniu národných štátov. "Pre všetkých divákov TA3 (a relácie V politike): žiadna európska armáda sa nechystá. Bodka. Hoax. Dovidenia,“ píše MZV.

„Haluzou je, keď poslanec Kotleba oduševnene argumentuje, že sankcie EÚ bránia Sýrii nakupovať lieky, a preto musia deti vo vojnou ťažko skúšaných oblastiach umierať. S tým sa ani nedá polemizovať, to je jednoducho hlúposť.“ Za vrchol cynizmu voči státisícom obetí občianskej vojny v Sýrii považuje MZV vystatovanie sa Kotlebu v priamom televíznom prenose spoločnými fotografiami s predstaviteľmi režimu, ktorý ich má na svedomí, a ešte na tom stavať svoje závery.

„A čo povedať o argumente predsedu ĽS-NS o akomsi “vypršaní” prístupovej zmluvy Slovenska do NATO v roku 2020, a potom sa budeme rozhodovať, čo ďalej... To už je ozaj na smiech: ani Washingtonská zmluva, ani protokol o pristúpení SR do NATO nemá žiadne časové obmedzenie. Tento jednoduchý fakt si dokáže každý vygoogliť asi tak za 2 minúty. Čiže totálna haluz.“

"Niektoré hlášky v éteri fakt dokážu pobaviť. A aj by boli smiešne, keby neboli do plaču, dodáva MZV, podľa ktorého Kotleba v TA3 predviedol vrcholné číslo, ktoré obsahovalo celú škálu nástrojov skúseného demagóga - hoaxy, haluze a, žiaľ, aj bezohľadný cynizmus," dodáva na záver MZV.

TA3 na kritiku reagovala vo vysielaní dnes takto: "Politická strana ĽSNS bola riadne zvolená v parlamentnými voľbami 2016. TA3 pozýva pred parlamentnými prázdninami do relácie V politike lídrov parlamentných strán, aby zhodnotili prvý polrok z pohľadu svojho politického pôsobenia. Vzhľadom k zvýšenej politickej aktivite strany ĽSNS v Národnej rade SR aj vďaka iným udalostiam ohľadom tejto politickej strany, vďaka ktorým sa dostali do stredobodu záujmu iných médií, považuje TA3 účasť Mariána Kotlebu v relácii za relevantnú."

Stanovisko TA3 k článku (18:05): "Televízia TA3 považuje za potrebné vyjadriť sa k výkonu moderátora Norberta Dolinského, ktorý v relácii V politike vysoko profesionálne zvládol rozhovor s predsedom ĽSNS Marianom Kotlebom. Dokázal viesť rozhovor naprieč všetkými avizovanými témami a nevyhol sa ani nepríjemným otázkam a faktom, ktorými tvrdo konfrontoval názory M. Kotlebu. Relácia V politike, ktorej hosťami boli Robert Fico, Richard Sulík, Alojz Hlina a Marian Kotleba, dosiahla v premiére a repríze kumulatívny reach 596-tisíc divákov. Premiéra relácie bola pritom jednotkou na trhu 42 minút. Obsah relácie V politike zaujal nielen širokú divácku verejnosť, ale aj mnohé slovenské médiá. Podľa agentúry Slovakia online boli vyjadrenia z relácie citované v 67 rôznych mediálnych príspevkoch."

pošli na vybrali.sme.sk
Súd zakázal Skylinku vysielať na Slovensku programy Primy

Súd zakázal Skylinku vysielať na Slovensku programy Primy

Spoločnosť M7 Group, ktorá prevádzkuje satelitný službu Skylink, musí pri dekódovacích kartách pre slovenský trh zablokovať prístup k televíznym programom Prima, Prima Cool, Prima Love, Prima Zoom, Prima Max a Prima Krimi.

Prokurátor: Ak by súd Kočnera s Ruskom odsúdil, hrozí im 12 až 20 rokov

Prokurátor: Ak by súd Kočnera s Ruskom odsúdil, hrozí im 12 až 20 rokov

"Ak by súd Kočnera s Ruskom naozaj odsúdil, pre trestný čin falšovania cenných papierov by im hrozila sadzba 12 až 20 rokov väzení," povedal dnes na tlačovej besede prokurátor Úradu špeciálnej prokuratúry Ján Šanta, ktorý navrhol väzbu pre Kočnera.

V TA3 bude neobvyklá zostava: Viktor Orban, Harabin, Chmelár, Pellegrini a ďalší

V TA3 bude neobvyklá zostava: Viktor Orban, Harabin, Chmelár, Pellegrini a ďalší

Televízia TA3 bude mať v nedeľu V politike neobvyklú zostavu hostí.

Skutočné príbehy inšpirované Tajomstvom

Skutočné príbehy inšpirované Tajomstvom

Ako mi Tajomstvo zmenilo život prináša výber najsilnejších, najdojímavejších a najpovzbudzujúcejších životných osudov v jednej knižke. Každý príbeh je autentickou ilustráciou cesty k úspechu, bez ohľadu na to, či ide o peniaze, zdravie, vzťahy, lásku, rodinu, kariéru, alebo iné oblasti života.

V O 5 minút 12 sa stretnú Kiska, Pellegrini a Danko

V O 5 minút 12 sa stretnú Kiska, Pellegrini a Danko

Relácia O 5 minút 12 bude mať túto nedeľu špeciálnu zostavu.

Niektoré zastávky sa zmenili na čitárne s nápisom Sóda

Niektoré zastávky sa zmenili na čitárne s nápisom Sóda

V 6 mestách po Slovensku sa v týchto dňoch zmenilo niekoľko obyčajných zastávok na malé čitárne. V nich si ľudia môžu čítať magazín Sóda, ktorý vydáva spoločnosť O2.

ČRo chce navýšiť koncesionársky poplatok o desať korún

ČRo chce navýšiť koncesionársky poplatok o desať korún

Vedení Českého rozhlasu (ČRo) bude usilovat o navýšení koncesionářského poplatku zhruba o deset korun ze stávajících 45 Kč měsíčně. ČTK to dnes řekl mluvčí ČRo Jiří Hošna. Rozhlasový poplatek se naposledy zvýšil na podzim roku 2005, kdy stoupl o osm korun.

Matica klame. Má blízko k Slovenským brancom, dôkazom je aj článok, ktorý radšej schovala

Matica klame. Má blízko k Slovenským brancom, dôkazom je aj článok, ktorý radšej schovala

Matici slovenskej tečie do topánok. Jej predstavitelia by sa radi ukazovali po boku kadejakých proruských spolkov, strašili islamizáciou a bratríčkovali sa s extrémistami, no zároveň by chceli, aby im tiekli peniaze zo štátneho rozpočtu a všetci sa na to len ticho pozerali. No nedá sa. Pokračovanie.

Tesco zmenilo názor v kauze predaja časopisu Zem a Vek

Tesco zmenilo názor v kauze predaja časopisu Zem a Vek

Pred niekoľkými dňami Peter Hajdin a Jakub Goda rozprúdili diskusiu o tom, či majú obchodné reťazce ponúkať na svojich pultoch časopis, ktorí šíri rasizmus a konšpiračné bludy.

Kofola získala minerálnu vodu Kláštorná

Kofola získala minerálnu vodu Kláštorná

Spoločnosť Kofola ČeskoSlovensko posilňuje svoje postavenie na trhu. Do svojho portfólia získava slovenskú minerálnu vodu Kláštorná.

Najčítanejšie