Foto: Občianska platforma Foto: Občianska platforma

Ghannamová o politických objednávkach v TA3, pomeroch v Markíze a v STV

17.05.2013 11:48 | TV | mk

Bývalá redaktorka TA3, Markízy a STV dnes hovorí o tom, že z STV musela odísť, lebo si to neželali Hrušovský, Mikloško a Hríb. Markíza bola podľa nej najobjektívnejšie médium a dnes si myslí, že vyvážený politický duel má len TA3. No z TA3 musela odísť, lebo odmietla plniť politické objednávky.

 

 

„Nech si kto chce, čo chce myslí, Markíza bola najobjektívnejšie súkromné médium, aké tu kedy bolo. Viem, ako  dnes majitelia zasahujú aj do printových médií , funguje tam autocenzúra, ako to bolo za socializmu. Do niektorých mienkotvorných denníkov sa nedostanú niektorí autori, lebo si to osobne neželajú majitelia,"   hovorí Anna Ghannamová v rozhovore pre blogera Mareka Piváčeka.  V Markíze bola za Pavla Ruska moderátorkou politických diskusií, v čase keď televízia napomáhala propagácii Rudolfa Schustera a strane SOP. V rozhovore spomína aj Schustera, kde tvrdí, že nemala problém sa ho pýtať na jeho komunistickú minulosť.

V súčasnosti je v médiách podľa nej všade iba jednostranný pohľad. „Občas TA3 urobí vyvážený duel, ale nikto iný. Vidíte, nemám problém ich pochváliť, hoci som z tadiaľ odišla po dvoch reláciách, lebo nedodržali dohodu: tvrdili, že Klub 3 nebude plniť politické objednávky, ale žiaľ, bolo to tak," povedala Ghannamová. „Nemohla som tam preto zostať." TA3 jej slová nechcela komentovať.

Odporúčam aj: Ghannamová sa sporí s TA3 o značku Klub 3

Spomína aj na svoje pôsobenie v STV, o ktorej si myslí, že nemala riaditeľa, ktorý by bol odolný voči ovplyvňovaniu. "Mňa osobne pán Rybníček vyhodil v skúšobnej dobe preto, lebo si to podľa slov exposlanca Muránskeho želali páni Hrušovský, Mikloško a Hríb. Tak potom asi nebol veľmi objektívny. Po dvoch rokoch sa mi za to ospravedlnil, ale vďaka nemu som sa rozhodla, že končím so žurnalistikou."  Na jej slová zareagoval štefan Hríb z .týždňa.

„Poslanec Muranský z KDH bol vždy skôr intrigán než dôveryhodný politik, takže na jeho infantilné hry je zbytočné reagovať. A ak si pani Ghannamová na základe podobných klebiet naozaj mysli, že som kedykoľvek a akokoľvek riešil jej osobu či prácu, je mi to ľúto, ale dosť sa preceňuje," povedal Hríb pre Omédiách.com. "Overovali sme to, nie je to pravda," reagoval hovorca KDH.

Na otázku, ako vníma, že je považovaná za kontorverznú novinárku, povedala: „Áno, som kontroverzná novinárka. Ale ak znamená kontroverzný to, že mi žiadna politická strana nedala ponuku byť v parlamente a ani hovorkyňou, tak na to som hrdá," povedala Ghannamová, ktorá bola hovorkyňou Ministerstva dopravy. „Ale to nie je politická strana."  To, že ako novinárka bola potom hovorkyňou považuje za užitočné. "Keď sa ocitnete na druhom brehu, dostávajú sa k vám informácie z iných prúdov. Z politických a lobistických. Až tam pochopíte, ako funguje svet, krajina, politické strany a rozdeľovanie štátnych zákazok. Keď to pochopíte, Boh vás opatruj, nevracajte sa už medzi novinárov, lebo tú prácu už nebudete môcť robiť. Ja som to bohužiaľ urobila."

V roku 2002 sa vrátila do STV ako moderátorka O 5 minút 12 a relácie Ring. "Musím povedať, že som sa necítila dobre, lebo som vedela mnohé veci, ktoré som nemohla povedať. Politici chápali, že viem viac, podľa otázok a možno preto som musela odísť. Neboli  si istí, či tie informácie v priamom prenose nepoužijem."

 

ANNA GHANNAMOVÁ v minulosti pracovala v denníku Práca, Zmena, Smena, bola moderátorkou relácie SITO a Na Slovensku je to tak na Markíze, kde bola aj zástupkyňou šéfredaktora. Šéfovala aj spravodajstvu v TV Luna, pracovala v  STV, TASR a bola aj šéfredaktorka Slovenky. V rokoch 2001 - 02 bola hovorkyňou ministerstva dopravy a neskôr poradkyňa Devín banky pre mediálnu sféru.

Stojí za OZ Šanca pre nechcených, ktoré prinieslo na Slovensko Hniezda záchrany, v ktorých sa doteraz našlo 44 detí. V súčasnosti je riaditeľkou sociálneho centra Náruč záchrany v Dúbravke a je ombudsmanka pre zákazníkov Orange. V rozhovore na blogu chýba zmienka, že je v tíme Občianskej platformy Mariána Balázsa.

pošli na vybrali.sme.sk


Wanda Adamík Hrycová sa stala opäť prezidentkou filmovej a televíznej akadémie

Wanda Adamík Hrycová sa stala opäť prezidentkou filmovej a televíznej akadémie

Valné zhromaždenie Slovenskej filmovej a televíznej akadémie (SFTA) si zvolilo nových členov prezídia. Tí následne jednohlasne potvrdili v pozícii prezidentky SFTA Wandu Adamík Hrycovú a zvolili dvojicu nových viceprezidentov Katarínu Krnáčovú a Tibora Búzu.

Křetinský a Tkáč vlastnia podiel v nemeckej ProSiebenSat.1

Křetinský a Tkáč vlastnia podiel v nemeckej ProSiebenSat.1

Skupina Czech Media Invest (CMI), ktorú spoluvlastní český podnikateľ Daniel Křetínský a má v nej podiel aj Patrik Tkáč, kúpila podiel zhruba 4,07 percenta v nemeckej televíznej a rozhlasovej spoločnosti ProSiebenSat.1 Media.

Jeden z obvinených z vraždy Kuciaka sa dohodol na znížení trestu

Jeden z obvinených z vraždy Kuciaka sa dohodol na znížení trestu

Dohodu o vine a treste dnes s prokurátorom uzavrel Zoltán Andrusko, sprostredkovateľ minuloročnej vraždy Jána Kuciaka a Martiny Kušnírovej.

Kočnerova Threema: Novinárka Ruttkayová si vypýtala od Kočnera na dovolenku. Z médií sa teraz sťahuje

Kočnerova Threema: Novinárka Ruttkayová si vypýtala od Kočnera na dovolenku. Z médií sa teraz sťahuje

Pokrivený imidž štátnej tajomníčky ministerstva spravodlivosti Moniky Jankovskej mala na žiadosť Mariana Kočnera v médiách napravovať redaktorka Martina Ruttkayová. Od Kočnera si podľa komunikácie z Kočnerovej Threemy vypýtala peniaze na dovolenku za pomoc pri odchode ministerky Lucie Žitňanskej.

České médiá sú pod tlakom, uvádza Európska novinárska federácia

České médiá sú pod tlakom, uvádza Európska novinárska federácia

Česká média jsou pod tlakem veřejnosti a politiků, část mediálního trhu navíc stále nepřímo ovládá premiér Andrej Babiš, uvádí zpráva Evropské novinářské federace (EJF), na kterou upozornil zpravodajský server iRozhlas.

Kvôli škandalóznej stopke odvolali šéfa bulharského rádia

Kvôli škandalóznej stopke odvolali šéfa bulharského rádia

Odvolanie generálneho riaditeľa bulharského verejnoprávneho rozhlasu BNR Svetoslava Kostova dnes schválila bulharská Rada pre elektronické médiá (SEM).

Dano Dangl o novej Mall.tv: Vyrábame necenzurovaný obsah, nepozeráme sa na to, či sa niekto urazí (VIDEO)

Dano Dangl o novej Mall.tv: Vyrábame necenzurovaný obsah, nepozeráme sa na to, či sa niekto urazí (VIDEO)

Už mesiac na Slovensku vysiela nová internetová televízna platforma Mall.tv. Má veľké ambície, chce "dobyť slovenský trh".

Markíza kvôli násiliu nečakane vylúčila z Farmy jedného súťažiaceho (VIDEO)

Markíza kvôli násiliu nečakane vylúčila z Farmy jedného súťažiaceho (VIDEO)

Televízia Markíza dnes oznámila, že z reality šou Farma vylúčila jedného zo súťažiacich - Mateja Jurkoviča.

Marocký kráľ omilostil novinárku odsúdenú za interrupciu

Marocký kráľ omilostil novinárku odsúdenú za interrupciu

Marocký kráľ včera omilostil novinárku Hadžáru Rajsúníovú, ktorá bola minulý mesiac odsúdená k ročnému väzenia za nemanželský sex a interrupciu spolu so svojím snúbencom, lekárom a dvoma jeho kolegami.

Kontroverznej piesni Elánu dali viaceré rádiá stopku, čo hovorí na kritiku skupina Elán? (VIDEO)

Kontroverznej piesni Elánu dali viaceré rádiá stopku, čo hovorí na kritiku skupina Elán? (VIDEO)

Najnovší počin skupiny Elán videoklip Bulvárne krysy vyvolal nielen medzi novinármi ale aj mnohými fanúšikmi skupiny pobúrenie a kritiku.

Najčítanejšie