Markíza má zákaz informovať o kauze. Je to zásah do slobody médií, hovorí Múdry

Markíza má zákaz informovať o kauze. Je to zásah do slobody médií, hovorí Múdry

12.09.2013 09:15 | TV | mk

Okresný súd Malacky vydal pre Markízu predbežné opatrenie, v ktorom televízii zakazuje informovať o kauze Nemocnica v Malackách a jej financovania.

 


Televízia Markíza v v lete tohto roka v reportáži Barbory Demešovej „Župa dáva milióny súkromnej firme" a v ďalších informovala o regionálnej nemocnici v Malackách a jej vzťahoch s BSK a o plánoch na zrušenie pohotovosti. „Firma, ktorá ju riadi, chce od Bratislavskej župy 3 milióny, inak vraj zavrie pohotovosť. Župan Pavol Frešo ich požiadavku obhajuje a sumu chcel zaplatiť," informovala Markíza. Spoločnosť Nemocničná a.s., ktorá nemocnicu vlastní, televíziu zažalovala.

 

Okresný súd v Malackách v predbežnom rozhodnutí uložil televízii „zdržať sa výroby a vysielania akéhokoľvek príspevku o Nemocničnej, ktorý by nadväzoval na spomínanú reportáž." Zákaz platí aj pre publikovanie na webe televízie. Pričom televízia musela na základe rozhodnutia stiahnuť reportáž Frešo utekal pred našou kamerou z webu. Pre čudné financovanie malackej nemocnice. Tá už na webe nie je.
Súčasťou predbežného opatrenie je aj povinnosť "zdržať sa rozširovania nepravdivých výrokov a hodnotiacich úsudkov o spoločnosti, ako aj výrokov spôsobilých spôsobiť žalobcovi ujmu." O predbežnom opatrení informuje aj sme.sk. „Odvoláme sa," povedal pre sme.sk šéf spravodajstva Markízy Tibor Mattyašovský. Za redaktorkou aj reportážami televízia stojí.

„Protestujem proti opakovaným a množiacim sa zásahom súdov do slobody médií, cenzúrnym zásahom a obmedzovaniu práva verejnosti na informácie. Po neslávne známom prípade pokusu Okresného súdu Bratislava 1 o cenzúru knihy Toma Nicholsona "Gorila" podobne rozhodnutie o predbežnom opatrení o zákaze vyjadrovania sa vydal OS Malacky voči mediálnym informáciám o kauze financovania Nemocnice Malacky z rozpočtu BSK," povedal pre Omédiách.com Pavol Múdry podpredseda IPI (Medzinárodného tlačového inštitútu). Múdry si myslí, že kompetentné justičné orgány a minister spravodlivosti by sa takýmto opakovaným porušovaním Ústavných práv mali vážne zaoberať.

 

Foto: Ludiapremalacky.sk

pošli na vybrali.sme.sk


Tisícky ľudí šírili podvod so sedačkami, polícia im posiela dôležitú radu

Tisícky ľudí šírili podvod so sedačkami, polícia im posiela dôležitú radu

Ľudia na Slovensku opäť vo vidine, že niečo drahé získajú zadarmo, šírili hoax a zároveň poskytovali dôležité údaje, ktoré mohli následne podvodníci zneužiť.

Vatikán si chce získať mladých – prináša aplikáciu s elektronickým ružencom (VIDEO)

Vatikán si chce získať mladých – prináša aplikáciu s elektronickým ružencom (VIDEO)

Vatikán chce získať sympatie mladých veriacich vďaka technologickej inovácii, ktorá ich má prepojiť s elektronickou aplikáciou, a pomôcť im tak pri tradičných ružencových modlitbách.

Do Na telo príde šéf vyšetrovacieho tímu Gorila (VIDEO)

Do Na telo príde šéf vyšetrovacieho tímu Gorila (VIDEO)

Hostia a témy víkendových diskusii. Na verejnosť sa dostal zvukový záznam z Gorily, ktorý obsahuje nahrávky, ktoré naznačujú politickú korupciu.

Posledný videoklip Karla Gotta už má okolo 23 miliónov zhliadnutí (VIDEO)

Posledný videoklip Karla Gotta už má okolo 23 miliónov zhliadnutí (VIDEO)

Posledný klip Karla Gotta a jeho dcéry Charlotte Elly k piesni Srdcia nehasnú už má na YouTube okolo 23 miliónov zhliadnutí. Singel zložil frontman skupiny Kryštof Richard Krajčo, ktorý ich tiež doprevádzal na akustickej gitare. Ide o prvú pieseň, ktorú Krajčo napísal pre niekoho iného než svoju kapelu. Finálnu podobu doladil s Petrom Harazinom z kapely Nebe.

Wanda Adamík Hrycová sa stala opäť prezidentkou filmovej a televíznej akadémie

Wanda Adamík Hrycová sa stala opäť prezidentkou filmovej a televíznej akadémie

Valné zhromaždenie Slovenskej filmovej a televíznej akadémie (SFTA) si zvolilo nových členov prezídia. Tí následne jednohlasne potvrdili v pozícii prezidentky SFTA Wandu Adamík Hrycovú a zvolili dvojicu nových viceprezidentov Katarínu Krnáčovú a Tibora Búzu.

Křetinský a Tkáč vlastnia podiel v nemeckej ProSiebenSat.1

Křetinský a Tkáč vlastnia podiel v nemeckej ProSiebenSat.1

Skupina Czech Media Invest (CMI), ktorú spoluvlastní český podnikateľ Daniel Křetínský a má v nej podiel aj Patrik Tkáč, kúpila podiel zhruba 4,07 percenta v nemeckej televíznej a rozhlasovej spoločnosti ProSiebenSat.1 Media.

Jeden z obvinených z vraždy Kuciaka sa dohodol na znížení trestu

Jeden z obvinených z vraždy Kuciaka sa dohodol na znížení trestu

Dohodu o vine a treste dnes s prokurátorom uzavrel Zoltán Andrusko, sprostredkovateľ minuloročnej vraždy Jána Kuciaka a Martiny Kušnírovej.

Kočnerova Threema: Novinárka Ruttkayová si vypýtala od Kočnera na dovolenku. Z médií sa teraz sťahuje

Kočnerova Threema: Novinárka Ruttkayová si vypýtala od Kočnera na dovolenku. Z médií sa teraz sťahuje

Pokrivený imidž štátnej tajomníčky ministerstva spravodlivosti Moniky Jankovskej mala na žiadosť Mariana Kočnera v médiách napravovať redaktorka Martina Ruttkayová. Od Kočnera si podľa komunikácie z Kočnerovej Threemy vypýtala peniaze na dovolenku za pomoc pri odchode ministerky Lucie Žitňanskej.

České médiá sú pod tlakom, uvádza Európska novinárska federácia

České médiá sú pod tlakom, uvádza Európska novinárska federácia

Česká média jsou pod tlakem veřejnosti a politiků, část mediálního trhu navíc stále nepřímo ovládá premiér Andrej Babiš, uvádí zpráva Evropské novinářské federace (EJF), na kterou upozornil zpravodajský server iRozhlas.

Kvôli škandalóznej stopke odvolali šéfa bulharského rádia

Kvôli škandalóznej stopke odvolali šéfa bulharského rádia

Odvolanie generálneho riaditeľa bulharského verejnoprávneho rozhlasu BNR Svetoslava Kostova dnes schválila bulharská Rada pre elektronické médiá (SEM).

Najčítanejšie