RTVS musí zaplatiť za Lampu 50 tisíc eur, Hríb to kritizuje

RTVS musí zaplatiť za Lampu 50 tisíc eur, Hríb to kritizuje

27.02.2013 15:43 | TV | mk

Ide o vydanie Lampy o kauze Cervanová. "Je to rozhodnutie, ktoré je v príkrom rozpore so všetkým, čo priniesol November 1989," povedal Hríb.

 

 

Pred rokom licenčná rada rozhodla, že STV odvysielaním relácie Večer pod lampou na tému vraždy medičky porušila zákon a RTVS dala sankciu 50 tisíc eur. RTVS sa odvolal na Najvyššom súde, ten dnes potvrdil rozhodnutie rady. Paradoxne ide o vydanie relácie, za ktorú tvorcovia na čele s moderátorom Štefanom Hríbom získali Novinársku cenu.

Relácia bola odvysielaná 23. júna 2011 na Dvojke. Pokutu rada uložila za to, že "program spôsobom svojho spracovania a svojím obsahom zasiahol do ľudskej dôstojnosti prokurátora M. Valašíka, Ľ. Cervanovej a forenzného psychológa G. Dobrotku."

Hríb pozval do relácie mužov, ktorí boli právoplatne odsúdení z vraždy študentky medicíny. Pozval a dal priestor na vyjadrenie aj sudcom, vyšetrovateľovi a prokurátorom, tí neprišli. Hneď po odvysielaní vyvolala relácia rozporuplné reakcie. Proti spracovaniu protestovala Generálna prokuratúra, kritizovala jednostrannosť. Názory odbornej verejnosti sa na rozhodnutie Hríba, dať priestor vo vysielaní obvineným z vraždy, líšili. Proti Novinárskej cene protrestoval predseda rady Miloš Mistrík, ktorý dnes rozhodnutie NS SR privítal: „Rozhodnutie Najvyššieho súdu vítam ako krok, ktorý potvrdzuje úsilie Rady zabrániť výskytu manipulatívnych programov, zasahujúcich do ľudskej dôstojnosti a práva na spravodlivosť."

Štefan Hríb je z rozhodnutia sklamaný: "Do relácie sme pozývali všetky zúčastnené strany. Niektorí pozvanie prijali, niektorí nie. Podľa Najvyššieho súdu sa v tejto krajine nesmie diskutovať o zlyhaniach súdov a právneho systému v minulosti, ak to dotknutí sudcovia a prokurátori odmietnu. Je to teda rozhodnutie, ktoré je v príkrom rozpore so všetkým, čo priniesol November 1989," povedal v reakcii pre Omédiách.com moderátor.

Rozhodnutie Najvyššieho súdu je konečné, RTVS sa už voči nemu nemôže odvolať.
Rada zároveň uložila verejnoprávnej televízii povinnosť odvysielať oznam o porušení zákona z dôvodu, že v diskusii o kauze Cervanová došlo k nezabezpečeniu všestrannosti informácií a názorovej plurality.

"RTVS sa vyjadrí až po doručení rozhodnutia Najvyššieho súdu," reagoval hovorca RTVS Richard Šümeghy.

pošli na vybrali.sme.sk


Parlament zrušil koncesionárske poplatky pre časť obyvateľov. Pozrite sa pre koho a od kedy

1. Parlament zrušil koncesionárske poplatky pre časť obyvateľov. Pozrite sa pre koho a od kedy

Parlament dnes schválil novelu zákona, ktorou zrušil koncesionárske poplatky pre dôchodcov, ľudí v hmotnej núdzi a pre zdravotne postihnutých.

Internet by sme deťom nemali zakazovať.  Mali by sme ich učiť používať ho správne

2. Internet by sme deťom nemali zakazovať. Mali by sme ich učiť používať ho správne

Internet sa veľmi rýchlo stal neoddeliteľnou súčasťou života dospelých, ale aj tínedžerov a detí. Tie si bez online pripojenia nevedia predstaviť svoj deň. Internet sa už od útleho detstva stáva ich primárnym zdrojom informácií, ale aj hlavným sprostredkovateľom sociálneho kontaktu s rovesníkmi. Nadácia Orange vo svojom grantovom programe e-Školy pre budúcnosť upozorňuje na potrebu zabezpečiť žiakom potrebné zručnosti a skúsenosti nevyhnutné pre spoločenské a pracovné prostredie 21.storočia.

Orange spúšťa globálnu komunikačnú kampaň na podporu rozumného a bezpečného používania digitálnych technológií (VIDEO)

3. Orange spúšťa globálnu komunikačnú kampaň na podporu rozumného a bezpečného používania digitálnych technológií (VIDEO)

Orange v týchto dňoch spúšťa aj na Slovensku globálnu kampaň, ktorá sa zaoberá rozumným a bezpečným používaním digitálnych technológií. 

Parlament schválil kontroverznú novelu tlačového zákona

4. Parlament schválil kontroverznú novelu tlačového zákona

Politici, vysokí štátni úradníci a ďalší predstavitelia verejných inštitúcií opäť získajú právo na zverejnenie reakcie na články tlače a tlačových agentúr, pokiaľ tieto články obsahujú nepravdivé alebo neúplné údaje o ich práci.

Mafra spustila nadstavbu iDNES, od decembra bude platená

5. Mafra spustila nadstavbu iDNES, od decembra bude platená

 Vydavatelství Mafra dnes spustilo prémiovou nadstavbu svého zpravodajského portálu iDNES.cz.

Začala vysielať nová internetová televízia - s Danglom, Zomri, Vinczeovou a ďalšími (VIDEO)

6. Začala vysielať nová internetová televízia - s Danglom, Zomri, Vinczeovou a ďalšími (VIDEO)

Necelý rok po začiatku vysielania v susednej Českej republike začala vysielať na Slovensku lokalizovaná Mall.tv aj s vlastnou produkciou. Vysielateľ avizuje dvanásť pôvodných relácií, v ktorých budú účinkovať známe tváre z Markízy, JOJ či RTVS.

Čínska firma môže kontrolovať Soukupovu Empresa Mediu a Médeu

7. Čínska firma môže kontrolovať Soukupovu Empresa Mediu a Médeu

Čínská společnost Rainbow Wisdom Investment ze skupiny CITIC se může podílet na kontrole firem Empresa Media a Médea Jaromíra Soukupa. Povolil to Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS).

Pochod za život promujú aj Kotlebovci, organizátori sa dištancujú od nevhodných prejavov

8. Pochod za život promujú aj Kotlebovci, organizátori sa dištancujú od nevhodných prejavov

Organizátori Národného pochodu za život, ktorý bude tento víkend, zverejnili vyhlásenie, v ktorom sa dištancujú od "násilných a urážlivých prejavov ... a od všetkých možných foriem, ktoré by smerovali k potláčaniu ľudských práv a slobôd."

Ku klimatickej iniciatíve 250 médií z celého sveta sa pridal aj denník zo Slovenska

9. Ku klimatickej iniciatíve 250 médií z celého sveta sa pridal aj denník zo Slovenska

Stovky svetových médií a ďalších inštitúcií upozorňujú tento týždeň vo zvýšenej miere na klimatické hrozby dnešnej doby. Pridali k iniciatíve s názvom Covering Climate Now.

Reuters: Za hackerským útokom na austrálsky parlament bola Čína

10. Reuters: Za hackerským útokom na austrálsky parlament bola Čína

Čína stála za hackerským útokom na austrálsky parlament a tri najväčšie politické strany pred májovými parlamentnými voľbami. Vyplýva to zo správy austrálskych tajných služieb, o ktorej s odvolaním sa na zdroje oboznámené s obsahom dokumentu informovala agentúra Reuters.

Najčítanejšie