Erik Tomáš zverejnil list, ktorý údajne napísala Natália, a zaútočil na JOJ Reprofoto TA3

Erik Tomáš zverejnil list, ktorý údajne napísala Natália, a zaútočil na JOJ

23.09.2016 14:44 | TV | mk

Mediálny poradca premiéra Erik Tomáš dnes zvolal vlastnú tlačovú besedu, kde kritizoval televíziu JOJ za reportáž o jeho poradenstve pre šéfa Čistého dňa. Zároveň reagoval na kritiku zo strany poslancov SaS a kritizoval novinárov.

 

 

Erik Tomáš povedal, že riaditeľovi zariadenia Čistý deň poradil odpovedať na otázky novinárov tak, aby „odpoveďami neovplyvnil vyšetrovanie a neporušil práva detí na súkromie."

Tomáš na tlačovej besede vyzval politikov a médiá, aby citlivo pristupovali k téme (ohľadom detí z Čistého dňa) „ lebo tu nejde len o reputáciu zamestnancov centra, ale aj o osudy zraniteľných detí." V zápätí to sám porušil, keď v živom vysielaní TA3 prečítal osobný list klientky centra, hoci na to nemal jej priamy súhlas ani súhlas jej rodičov.
Zdôvodnil to tým, že verejnosť to má právo vedieť.

Na tlačovej besede kritizoval hlavne JOJ, ktorá odhalila, že radil Petrovi Tománekovi, šéfovi Čistého dňa.

Viac: Erik Tomáš radil šéfovi Čistého dňa ako na novinárov

„JOJ včera zneužila moju otvorenosť a tendenčne nafúkla reportáž o tejto téme. Chcem, aby ste sa oboznámili s jedným listom. Pôjde o list slečny Natálie, ktorý napísala šéfredaktorovi televízie JOJ, je z 28. augusta 2016. Šéfredaktor televízie JOJ ho má. Napriek tomu, ho JOJ neuverejnila a naopak pomerne jednostranne informuje o tejto téme a včera napadla aj moju osobu. Tento list mi doručili zamestnanci zariadenia a najmä, vypýtali si súhlas Natálie," povedal Tomáš.

Riaditeľ programu a spravodajstva TV JOJ Roland Kubina potvrdil, že taký list redakcia má a nezverejnili ho preto, lebo „list bol osobný a zároveň jeho súčasťou bol aj zákaz na zverejnenie od otca Natálie ako aj od riaditeľa Čistého dňa," reagoval pre Omédiách.com Kubina. Na kritiku televízie zo strany Tomáša nereagoval.

Viacerí novinári na tlačovej besede Tomáša kritizovali za zverejnenie listu. "Poznáte súvislosti napísania tohto listu? Som v kontakte s druhou stranou a jej matka hovorí, že jej dcéra je v centra masírovaná. Vy viete, ako bol ten list napísaný?" pýtal sa redaktor Markízy.

Tomáš rozdal novinárom rukou písaný súhlas Natálie z resocializačného zariadenia Čistý deň, v ktorom píše, že poslala dva listy – jeden do televízie Joj a jeden matke. V liste tvrdí, že jej prosba, aby o nej televízia neinformovala, sa môže zverejniť. Podľa Denníka N v liste je celé Natáliino meno aj dátum narodenia, s dnešným dátumom. Je napísaný verzálkami.

 Podľa SaS Erik Tomáš stratil morálny kredit tým, že radil Čistému dňu. Jeho konaním by sa mal podľa opozičných poslancov zaoberať aj parlamentný výbor.

Tlačovú besedu Tomáša priniesla TA3:



Trump pod pamätníkom exprezidentov kritizoval médiá i ničenie sôch

Trump pod pamätníkom exprezidentov kritizoval médiá i ničenie sôch

Veľa oslavných výrokov o minulosti a kultúre Spojených štátov, ale aj bojovne ladené pasáže o "ľavicovej kultúrnej revolúcii" či údajných snahách "vymazať históriu" obsahoval prejav amerického prezidenta Donalda Trumpa v predvečer Dňa nezávislosti.

Čína informovala o koronavíruse až po dvoch žiadostiach od WHO

Čína informovala o koronavíruse až po dvoch žiadostiach od WHO

Čína informovala o výskyte pľúcnej choroby vo Wu-chan až po dvoch žiadostiach vznesených Svetovou zdravotníckou organizáciou (WHO).

BBC prepustí 450 ľudí z britských televíznych kanálov a rádií

BBC prepustí 450 ľudí z britských televíznych kanálov a rádií

Britská vysielacia spoločnosť BBC prepustí 450 ľudí z regionálnych televíznych kanálov, rozhlasových staníc i z radov tých, ktorí vytvárajú spravodajský obsah na internete.

Kampaň Nebuď pirát so Sajfom od O2 získala ocenenie v celosvetovej PR súťaži (VIDEO)

Kampaň Nebuď pirát so Sajfom od O2 získala ocenenie v celosvetovej PR súťaži (VIDEO)

Na celosvetovej súťaži PR projektov SABRE Awards získala spoločnosť O2 Slovakia ocenenie v kategórii Telekomunikácie za kampaň Nebuď pirát, v rámci ktorej operátor poukazuje na nebezpečenstvo používania mobilných telefónov za volantom a mladých vodičov zároveň motivuje k ich zodpovednému využívaniu.

Súd začal riešiť požiadavku Agrofertu na ospravedlnenie od Českej televízie

Súd začal riešiť požiadavku Agrofertu na ospravedlnenie od Českej televízie

Soud se dnes začal zabývat žalobou, kterou se koncern Agrofert domáhá omluvy od České televize (ČT). Koncern tvrdí, že ČT poškodila jeho pověst, když ho ve dvou reportážích spojila s odvoláním ředitele příbramského finančního úřadu. Televize to odmítá. Trvá na tom, že reportáže byly pravdivé a vyvážené a že nebyly objektivně způsobilé k tomu, aby pověst Agrofertu poškodily.

Vo vedení VÚB banky majú posilu

Vo vedení VÚB banky majú posilu

Vrchný riaditeľ Antonio Bergalio, ktorý bol zodpovedný za úsek Financie, plánovanie a kontroling, sa po 6 rokoch vo VÚB banke, stane novým CFO v chorvátskej banke PRIVREDNA BANKA ZAGREB.

Do ČR sa vracajú zahraniční filmári, tých amerických pozýva aj minister

Do ČR sa vracajú zahraniční filmári, tých amerických pozýva aj minister

Do Česka se ve velké míře vracejí zahraniční filmové štáby.

Súd vyniesol rozsudok smrti nad novinárom kvôli protestom

V Iráne odsúdili na trest smrti novinára obvineného z podielu na rozpútanie protestov v roku 2017.

Záchrana pre všetky ženy vylúčené zo spoločnosti

Záchrana pre všetky ženy vylúčené zo spoločnosti

Príbeh o žene, ktorá vyhorela. Sebavedomá, svedomitá perfekcionistka, ktorá vie, čo chce dosiahnuť v živote a za svoje úsilie aj niečo očakáva. Jedného dňa však vyhorí a upadne do hlbokej depresie.

Rada Slovenského filmového ústavu má nové zloženie aj predsedu

Rada Slovenského filmového ústavu má nové zloženie aj predsedu

Rada Slovenského filmového ústavu (SFÚ) od 8. júna 2020 pracuje v novom zložení, jej dvoch nových členov vymenovala ministerka kultúry SR Natália Milanová.

Najčítanejšie