Medzi Konzervatívnym výberom, Medzičasom a Slobodným vysielačom nie je rozdiel Foto: Sme rodina

Medzi Konzervatívnym výberom, Medzičasom a Slobodným vysielačom nie je rozdiel

06.12.2016 15:15 | Blog | Miroslava Kernová

Konzervatívny výber zmenil majiteľa aj šéfredaktora. Web, ktorý má s konzervativizmom spoločný len názov, dnes nemá ďaleko od pochybných médií ako Zem a Vek, Hlavnésprávy.sk. Špeciálne blízko má k Slobodnému vysielaču a Medzičas.sk. 

 

 

Konzervatívny výber založil Milan Krajniak v roku 2015. Jeho zakladateľ avizoval, že to bude "internetový denník, na ktorý by sme mohli niekoľkokrát za deň prísť, aby sme zistili, čo najdôležitejšie sa na Slovensku a vo svete udialo." Keď jeho majiteľ o niekoľko mesiacov ohlásil kandidatúru do parlamentu na kandidátke hnutia Sme rodina, predseda hnutia Boris Kollár sa stal jedným z hlavných komentátorov webu a Sme rodina, jedným z najčastejšie promovaným politickým subjektom na webe.

Web patril spoločnosti Kniha do ucha, v ktorej je dnes konateľkou manželka Milana Krajniaka. V novembri sa majiteľ webu Konzervatívny výber zmenil. „Novým vydavateľom Konzervatívneho výberu sa stáva spoločnosť SUMICRAFT, s.r.o. Jej majiteľom je redaktor a editor Konzervatívneho výberu Michal Šumichrast. Doterajší redaktori Konzervatívneho výberu budú pokračovať ďalej," oznámil na webe Krajniak.

„Redaktorom a editorom Konzervatívneho výberu som nikdy nezasahoval do ich práce, mohli si písať, čo chceli. A takisto výber správ z tlačových agentúr bol plne v ich réžii. Napriek tomu, že takáto je pravda, časom som pochopil, že na Slovensku tomu nikto neuverí. Kolegovia v politike mali pocit, že tým alebo iným článkom chcem určite niekomu pomôcť alebo uškodiť. Novinári zase mali pocit, že Konzervatívny výber ovplyvňujem vo svoj prospech," napísal Krajniak.

Napriek tomu zmienok o strane a článkov od ľudí zo Sme rodina bolo pred voľbami aj po voľbách na webe neúrekom.

Na webe nenájdete komentár, ktorý kritizuje Kollára alebo hnutie Sme rodina, naopak autormi komentárov webu bol dlho Boris Kollár, pričom pri článkoch často nebolo uvedené, že je zároveň predsedom hnutia Sme rodina.

 
Boris KOLLÁR: Čo znamená, že sa stal moslim starostom Londýna
Boris Kollár: Rok ticha v reforme verejnej správy ESO
BORIS KOLLÁR: Zmeňme výkon práva styku rodiča s maloletým

Rozhovor s predsedom hnutia, ktorý pripravili jeho stranícky kolegovia: Boris KOLLÁR: Katastrofa, päť ľudí ovláda túto krajinu

Aj po zmene majiteľa je na titulke odkaz na všetky články zo stránky Krajniaka poslednykriziak.sk. Nový šéfredaktor jednostranne preberá statusy Kollára  alebo celé promo politika, napríklad v kauze Piešťanského letiska

Konzervatívny výber zmenil aj šéfredaktora

Pôvodným šéfredaktorom KV bol Vladimír Pčolinský, v lete na jeho miesto prišiel bývalý redaktor Markízy Karol Zimmer. V novembri však už na tomto poste skončil. "Redakčné zmeny nastali po vzájomnej dohode vyplývajúce z rozhodnutia Milana Krajniaka a následnej zmeny vydavateľa," povedal pre Omédiách.com Zimmer.

Novým šéfredaktorom je Juraj Poláček, zakladateľ webu medzičas.sk, kde nájdete nenávistné články k utečencom, naopak obdivné k putinovskému Rusku. Poláček bol v minulosti členom strany SaS, minulý rok pomáhal so zakladaním strany Zmena. Je jedným zo zakladateľov Asociácie nezávislých médií. Asociácia s médiami nemá nič spoločné, združuje projekty ako Slobodný vysielač, Zem a Vek, Hlavné správy a podobne, čiže rôzne konšpiračné a pochybné weby. Z Medzičasu je aj ďalší redaktor Konzervatívneho výberu Peter Králik. Medzičas.sk na facebooku už dlhšie promuje články Konzervatívneho výberu. Králik a Poláček majú vlastnú reláciu v Slobodnom vysielači, kde rečnia občas ako hostia aj predstavitelia Sme rodina. 

 



Šéfredaktor Denníka N zverejnil ospravedlnenie prezidentke, premiérovi aj čitateľom

Šéfredaktor Denníka N zverejnil ospravedlnenie prezidentke, premiérovi aj čitateľom

Denník N a šéfredaktor Denníka N Matúš Kostolný zverejnili ospravedlnenie.

Čaputová a Matovič si cez facebook posielajú odkazy

Čaputová a Matovič si cez facebook posielajú odkazy

To, že vláda chce plošne testovať na koronavírus celú populáciu pomocou armády, sa prezidentka Zuzana Čaputová, ktorá je veliteľkou Ozbrojených síl SR, dozvedela až z médií.

RTVS mení program, odvysiela mimoriadnu reláciu (VIDEO)

RTVS mení program, odvysiela mimoriadnu reláciu (VIDEO)

RTVS v súvislosti s aktuálnou pandemickou situáciou na Slovensku odvysiela dnes o 20.30 na Jednotke špeciálnu spravodajskú reláciu Druhá vlna venovanú zdravotníctvu.

Alarmujúci prieskum: Až 31% učiteľov II. stupňa ZŠ si myslí, že očkovanie proti korone je prípravou na čipovanie ľudí

Alarmujúci prieskum: Až 31% učiteľov II. stupňa ZŠ si myslí, že očkovanie proti korone je prípravou na čipovanie ľudí

Hoci odborníkmi overená očkovacia látka ešte nie je na trhu, hoaxoch o očkovaní, pôvode či existencii koronavírusu je neúrekom a to žiaľ, aj medzi ľuľmi, u ktorých sa predpokladá istá úroveň poznania a kritického myslenia.

Asistent poslanca Žigu kritizuje správanie premiéra v zákulisí diskusie na Markíze

Asistent poslanca Žigu kritizuje správanie premiéra v zákulisí diskusie na Markíze

V nedeľu bol hosťom televíznej diskusie Na telo aj premiér Igor Matovič.

Dezinfo scéna zneužila fotku z protestov Za slušné Slovensko

Dezinfo scéna zneužila fotku z protestov Za slušné Slovensko

V sobotu bol v Bratislave nepovoleného protest, počas ktorého fanúšikovia Ultras Slovan a prívrženci Kotlebovcov pred Úradom vlády skandovali hanlivé heslá a vzduchom lietali dymovnice, kamene aj dlažobné kocky a zasahovali policajní ťažkoodenci.

Tip ako ušetriť: 4ka odmení zákazníkov za platbu kartou

Tip ako ušetriť: 4ka odmení zákazníkov za platbu kartou

Ak sa zákazník rozhodne platiť za svoj paušál SLOBODA ∞+ automatickou platbou zo svojej karty, dostane ho každý mesiac len za 20 eur, namiesto pôvodných 22.

V Plus 7 dní skončila redaktorka Nina Košecká

V Plus 7 dní skončila redaktorka Nina Košecká

V Plus 7 dní skončila redaktorka Nina Košecká. O svojom odchode informovala statusom na facebooku.

Poslanec Čekovský podal trestné oznámenie pre podozrenie z prelievania štátnych peňazí z TASR do súkromných rúk

Poslanec Čekovský podal trestné oznámenie pre podozrenie z prelievania štátnych peňazí z TASR do súkromných rúk

Poslanec NR SR Kristián Čekovský (OĽANO) dnes na Generálnu prokuratúru doručil trestné oznámenie na neznámeho páchateľa za činnosť vo verejnoprávnej TASR a spriaznených spoločnostiach od roku 2013, keď bol šéfom TASR terajší riaditeĽ RTVS Jaroslav Rezník, až doteraz.

V Prahe a Brne začne vychádzať bezplatný týždenník Náš region

V Prahe a Brne začne vychádzať bezplatný týždenník Náš region

V Praze a v Brně začnou od příštího týdne vycházet lokální mutace bezplatného týdeníku Náš region. Předpokládá se náklad kolem 150.000 kusů. Oznámilo to dnes vydavatelství A 11.

Najčítanejšie