RTVS transparenty kritizujúce Smer z večerných Správ vystrihla Reprofoto RTVS

RTVS transparenty kritizujúce Smer z večerných Správ vystrihla

05.04.2018 12:08 | Blog | Miroslava Kernová

RTVS v stredu vo večerných správach ukázala, ako vyzerá nenápadná manipulácia v prospech vlády a Smeru.

 

RTVS v stredu vo viacerých spravodajských reláciách priniesla reportáž o zasadnutí vlády v Sabinove, o tom, že vláda schválila z rezervy vlády milión eur na opravu ciest, rekonštrukciu budov, pamiatok aj športovísk v Sabinovskom okrese.

Podľa reportáže JOJ, či webu Korzára, pri príchode premiéra a členov vlády bolo počuť hlasný piskot a okrem prizerajúcich sa ľudí vítali členov vlády aj ľudia s kritickými transparentami. Nebolo ich tam veľa, podobne ako ani tých, čo sa len prizerali, ale boli tam. Mali transparenty s nápismi kritizujúcimi vládny Smer, alebo dlhokánsky čierny transparent s nápisom blá-blá-blá-blá...

V prvých Správach o 16:00 redaktorka Ivana Fedorová síce pískajúcich a protestujúcich občanov nespomenula, ale v zostrihu kamera ukázala trikrát zábery na protestujúcich.

Ďalšiu reportáž pripravila redaktorka aj do Regionálnych správ na Dvojke o 17:30, tam tiež o kritike nespomenula nič, ale kamera ukázala aspoň jeden pohľad na transparenty.

Vo večerných Správach RTVS o 19:00 televízia vyčlenila väčší priestor zasadnutiu vlády v Sabinove. Spojila sa naživo s redaktorkou, pričom v zostrihu ukazovala tie isté zábery, ako v reportáži o 16 hodine – pohľad na prichádzajúcich členov vlády, ľudí, ktorí sa usmievajú, alebo sa len prizerajú a pritom lížu zmrzlinu. No ani jeden záber na transparent, či protestujúcich ľudí, ktorí prišli prejaviť hlasný nesúhlas. Prejavy nespokojných ľudí nespomenul vo večerných správach ani moderátor ani redaktorka.

Pre porovnanie v reportáži TV JOJ počuť ako ľudia pri príchode vlády kričia fuj, hanba, kedy budeme mať diaľnicu, piskot.
Celkový dojem, ktorý ponúka reportáž RTVS vo večerných správach je, že vládu prijímali ľudia v Sabinove pasívne alebo s úsmevom. Čo nie je pravda.

Prečo televízia v príspevku pre večerné Správy RTVS vystrihla transparenty, kritizujúce Smer? „Príprava a konečná podoba každého spravodajského príspevku je vecou príslušného redaktora a službukonajúceho editora,“ reagovala pre Omédiách.com hovorkyňa RTVS Erika Rusnáková.

Aktualizácia o doplnené stanovisko RTVS, ktoré hovorkyňa RTVS zaslala 6.4. o 11:00: „V správach o 16. a 19. hodine boli v scenároch tie isté ilustračné zábery. Nešlo o žiadny zámer čokoľvek vystrihovať zo záberov zo 16. hodiny, ale o bežnú technickú vec, keď do živých vstupov a rozhovorov nasadzuje réžia ilustračné obrázky z diania počas dňa. Vo chvíli, keď sa ukončil živý rozhovor redaktorky s moderátorom v štúdiu, réžia ukončila aj vysielanie ilustračných záberov. Preto sa nikdy nedá zaručiť, že v živých vstupoch budú použité všetky ilustračné obrázky a v rovnakej dĺžke ako v predchádzajúcich spravodajských vydaní,“ napísala Rusnáková z RTVS.

Takto zaznamenala privítanie vlády facebooková stránka Priznania Prešovčanov:



Ale bolo to na internete! Príručka na ochranu pred internetovými hoaxami a klamstvami

Ale bolo to na internete! Príručka na ochranu pred internetovými hoaxami a klamstvami

Vďaka internetu sú dnes informácie dostupné rýchlejšie, než kedykoľvek predtým. To je určite dobrá vec, no správ môže byť niekedy až priveľa.

Expres odvysiela Radio Rave - exkluzívny live set najúspešnejších svetových dídžejov

Expres odvysiela Radio Rave - exkluzívny live set najúspešnejších svetových dídžejov

Rádio Expres exkluzívne odvysiela najväčšiu európsku house párty Radio Rave s najúspešnejšími svetovými dídžejmi súčasnosti.

Bill Gates nepovedal, že vakcína COVID-19 môže zabiť takmer milión ľudí

Bill Gates nepovedal, že vakcína COVID-19 môže zabiť takmer milión ľudí

Jedným z hlavných terčov koronovírusových hoaxov je americký miliardár Bill Gates, ktorý sa rozhodol investovať milióny do boja s pandémiou.

Na trh prichádza nová služba HBO Max

Na trh prichádza nová služba HBO Max

Na rastúci trh sa streamovacími službami prichádza nový hráč - spoločnosť HBO Max. Od stredy ponúkne mediálny obsah firmy WarnerMedia, rovnako ako vlastné nové programy, ale aj staršie obľúbené seriály, napríklad South Park alebo Priatelia.

Ako stíhali najhľadanejšieho zločinca na svete

Ako stíhali najhľadanejšieho zločinca na svete

Dvaja agenti pridelení ku kolumbijsko-americkému pátraciemu oddielu Bloque de Búsqueda, ktorý mal za úlohu skoncovať s Escobarovou hrôzovládou.Steve Murphy a Javier F. Pena.

Facebook: Do desiatich rokov môže polovica zamestnancov pracovať doma

Facebook: Do desiatich rokov môže polovica zamestnancov pracovať doma

Americká internetová spoločnosť Facebook plánuje vplyvom pandémie viac využívať prácu z domova.

Za letáky velebiace smrť vojakov uložil súd polročnú podmienku

Za letáky velebiace smrť vojakov uložil súd polročnú podmienku

Jiřímu Kopřivovi, ktorý v centre Prahy vylepil letáky oslavujúce smrť českých vojakov v Afganistane, uložil dnes súd polročný podmienečný trest za schvaľovanie trestného činu a za podnecovanie. Verdikt nie je právoplatný, prokurátor sa obratom odvolal. Pre muža žiadal päťročné väzenie za podporu a propagáciu terorizmu. Kopřiva uviedol, že je zásadným odporcom násilia a že jeho cieľom bolo vyjadriť nesúhlas s vojenským konfliktom v Afganistane, nie podporovať terorizmus.

Festival Atmosféra bude - ale až v roku 2021. Čo so zakúpenou vstupenkou?

Festival Atmosféra bude - ale až v roku 2021. Čo so zakúpenou vstupenkou?

Organizátori sa rozhodli presunúť deviaty ročník festivalu na leto 2021.

Deti zabitého novinára odpustili otcovým vrahom

Deti zabitého novinára odpustili otcovým vrahom

Deti saudskoarabského novinára Džamala Chášukdžího zavraždeného v roku 2018 dnes oznámili, že otcovým vrahom odpustili. Novinár, ktorý kritizoval saudskoarabských predstaviteľov, bol zabitý na saudskoarabskom konzuláte v Istanbule a jeho telo sa nenašlo.

Cenzúra v Poľsku: Populárnu pieseň o známom politikovi stiahli z vysielania (VIDEO)

Cenzúra v Poľsku: Populárnu pieseň o známom politikovi stiahli z vysielania (VIDEO)

Pesnička populárneho poľského speváka o privilégiách šéfa vládnej strany Jaroslawa Kaczyńského sa dostala až na vrchol hitparády populárnej stanice verejnoprávneho poľského rozhlasu Trojka, ale potom náhle zmizla. Rozhlas obviňujú z cenzúry, hrozia odchody novinárov aj bojkot časti umelcov. Pesnička sa stala hitom, na internete má seďem miliónov zhliadnutí.

Najčítanejšie