PPF podala žalobu kvôli kúpe bulharskej televízie Nova Foto: Nova

PPF podala žalobu kvôli kúpe bulharskej televízie Nova

07.08.2018 15:55 | Česko | ČTK

Investiční skupina PPF podala žalobu k bulharskému Nejvyššímu správnímu soudu kvůli červencovému verdiktu místní Komise pro ochranu hospodářské soutěže.

 

Bulharský antimonopolní úřad PPF zabránil v koupi místní mediální jedničky, televize Nova. Uvedl to dnes server E15.

"Můžeme potvrdit, že jsme podali odvolání proti rozhodnutí bulharského antimonopolního úřadu ve věci Nova Broadcasting Group," sdělila serveru mluvčí PPF Zuzana Migdalová.

Bulharský regulační úřad zablokoval prodej bulharské Nova Broadcasting Group české PPF letos v červenci. Komise pro ochranu hospodářské soutěže uvedla, že značný počet médií vlastněných společností Nova Broadcasting a PPF jim dává konkurenční výhodu na trhu s mediálními službami, což by je mohlo motivovat ke zvýšení cen, změně podmínek stávajících smluv nebo k omezení přístupu na trh. PPF přitom žádná média v Bulharsku nevlastní.

PPF podala k soudu žalobu minulý týden ve stejný den jako energetická společnost ČEZ ve věci prodeje jejích bulharských aktiv, dodal server.

Argumenty antimonopolního úřadu zpochybnil podle E15 editor místního ekonomického týdeníku Kapital Nikolaj Stojanov. "Většina jejich zdůvodnění se dá shrnout tak, že prodávaná aktiva jsou velká a důležitá, tak se nemůžou prodat, protože by to mohlo způsobit problémy. Rozhodnutí postrádá argumenty," uvedl.

PPF se letos v únoru dohodla, že koupí 95 procent Nova Broadcasting od skupiny Modern Times Group (MTG) a zbývajících pět procent od společnosti Eastern European Media Holdings. MTG tehdy uvedla, že transakce bulharský podnik ohodnocuje na 185 milionů eur (4,8 miliardy Kč).

Nova Broadcasting Group je v Bulharsku podle dřívějších údajů největší komerční mediální skupinou s podílem na sledovanosti 33 procent. Tvoří ji sedm televizních stanic a 19 firem poskytujících on-line mediální služby. Založena byla v roce 1994.

Skupina PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera investuje do řady odvětví, od bankovnictví, finančních služeb, telekomunikací, nemovitostí až po biotechnologie. Vlastní mimo jiné většinový podíl v tuzemském operátorovi O2, který je v Česku největším provozovatelem internetové televize. Dříve PPF vlastnila českou komerční televizi Nova, kterou v roce 2005 prodala společnosti CME.

pošli na vybrali.sme.sk
Hotel Kyjev sa zmenil, svietili na ňom nápisy v ruštine (VIDEO)

Hotel Kyjev sa zmenil, svietili na ňom nápisy v ruštine (VIDEO)

Autentické odkazy okupantom z augusta 1968 osvietili nočnú Bratislavu.

Vyhlásenie novinárov a vydavateľov: Nedovolíme, aby sa zabudlo na Jána a Martinu

Vyhlásenie novinárov a vydavateľov: Nedovolíme, aby sa zabudlo na Jána a Martinu

Polroka po vražde Jána Kuciaka a Martiny Kušnírovej podpísalo niekoľko stoviek slovenských novinárov a vydavateľov toto vyhlásenie.

Niekoľko sôch v Bratislave a Prahe niekto v noci obliekol do neobvyklých šiat

Niekoľko sôch v Bratislave a Prahe niekto v noci obliekol do neobvyklých šiat

Sochu ženy pri malej fontánke na rohu Karadžičovej a Záhradníckej ulice v Bratislave neraz zdobí neobvyklé oblečenie. V zime to je čiapka a na jeseň jej zvyčajne niekto dá na nohy ponožky. Tentokrát neostalo len pri týchto doplnkoch.

Ako na porovnanie poskytovateľov pevného internetu na Slovensku?

Ako na porovnanie poskytovateľov pevného internetu na Slovensku?

Cena, rýchlosť sťahovania a odosielania alebo dĺžka viazanosti... Kritériá pri výbere domáceho internetu sú jasné, no konečná voľba nemusí byť jednoduchá ani pre technicky zdatnejších zákazníkov.

Ministerstvo zahraničných vecí si predvolalo zástupcu ruského veľvyslanectva za šírenie dezinformácií

Ministerstvo zahraničných vecí si predvolalo zástupcu ruského veľvyslanectva za šírenie dezinformácií

Slovenské ministerstvo zahraničných vecí si dnes predvolalo zástupcu (Chargé d´affaires) Veľvyslanectva Ruskej federácie v Slovenskej republike, kvôli vyjadreniam na facebooku.

Jaromír Soukup vo svojich reláciách porušoval zákon, rozhodla rada

Jaromír Soukup vo svojich reláciách porušoval zákon, rozhodla rada

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání poslala TV Barrandov pět upozornění na porušení zákona kvůli pořadům vlastníka televize Jaromíra Soukupa.

Kovačič Hanzelová mieri do SME. S ňou aj ďalší z RTVS

Kovačič Hanzelová mieri do SME. S ňou aj ďalší z RTVS

Bývalá redaktorka RTVS Zuzana Kovačič Hanzelová má už takmer novú prácu. S ňou aj bývalý vedúci vydania Správ RTVS Jozef Matej a ďalší ľudia.

Andrej Kiska požiadal o mimoriadne vystúpenie v televízii

Andrej Kiska požiadal o mimoriadne vystúpenie v televízii

Prezident Andrej Kiska požiadal na 21. augusta o mimoriadnej vystúpenie v RTVS .

Orange spustil vlastnú satelitnú službu Orange TV

Orange spustil vlastnú satelitnú službu Orange TV

Orange TV je dostupná aj cez satelit a internet.

350 denníkov dnes vyšlo so špeciálnym úvodníkom, v ktorom sa ohradzujú voči Trumpovi (VIDEO)

350 denníkov dnes vyšlo so špeciálnym úvodníkom, v ktorom sa ohradzujú voči Trumpovi (VIDEO)

Takmer 350 denníkov dnes zverejnilo úvodník, v ktorom sa ohradzujú proti útokom amerického prezidenta Donalda Trumpa na médiá a v ktorom zároveň bránia slobodu tlače.

Najčítanejšie