Kočnerova Threema: Kočner sa pochválil, že je skrytým akcionárom konšpiračných Hlavných správ Šéf Hlavných správ Robert Sopko, M. Kocner, Reprofoto RTVS

Kočnerova Threema: Kočner sa pochválil, že je skrytým akcionárom konšpiračných Hlavných správ

24.10.2019 09:58 | Internet | mk

Je pravdepodobné, že web Hlavné správy, ktorý posledné roky spochybňuje prácu investigatívnych novinárov, obhajuje Mariana Kočnera, šíri texty Petra Tótha či exriaditeľa Policajného zboru Tibora Gašpara, je súčasťou mašinérie manipulácií Kočnera.

Vyplýva to z komunikácie z Kočnerovej aplikácie Threema, na ktorú dnes upozornil web postoj.sk, a aj z ďalšej  komunikácie, ktorú pred časom zverejnil Denník N.

Web Postoj dnes píše, že 24. februára 2018, tri dni po zavraždení Jána Kuciaka a Martiny Kušnírovej, sa Kočner cez Threemu pýta Norberta Bödöra: „Čítavaš Hlavné správy? https://www.hlavnespravy.sk/ Majú 90-100.000 dennú čítanosť a mesačne ich číta 700.000 jednotlivcov. Zaujímavé médium.“ „Čítam pravidelne. To neni Krajniakove?,“ pýta sa Bödör. Kočner ho následne vyvedie z omylu: „Od 1.3. som tam "akcionár". Info prosím len PRE TEBA.“
Kočner ďalej Bödörovi píše, že šéfredaktor Sopko je z Košíc, „urobil to na kolene za 7 rokov a chce zdvihnúť čítanosť (a tým pádom aj záber) a nemá na rozvoj a ľudí. Tak som sa pridal. INKOGNITO“.

V rovnakom čase si podľa Postoja Kočner dopisuje o Hlavných správach (HS) aj s Petrom Tóthom, ten sa mu zveruje, že premýšľa nad Hlavnými správami, ktoré by podľa neho mali raz až dvakrát do týždňa poskytovať Kočnerovi priestor vyjadriť sa k akejkoľvek téme.

„Proste musia to byť redakčné články HS, v ktorých ťa budú citovať. Pretože redakčné články sú najdôveryhodnejšie z pohľadu čitateľa. Potom si tam ešte môžeš otvoriť blog a písať vlastné články. Ale to môžeš aj bez toho, že ich sponzoruješ,“ píše Tóth večer 22. februára, 24 hodín po Kuciakovej vražde. Kočner reaguje až po dvoch dňoch, keď nabáda Tótha, aby zvýšil čítanosť Hlavných správ tým, že tam bude publikovať pod pseudonymom. Následne obaja vtipkujú, či by sa mal Tóth podpisovať ako Gejza Vámoš, Dobroslav Chrobák, Janko Kráľ či Adela Ostrolúcka.

Už v čase, keď sa Kočner v roku 2017 vyhrážal Kuciakovi, v HS vyšiel článok Kočner pohrozil presstitutovi z Aktualít: Začnem sa zaujímať o tvojich rodičov a rodinu, Ten článok je tam dodnes, len ot týchto dní s upraveným titulkom. Za posledné dva roky bolo textov, v ktorých Hlavné správy preberali rétoriku Kočnera, veľa. Web preberal texty Petra Tótha v plnom znení z webu ďateľ.sk a je pravdepodobné, že ako sa dostávali na objednávku Kočnera články do Plus 7 dní cez Martinu Ruttkayovú, podobne sa dostávali aj texty na objednávku od Kočnera do HS.

Postoj upozorňuje, že HS uverejňujú komentár neznámeho autora Adama Valeca Michnovského s názvom „Aj Kočner má právo na prezumpciu neviny“ v ktorom autor obhajuje Kočnera, upozorňuje na dodržiavanie prezumpcie neviny a zľahčuje slová, ktoré Kočner adresoval Kuciakovi: „Každý, kto si pozorne prečítal prepis jeho telefonátu s Jánom Kuciakom, musel pochopiť, že podnikateľ sa mu nevyhrážal a ani ho nezastrašoval. Iba mu povedal, že tak ako sa Kuciak vŕta v jeho živote, rovnako to bude robiť aj on.“

Odporúčame aj: Kočner mal Glvačovi údajne vybaviť rozhovor v Plus 7 dní, novinárke mal zatiaľ strážiť deti (VIDEO)

Nadštandardný vzťah Kočnera k HS dosvedčuje aj nasledujúca komunikácia, keď sa podľa Postoja 15. mája Kočner pýta Norberta Bödöra: „Prosím myslíš, že by sme vedeli sľúbiť Hlavným správam exkluzívny rozhovor s kamošom pred odchodom?“ Za kamoša označujú vo svojej komunikácii práve odchádzajúceho policajného prezidenta Tibora Gašpara. Bödör odpovedá: „Myslím, že áno.“ Kočner: „Ok. Pošlú mu mailom žiadosť, tak prosím mu to povedz.“

O dva týždne neskôr, vychádza v HS prvá časť "exkluzívneho" rozhovoru s Gašparom pod názvom „Kto spolitizoval funkciu policajného prezidenta?“ V ďalších dňoch publikujú HS ďalšie tri časti:„Prečo sa nevyšetrila kauza Gorila?“, „Tlačil Kiska na odvolanie policajného prezidenta, aby zachránil seba?“ a „Aká je pravda o škandále s Bödörovcami?“

Pod textom je podpísaný redaktor Ivan Lehotský, ktorý v textoch neskrýva obdiv ku Gašparovi.

HS chválili Kočnerovu snahu špiniť novinárov: „Uvidíme, ako sa budú cítiť, keď Kočner dodrží svoj sľub a začne zverejňovať drobné morálne tieniky ich a ich rodinných príslušníkov. Ako budú reagovať, keď sa ich drobné morálne zvrhlosti a malé zlodejiny dostanú na verejnosť. Mali by pravdu o sebe niesť hrdinsky, keď nahádzať kopu špiny a vymyslených klamstiev na iných im nerobí problém,“ napísali HS, keď Kočner chystal stránku Na pranieri, kde zverejňoval informácie získané zo sledovania novinárov.

Postoj.sk oslovil šéfredaktora HS Roberta Sopka, aby sa vyjadril k spájaniu s Kočnerom. „Nemám chuť vyjadrovať sa pre Postoj, nebudem to s vami riešiť, nerozumiete tomu.“ Okrem toho uviedol, že len máločo, čo je obsiahnuté v Kočnerovej Threeme, sa potvrdilo, väčšinou ide podľa jeho slov o „samé idiotiny“, rovnako za idiotinu označil to, že by bol Kočner niekedy akcionárom HS.

Aj podľa komunikácie z Kočnerovej Threemy medzi Kočnerom a Alenou Zsuzsovou, ktorú pred časom zverejnil Denník N, sa Kočner dva týždne po vražde Kuciaka a Kušnírovej chváli ako o deň neskôr vyjde v HS a na Netky.sk text, ktorý spochybní masovosť protestov.

Na HS vtedy naozaj vyšiel text spochybňujúci protesty, pod článkom bol podpísaný Peter Tóth, ktorý ho najskôr zverejnil na svojom portáli Ďatel.sk.

„Kukni, čo som vymyslel. Zajtra k tomu vyjde komentár v Hlavných správach a na Netkách. A to som dal do tabuľky prehnané (dvojnásobné) počty. A vidíš aká pi** nič to bolo. Celé ich protesty. Pôjde to aj do TA3. A takto to ľudia POCHOPIA. Jednoduché a prehľadné. AVE Ja,“ písal Kočner Zsuzsovej.

Zsuzsová odpísala: „Ja sa z teba poj***. pi** ešte nakoniec ty budeš ten, kto im zachráni riť.“

On reagoval: „A dám reklamu Hlavné správy aj na budovu Technopolu. Slniečkárov dzigne.“

Šéfredaktor Hlavných správ Robert Sopko vtedy pre Denník N označil spájanie jeho webu s Kočnerom za podlosť, „s Kočnerom sme boli v kontakte, keď sme ho viackrát žiadali o stanovisko ku jeho kauzám, o ktorých sme písali,“ povedal Sopko pre Denník N a zároveň odmietol, že by od Kočnera alebo Tótha dostával jeho web peniaze.

Aktualizácia 25.10: Konšpiračné Hlavné správy reagujú na informácie o ich prepojení na Kočnera

Šéfredaktor konšpiračného proruského webu Hlavné správy Róbert Sopko odmieta verejne vystupovať a ukazovať svoju tvár (Reportáž z Reportérov RTVS):

Zaujíma vás zákulisie médií, sledujte nás aj na Facebooku.

pošli na vybrali.sme.sk


Vydavateľstvo Mladá fronta je v úpadku, rozhodol súd

Vydavateľstvo Mladá fronta je v úpadku, rozhodol súd

Vydavatelství Mladá fronta a. s. je v úpadku. Věřitelé by měli pohledávky přihlásit do dvou měsíců, soud je přezkoumá v květnu.

V nedeľnej televíznej diskusii sa stretnú Peter Pellegrini a Andrej Kiska (VIDEO)

V nedeľnej televíznej diskusii sa stretnú Peter Pellegrini a Andrej Kiska (VIDEO)

Sú dva týždne pred voľbami a politický súboj sa vyostruje.

Slovenská sporiteľňa oficiálne spustila web #mamnato.sk

Slovenská sporiteľňa oficiálne spustila web #mamnato.sk

Po troch mesiacoch pilotnej prevádzky Slovenská sporiteľňa oficiálne spustila web #mamnato.sk.

Polícia obvinila manažéra RTVS zo sexuálneho zneužívania 13-ročného dievčaťa (FOTO)

Polícia obvinila manažéra RTVS zo sexuálneho zneužívania 13-ročného dievčaťa (FOTO)

Vyšetrovateľ Odboru kriminálnej polície Krajského riaditeľstva Policajného zboru v Bratislave dnes vzniesol po niekoľko mesačnom vyšetrovaní obvinenie z trestného činu sexuálneho zneužívania 56-ročnému Romanovi P. z Bratislavy, informuje polícia.

Kočner priamo cez Haščáka vybavoval, čo sa bude a nebude písať v médiách Penty

Kočner priamo cez Haščáka vybavoval, čo sa bude a nebude písať v médiách Penty

To, že s Marianom Kočnerom komunikoval len v právnej rovine, ako sa snažil šéf Penty Jaroslav Haščák vo výpovedi na súde v prípade kauzy vraždy Jána Kuciaka naznačiť, nie je úplne pravda.

Súd rozhodne o pokute 400.000 Kč za reláciu Kauzy Jaromíra Soukupa

Súd rozhodne o pokute 400.000 Kč za reláciu Kauzy Jaromíra Soukupa

Pražský městský soud dnes rozhodne o žalobě televize Barrandov na Radu pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV). Rada televizi loni vyměřila pokutu 400.000 korun za neobjektivitu v pořadu Kauzy Jaromíra Soukupa.

Kiska ku kompromitujúcemu videu: Fico mi sľuboval pomstu... a už je to akože anonymne tu

Kiska ku kompromitujúcemu videu: Fico mi sľuboval pomstu... a už je to akože anonymne tu

Vo štvrtok popoludní dostali redakcie niektorých médií anonymný mail s videom a textom: „Uniklo tajné video, na ktorom predstavitelia popradského podsvetia M. Reichel a M. Šuliga svedčia o tom, ako robili podvody s Andrejom Kiskom.“

V RTVS majú avatarov - vedenie spravodajstva si nakreslilo ideálnych redaktorov (FOTO)

V RTVS majú avatarov - vedenie spravodajstva si nakreslilo ideálnych redaktorov (FOTO)

Keď už po chodbách nemôžu chodiť skúsení redaktori, lebo z RTVS znechutene odišli, tak si vedenie spravodajstva nejakých nakreslilo.

Herci a ďalšie osobnosti zverejnili otvorený list, v ktorom sa postavili za Michala Havrana

Herci a ďalšie osobnosti zverejnili otvorený list, v ktorom sa postavili za Michala Havrana

Po vyhlásení novinárov sa za novinára Michala Havrana postavili aj herci, ktorí zverejnili otvorený list.

Na Digital PIE 2020 sa “pobije” 44 agentúr

Na Digital PIE 2020 sa “pobije” 44 agentúr

Registrácia prác do Digital PIE 2020 je uzatvorená. Do súťaže pre digitálnych marketérov sa prihlásilo spolu 44 agentúr so 147 prácami. Z prihlásených agentúr bolo 15 členov ADMA, 6 zo združenia pre internetovú reklamu IAB Slovakia a 23 nezávislých digitálnych agentúr.

Najčítanejšie