Babiš zakladá na Slovensku Echo24

Babiš zakladá na Slovensku Echo24

28.11.2014 20:12 | Internet | mk

 "Úspech u čitateľov sa kúpiť nedá," odkazuje Andrejovi Babišovi šéf českého Echo24.cz Dalibor Balšínek.

 

 

Web Echo24.cz vznikol zo vzdoru českých novinárov, ktorí odmietli pracovať v novinách, ktoré ovládol veľkopodnikateľ a politik slovenského pôvodu Andrej Babiš.

Babiš kúpil v roku 2013 cez svoju spoločnosť Agrofert vydavateľstvo Mafra. Bolo to v čase, keď v Česku kandidoval so svojou politickou stranou ANO do parlamentu. Veľmi skoro dal vedieť, ako vníma svoju investíciu do médií. Len pár dní na to, ako to oznámil, zatelefonoval redaktorovi Lidových novín a vyčítal mu, že nenapísal článok o jeho tlačovej besede.

Šéfredaktor Dalibor Balšínek a niektorí ďalší redaktori Lidových novín, ktorí po príchode Babiša z novín odišli, založili web Echo24.cz, s cieľom, že „budú protiváhou oligarchizovaným českým médiám."
Echo 24, ktoré začalo vychádzať v marci tohto roka a vychádza už aj v tlačenej verzii, Babiša nešetrí.

Babiš nakupoval médiá aj na Slovensku. Minulý rok cez Agrofert získal vydavateľstvo Ecopress, ktoré vydáva napríklad Hospodárske noviny. Krátko na to, ako začalo Echo24.cz vychádzať na webe, Babišov Ecopress si v apríli tohto roka zaregistroval doménu Echo24.sk. Aktuálne jeho vydavateľstvo Ecopress, ktorému dnes šéfuje Vladimír Mužík, chystá spustenie webu.

„V súvislosti s doménou echo24.sk, ktorú Ecopress zaregistroval pred vyše pol rokom, chystáme spustiť v roku 2015 študentský projekt nezávislej žurnalistiky. Prácu s budúcimi novinármi považujeme za dôležitú súčasť našej stratégie. Chceme im vytvoriť platformu na získavanie skúseností, ktoré by inak v akademickom prostredí len ťažko získali," povedal pre Omédiách.com riaditeľ pre marketing a PR Ecopressu Denis Schvarcz (známy aj ako Bohumil Stejskal).

Andrej Babiš a jeho ľudia pochopili, že celý koncept Echo24.cz, vrátane tlačeného a digitálneho Týždenníka Echo, je úspešný. A tiež by chceli taký úspech," reagoval na zámery Babiša na Slovensku so značkou Echo šéfredaktor Echo24.cz Balšínek. „No na rozdiel od Babišovych novín, ktoré sa trápia s neustálym a zväčšujúcim sa prepadom, Echo rastie. Úspešne sa nám podarilo spustiť týždenník Echo, ktotý má celkový predaj 10 tisíc kusov. Verím, že aj Andrej Babiš by chcel zažiť taký úspech na mediálnom poli. Úspech u čitateľov sa však kúpiť nedá," odkazuje Babišovi Balšínek.



Trump pod pamätníkom exprezidentov kritizoval médiá i ničenie sôch

Trump pod pamätníkom exprezidentov kritizoval médiá i ničenie sôch

Veľa oslavných výrokov o minulosti a kultúre Spojených štátov, ale aj bojovne ladené pasáže o "ľavicovej kultúrnej revolúcii" či údajných snahách "vymazať históriu" obsahoval prejav amerického prezidenta Donalda Trumpa v predvečer Dňa nezávislosti.

Čína informovala o koronavíruse až po dvoch žiadostiach od WHO

Čína informovala o koronavíruse až po dvoch žiadostiach od WHO

Čína informovala o výskyte pľúcnej choroby vo Wu-chan až po dvoch žiadostiach vznesených Svetovou zdravotníckou organizáciou (WHO).

BBC prepustí 450 ľudí z britských televíznych kanálov a rádií

BBC prepustí 450 ľudí z britských televíznych kanálov a rádií

Britská vysielacia spoločnosť BBC prepustí 450 ľudí z regionálnych televíznych kanálov, rozhlasových staníc i z radov tých, ktorí vytvárajú spravodajský obsah na internete.

Kampaň Nebuď pirát so Sajfom od O2 získala ocenenie v celosvetovej PR súťaži (VIDEO)

Kampaň Nebuď pirát so Sajfom od O2 získala ocenenie v celosvetovej PR súťaži (VIDEO)

Na celosvetovej súťaži PR projektov SABRE Awards získala spoločnosť O2 Slovakia ocenenie v kategórii Telekomunikácie za kampaň Nebuď pirát, v rámci ktorej operátor poukazuje na nebezpečenstvo používania mobilných telefónov za volantom a mladých vodičov zároveň motivuje k ich zodpovednému využívaniu.

Súd začal riešiť požiadavku Agrofertu na ospravedlnenie od Českej televízie

Súd začal riešiť požiadavku Agrofertu na ospravedlnenie od Českej televízie

Soud se dnes začal zabývat žalobou, kterou se koncern Agrofert domáhá omluvy od České televize (ČT). Koncern tvrdí, že ČT poškodila jeho pověst, když ho ve dvou reportážích spojila s odvoláním ředitele příbramského finančního úřadu. Televize to odmítá. Trvá na tom, že reportáže byly pravdivé a vyvážené a že nebyly objektivně způsobilé k tomu, aby pověst Agrofertu poškodily.

Vo vedení VÚB banky majú posilu

Vo vedení VÚB banky majú posilu

Vrchný riaditeľ Antonio Bergalio, ktorý bol zodpovedný za úsek Financie, plánovanie a kontroling, sa po 6 rokoch vo VÚB banke, stane novým CFO v chorvátskej banke PRIVREDNA BANKA ZAGREB.

Do ČR sa vracajú zahraniční filmári, tých amerických pozýva aj minister

Do ČR sa vracajú zahraniční filmári, tých amerických pozýva aj minister

Do Česka se ve velké míře vracejí zahraniční filmové štáby.

Súd vyniesol rozsudok smrti nad novinárom kvôli protestom

V Iráne odsúdili na trest smrti novinára obvineného z podielu na rozpútanie protestov v roku 2017.

Záchrana pre všetky ženy vylúčené zo spoločnosti

Záchrana pre všetky ženy vylúčené zo spoločnosti

Príbeh o žene, ktorá vyhorela. Sebavedomá, svedomitá perfekcionistka, ktorá vie, čo chce dosiahnuť v živote a za svoje úsilie aj niečo očakáva. Jedného dňa však vyhorí a upadne do hlbokej depresie.

Rada Slovenského filmového ústavu má nové zloženie aj predsedu

Rada Slovenského filmového ústavu má nové zloženie aj predsedu

Rada Slovenského filmového ústavu (SFÚ) od 8. júna 2020 pracuje v novom zložení, jej dvoch nových členov vymenovala ministerka kultúry SR Natália Milanová.

Najčítanejšie