Šéf vydavateľstva stiahol a upravil rozhovor s majiteľom RegioJetu, kde hovoril aj o Kotlebovi Foto: ĽSNS

Šéf vydavateľstva stiahol a upravil rozhovor s majiteľom RegioJetu, kde hovoril aj o Kotlebovi

23.06.2016 13:24 | Internet | mk

Viacerí redaktori českého webu Aktualne.cz sa nahnevali, že majiteľ prepísal rozhovor so šéfom RegioJetu.

 


Web Aktualne.cz priniesol v utorok rozhovor s majiteľom RegioJetu Radimom Jančurom. V rozhovore majiteľ dopravnej spoločnosti, ktorá pôsobí aj na Slovensku, vysvetľuje, prečo oblepil autobusy fotkou českého ministra vnútra a zverejnil jeho a premiérové telefónne číslo. V rozhovore komentuje aj fotku, na ktorej si podáva ruku s Mariánom Kotlebom. Vysvetľuje to tým, že potreboval súhlas na linku z Bratislavy do Banskej Bystrice a Kotleba ho dal. „ On není úplně běžný fašista, protože byl zvolen lidem... Je to špatné, ale v tu chvíli to bylo poděkování. Na té fotce je vidět, že držím licenci. On mi říkal: "Ak sa mi to páči alebo nie, ja zákony Slovenska dodržujem, vydať vám ju musím." Ano, sice vyhrál volby kvůli romské otázce, ale kdyby v tom bylo něco nezákonného, určitě by byl odstaven,"povedal Jančura.

 

Rozhovor vyšiel v utorok ráno, no riaditeľ vydavatelstva Economia Vladimír Piskáček ho dal stiahnuť a neskôr sa objavil, ale viaceré pasáže boli vypustené s vysvetlením: "Vážení čtenáři, v dřívější verzi tohoto textu Aktuálně.cz zveřejnilo pasáže, které nebylo možné ověřit. Z rozhovoru jsme je tedy vypustili. Děkujeme za pochopení."

Niečo podobné sa stalo aj na Slovensku: Rattaj z J&T bol nespokojný, tak Trend zmenil rozhovor

U viacerých čitateľov toto rozhodnutie vyvolalo pobúrenie. Proti spôsobom vedenia sa postavili aj niektorí redaktori, ktorí poslali vedeniu list, v ktorom žiadali vysvetlenie: „Nesouhlasíme s vaším rozhodnutím stáhnout a posléze zcenzurovat rozhovor s Romanem Jančurou. Rozhovor našeho kolegy Jana Hejla považujeme za korektně a profesionálně vedený.... Vaše rozhodnutí poškozuje naši práci a důvěryhodnost, stejně jako pověst Aktuálně.cz i celé Economie. Od včerejšího dne musíme čelit reakcím veřejnosti a nejsme schopni vysvětlit, co se vlastně stalo – například proč z článku zmizela zmínka o agentuře Bison & Rose."

Z rozhovoru vypadla veta Jančuru o spoločnosti Bison&Rose a bývalom šéfovi ČEZ Martinu Romanovi: "Napsal jsem, že Martin Roman je největší zločinec v této zemi, největší z..d, a pokud on se bude zastávat takových lidí, pak je ještě větší z..d, neboť je politik".

Zásah vyvolal búrlivé diskusie, v ktorých novinári písali, že do odpovedi v rozhovore by sa zasahovať nemalo. Neskôr redakcia zverejnila ospravedlnenie a zverejnila pôvodný rozhovor.

pošli na vybrali.sme.sk


Tisícky ľudí šírili podvod so sedačkami, polícia im posiela dôležitú radu

Tisícky ľudí šírili podvod so sedačkami, polícia im posiela dôležitú radu

Ľudia na Slovensku opäť vo vidine, že niečo drahé získajú zadarmo, šírili hoax a zároveň poskytovali dôležité údaje, ktoré mohli následne podvodníci zneužiť.

Vatikán si chce získať mladých – prináša aplikáciu s elektronickým ružencom (VIDEO)

Vatikán si chce získať mladých – prináša aplikáciu s elektronickým ružencom (VIDEO)

Vatikán chce získať sympatie mladých veriacich vďaka technologickej inovácii, ktorá ich má prepojiť s elektronickou aplikáciou, a pomôcť im tak pri tradičných ružencových modlitbách.

Do Na telo príde šéf vyšetrovacieho tímu Gorila (VIDEO)

Do Na telo príde šéf vyšetrovacieho tímu Gorila (VIDEO)

Hostia a témy víkendových diskusii. Na verejnosť sa dostal zvukový záznam z Gorily, ktorý obsahuje nahrávky, ktoré naznačujú politickú korupciu.

Posledný videoklip Karla Gotta už má okolo 23 miliónov zhliadnutí (VIDEO)

Posledný videoklip Karla Gotta už má okolo 23 miliónov zhliadnutí (VIDEO)

Posledný klip Karla Gotta a jeho dcéry Charlotte Elly k piesni Srdcia nehasnú už má na YouTube okolo 23 miliónov zhliadnutí. Singel zložil frontman skupiny Kryštof Richard Krajčo, ktorý ich tiež doprevádzal na akustickej gitare. Ide o prvú pieseň, ktorú Krajčo napísal pre niekoho iného než svoju kapelu. Finálnu podobu doladil s Petrom Harazinom z kapely Nebe.

Wanda Adamík Hrycová sa stala opäť prezidentkou filmovej a televíznej akadémie

Wanda Adamík Hrycová sa stala opäť prezidentkou filmovej a televíznej akadémie

Valné zhromaždenie Slovenskej filmovej a televíznej akadémie (SFTA) si zvolilo nových členov prezídia. Tí následne jednohlasne potvrdili v pozícii prezidentky SFTA Wandu Adamík Hrycovú a zvolili dvojicu nových viceprezidentov Katarínu Krnáčovú a Tibora Búzu.

Křetinský a Tkáč vlastnia podiel v nemeckej ProSiebenSat.1

Křetinský a Tkáč vlastnia podiel v nemeckej ProSiebenSat.1

Skupina Czech Media Invest (CMI), ktorú spoluvlastní český podnikateľ Daniel Křetínský a má v nej podiel aj Patrik Tkáč, kúpila podiel zhruba 4,07 percenta v nemeckej televíznej a rozhlasovej spoločnosti ProSiebenSat.1 Media.

Jeden z obvinených z vraždy Kuciaka sa dohodol na znížení trestu

Jeden z obvinených z vraždy Kuciaka sa dohodol na znížení trestu

Dohodu o vine a treste dnes s prokurátorom uzavrel Zoltán Andrusko, sprostredkovateľ minuloročnej vraždy Jána Kuciaka a Martiny Kušnírovej.

Kočnerova Threema: Novinárka Ruttkayová si vypýtala od Kočnera na dovolenku. Z médií sa teraz sťahuje

Kočnerova Threema: Novinárka Ruttkayová si vypýtala od Kočnera na dovolenku. Z médií sa teraz sťahuje

Pokrivený imidž štátnej tajomníčky ministerstva spravodlivosti Moniky Jankovskej mala na žiadosť Mariana Kočnera v médiách napravovať redaktorka Martina Ruttkayová. Od Kočnera si podľa komunikácie z Kočnerovej Threemy vypýtala peniaze na dovolenku za pomoc pri odchode ministerky Lucie Žitňanskej.

České médiá sú pod tlakom, uvádza Európska novinárska federácia

České médiá sú pod tlakom, uvádza Európska novinárska federácia

Česká média jsou pod tlakem veřejnosti a politiků, část mediálního trhu navíc stále nepřímo ovládá premiér Andrej Babiš, uvádí zpráva Evropské novinářské federace (EJF), na kterou upozornil zpravodajský server iRozhlas.

Kvôli škandalóznej stopke odvolali šéfa bulharského rádia

Kvôli škandalóznej stopke odvolali šéfa bulharského rádia

Odvolanie generálneho riaditeľa bulharského verejnoprávneho rozhlasu BNR Svetoslava Kostova dnes schválila bulharská Rada pre elektronické médiá (SEM).

Najčítanejšie