Maďarský opozičný denník Magyar Nemzet a rádio končia Foto: Magyar Nemzet

Maďarský opozičný denník Magyar Nemzet a rádio končia

10.04.2018 14:15 | Tlač | ČTK, mk

Maďarský opozičný denník Magyar Nemzet v stredu prestane po osemdesiatich rokoch vychádzať.

 

Vydavateľ o tom informoval vo vyhlásení, ktoré dnes zverejnil portál index.hu. Ako hlavný dôvod sa uvádzajú finančné problémy.

Vlastníkom denníka je mediálny magnát Lajos Simicska, ktorý bol kedysi priateľom a spojencom premiéra Viktora Orbána, ale v roku 2015 sa s ním rozišiel v zlom. V predvolebnej kampani patril k jeho najrozhodnejším oponentom.
Orbánova strana Fidesz v nedeľných voľbách vyhrala a s koaličným partnerom kresťanskými demokratmi získala v parlamente síce tesnú ale ústavnú väčšinu.

Vydavateľ podľa svojho vyhlásenia takisto zastaví prevádzku sesterskej rozhlasovej stanice Magyar Nemzet Láncháíd Radio. Vlajková loď mediálnej skupiny televízia Hir TV bude pokračovať, ale so zmenami.
Nezávislé médiá sa v Maďarsku postupne vytrácajú.

V Maďarsku dochádza posledné roky za vlády Viktora Orbana, ktorého strana opäť vyhrala voľby, k alarmujcemu poklesu slobody tlače.

 V rebríčku slobody tlače podľa poslednej správy Reportérov bez hraníc v roku 2017 sa Maďarsko prepadlo na 71 z celkovo 180 miest.

Vládna moc postupne získala kontrolu nad verejnoprávnymi médiami, obmedzila fungovanie súkromných médií, keď im obmedzila štátom platenú inzerciu. V roku 2016 prestal vychádzať hlavný opozičný denník Népszabadság.
Mnohé ďalšie hlavne regionálne tituly sa dostali do rúk podnikateľov, ktorí majú blízko k Orbánovi.

Skupina aktivistov v Maďarsku začala pred niekoľkými mesiacmi dokonca rozširovať samizdatový týždenník s názvom Nyomtass te is! (Vytlač si to sám!), aby aj ľuďom, ktorí nie sú na sociálnych sieťach, sprostredkovala nezávislé spravodajstvo.

pošli na vybrali.sme.sk


Kvôli kontaktom s obvinenou z vraždy novinára prokurátor prišiel o funkciu

1. Kvôli kontaktom s obvinenou z vraždy novinára prokurátor prišiel o funkciu

Slovenský generálny prokurátor Jaromír Čižnár dnes odvolal z funkcie jedného zo svojich námestníkov Reného Vaneka.

Dobrý anjel od nového roka s podporou najväčšej banky

2. Dobrý anjel od nového roka s podporou najväčšej banky

Od januára má Dobrý anjel novú posilu. Partnerom neziskovej organizácie sa stala Slovenská sporiteľňa. Prináša možnosť viac ako 700 000 používateľom Georgea vyklikať si trvalý príkaz a stať sa Dobrým anjelom, súčasne túto možnosť ponúka aj v 250 pobočkách po celom Slovensku.

Objednávateľka vraždy Kuciaka sa pokúšala flirtovať aj s bývalým komentátorom SME

3. Objednávateľka vraždy Kuciaka sa pokúšala flirtovať aj s bývalým komentátorom SME

Sieť kontaktov, ktoré nadväzovala s vplyvnými ľuďmi Alena Zsuzsová, ktorá je obvinená z objednávky vraždy novinára Jána Kuciaka a Martiny Kušnírovej, sa rozrastá.

Z Reportérov odchádza ich šéf Vincent Štofaník

4. Z Reportérov odchádza ich šéf Vincent Štofaník

Vincent Štofaník sa podľa informácií Omediach.com rozhodol odísť z vedenia investigatívnej relácie Reportéri, v RTVS ostáva. RTVS informáciu Omediach.com potvrdila.

SaS posiela otvorený list, kritizuje spravodajstvo RTVS

5. SaS posiela otvorený list, kritizuje spravodajstvo RTVS

Strana SaS tvrdí, že v televíznom spravodajstve RTVS sú manipulatívne praktiky.

Súkromné rádiá upozorňujú na výsledky kvót: Oldies rádiá hrajú novú hudbu, hitové rádiá hrajú nehity

6. Súkromné rádiá upozorňujú na výsledky kvót: Oldies rádiá hrajú novú hudbu, hitové rádiá hrajú nehity

Súkromné rádiá si nevedia vysvetliť, prečo štát a táto vláda majú snahu unifikovať hudobnú službu rádií.

Takto vyzerá doposiaľ najúspešnejšia fotka na Instagrame

7. Takto vyzerá doposiaľ najúspešnejšia fotka na Instagrame

Najúspešnejšou fotkou ​​v histórii sociálnej siete Instagram sa stal obrázok obyčajného vajíčka.

Info.cz a Zdroj.cz sa spojili, za novým vydavateľstvom je Křetinský a Tkáč

8. Info.cz a Zdroj.cz sa spojili, za novým vydavateľstvom je Křetinský a Tkáč

Český zpravodajský server Info.cz a agregátor zpráv Zdroj.cz se spojily pod nové vydavatelství Info.cz Online Media (IOM).

Konšpiračnej IN TV rada odňala licenciu, mala to však urobiť už pred rokmi (VIDEO)

9. Konšpiračnej IN TV rada odňala licenciu, mala to však urobiť už pred rokmi (VIDEO)

Rade pre vysielanie a retransmisiu trvalo niekoľko rokov, kým odobrala konšpiračnej televízii licenciu.

Biskup kritizuje mediálne vystupovanie supsendovaných kňazov, kritizujúcich celibát

10. Biskup kritizuje mediálne vystupovanie supsendovaných kňazov, kritizujúcich celibát

Na jeseň minulého roka banskobystrický biskup suspendoval dvoch kňazov Michala Lajchu a Petra Baláža.

Najčítanejšie