Šéfredaktorka Plus jeden deň vysvetľuje, prečo nezverejnili fotky Kočnera s balíkom 500-euroviek Reprofo Plus 7 dní

Šéfredaktorka Plus jeden deň vysvetľuje, prečo nezverejnili fotky Kočnera s balíkom 500-euroviek

05.04.2019 18:14 | Tlač | mk

V lete v roku 2017 fotograf Plus jeden deň priniesol do redakcie exkluzívny úlovok. Pred bratislavskou reštauráciou nafotil Mariana Kočnera, ako vyberá balíček 500-eurových bankoviek spod palubnej dosky a odratáva z nich časť pri otvorených dverách svojho bieleho Bentley. Na fotkách bolo vidieť ako časť z nich odobral a vykročil do blízkej reštaurácie.

V tom čase bol Kočner všeobecne známy ako kontroverzný podnikateľ z tzv. mafiánskych zoznamov, médiá o ňom písali v súvislosti s viacerými korupčnými kauzami, písal o nich hlavne Ján Kuciak. Pre mnohé médiá by bola séria fotiek exkluzívnym úlovokom, ktorým by sa ukázali čitateľom, ako vyzerá éra  "kešu" u kontroverzného Kočnera. Hoci Pluska vyrába nezmyselné kauzy z bežných fotiek známych ľudí na ulici, fotografie s Kočnerom a bankovkami a popisom situácie sa do vydania Plus jeden deň nedostali.

O tom, že existujú takéto fotografie, sa verejnosť dozvedela až z uznesenia o vznesení obvinenia Kočnerovi za objednávku vraždy Jána Kuciaka. V uznesení, o ktorom informoval Denník N, sa píše aj o vzťahu Kočnera so šéfom Penty. Z komunikácie medzi nimi je zrejmé, že Haščák údajne zabezpečil Kočnerovi stopnúť v médiách istú kompromitujúcu fotku Kočnera a tiež mal pomôcť, aby v médiách bol Kočner zobrazený v lepšom svetle. „Okrem iného sa bavia o tom, ako Slavo zabezpečil, aby sa nikde nedostala fotografia, ako Kočner vyberá asi 100 kusov 500-eurových bankoviek z palubnej dosky, čo malo byť fotené teleobjektívom,“ cituje Denník N z uznesenia, podľa ktorého sa o tom vzájomne informovali v júli 2017. „Kočner ho prosí, aby to zastavil. Kočner mu píše, že večer niečo vyplácal, na čo mu Slavo píše, že sa to takto nedá riešiť na dennej báze.“ Týždenník Trend, ktorý patrí tiež medzi médiá, ktoré vlastní Penta, upozornil, že šlo o fotografie, ktoré získal a nezverejnil denník Plus jeden deň.

Odporúčame aj: V Pluske paparazzujú 12-ročné dieťa, no na fotky Kočnera s päťstovkami zabudli

Hovorca Penty Martin Danko reagoval takto: „Pán Haščák nikdy nezariaďoval v prospech M. Kočnera zastavovanie článkov, ktoré sa týkali jeho osoby v médiách NMH."

Denník Plus jeden deň v minulosti viackrát v článkoch obhajoval záujmy Penty. Zároveň vo vydavateľstve (najprv v Plus 7 dní a potom v Plus Jeden deň) pracovala kontroverzná redaktorka Martina Ruttkayová. Na jej nadštandardné kontakty s Kočnerom upozornili vedenie vydavateľstva Penty jej kolegovia z redakcie, napriek tomu vo vydavateľstve ostala a to na celkom vplyvnej pozícii - ako politická redaktorka.