Der Spiegel tvrdí, že video sa Strachom nezverejnili cielene práve teraz Reprofoto Spiegel

Der Spiegel tvrdí, že video sa Strachom nezverejnili cielene práve teraz

19.05.2019 23:11 | Tlač | ČTK

Nemecký časopis Der Spiegel videonahrávku s politikom Slobodnej strany Rakúska (FPÖ) Heinzom-Christianom Strachom nezverejnil krátko pred voľbami do Európskeho parlamentu zámerne.

 

Tvrdí to redaktor týždenníka Wolf Wiedmann-Schmidt. Kvôli videu, na ktorom Strache rokuje s údajnou neterou ruského oligarchu o politickej podpore výmenou za získanie verejných zákaziek, padla v sobotu rakúska vláda, v ktorej bol Strache vicekancelár. Vzdal sa aj postu predsedu FPÖ.

"Video sme mali asi mesiac a vyhodnocovali sme ho. A keď sme si boli istí, že je autentické a pravdivé, povedali sme si, že ho zverejníme," uviedol dnes Wiedmann-Schmidt v nemeckej televízii n-tv.

Pri rokovaní zachytenom na tajne urobené videonahrávke sa hovorilo o tom, že žena vydávajúca sa za neter ruského oligarchu by mohla kúpiť podiel v bulvárnom denníku Kronen Zeitung, najčítanejšom rakúskom denníku, a jeho prostredníctvom podporovať Stracheho protiimigračnú stranu. Za odmenu by v okamihu, keď sa FPÖ dostane k moci, získala v Rakúsku verejné obstarávanie v stavebníctve. Schôdzka sa konala predvlani v júli, niekoľko mesiacov pred parlamentnými voľbami v Rakúsku. Po nich FPÖ vstúpila do vládnej koalície s ľudovcami Sebastiana Kurza.

Na videonahrávku robil jasné narážky už v apríli nemecký komik Jan Böhmermann, keď získal rakúsku televíznu cenu Rómami. Hovorí sa o tom, že za videom, ktoré bolo podľa všetkého pascou na Stracheho a jeho pobočníka Johanna Gudenusa, ktorý bol na schôdzke tiež, stojí práve Böhmermann.

Od koho Der Spiegel nahrávku získal, Wiedmann-Schmidt kvôli ochrane zdrojov neprezradil. Podľa denníka Süddeutsche Zeitung, ktorý ju tiež zverejnil, jeho novinári materiál uložený na USB kľúči dostali v istom opustenom hoteli.

Rakúsky ľudovecký kancelár Sebastian Kurz v sobotu vypovedal koalícii s protiimigračnou FPÖ .

Švajčiarsky denník Neue Zürcher Zeitung k afére okolo Stracheho napísal, že treba vysvetliť okolnosti vzniku videonahrávky. "Zostáva nejasné, ako video vzniklo, aké motívy stoja za zinscenováním (stretnutia s údajnou príbuznou ruského oligarchu) a prečo bol film zverejnený až dva roky po svojom vzniku", uvádza denník. Je to nutné, pretože "inak sa politika utopí v jedovatej zmesi sprisahaneckých teórií a dopadov, čo udržuje pri živote populizmus".

pošli na vybrali.sme.sk


Parlament zrušil koncesionárske poplatky pre časť obyvateľov. Pozrite sa pre koho a od kedy

1. Parlament zrušil koncesionárske poplatky pre časť obyvateľov. Pozrite sa pre koho a od kedy

Parlament dnes schválil novelu zákona, ktorou zrušil koncesionárske poplatky pre dôchodcov, ľudí v hmotnej núdzi a pre zdravotne postihnutých.

Internet by sme deťom nemali zakazovať.  Mali by sme ich učiť používať ho správne

2. Internet by sme deťom nemali zakazovať. Mali by sme ich učiť používať ho správne

Internet sa veľmi rýchlo stal neoddeliteľnou súčasťou života dospelých, ale aj tínedžerov a detí. Tie si bez online pripojenia nevedia predstaviť svoj deň. Internet sa už od útleho detstva stáva ich primárnym zdrojom informácií, ale aj hlavným sprostredkovateľom sociálneho kontaktu s rovesníkmi. Nadácia Orange vo svojom grantovom programe e-Školy pre budúcnosť upozorňuje na potrebu zabezpečiť žiakom potrebné zručnosti a skúsenosti nevyhnutné pre spoločenské a pracovné prostredie 21.storočia.

Orange spúšťa globálnu komunikačnú kampaň na podporu rozumného a bezpečného používania digitálnych technológií (VIDEO)

3. Orange spúšťa globálnu komunikačnú kampaň na podporu rozumného a bezpečného používania digitálnych technológií (VIDEO)

Orange v týchto dňoch spúšťa aj na Slovensku globálnu kampaň, ktorá sa zaoberá rozumným a bezpečným používaním digitálnych technológií. 

Parlament schválil kontroverznú novelu tlačového zákona

4. Parlament schválil kontroverznú novelu tlačového zákona

Politici, vysokí štátni úradníci a ďalší predstavitelia verejných inštitúcií opäť získajú právo na zverejnenie reakcie na články tlače a tlačových agentúr, pokiaľ tieto články obsahujú nepravdivé alebo neúplné údaje o ich práci.

Mafra spustila nadstavbu iDNES, od decembra bude platená

5. Mafra spustila nadstavbu iDNES, od decembra bude platená

 Vydavatelství Mafra dnes spustilo prémiovou nadstavbu svého zpravodajského portálu iDNES.cz.

Začala vysielať nová internetová televízia - s Danglom, Zomri, Vinczeovou a ďalšími (VIDEO)

6. Začala vysielať nová internetová televízia - s Danglom, Zomri, Vinczeovou a ďalšími (VIDEO)

Necelý rok po začiatku vysielania v susednej Českej republike začala vysielať na Slovensku lokalizovaná Mall.tv aj s vlastnou produkciou. Vysielateľ avizuje dvanásť pôvodných relácií, v ktorých budú účinkovať známe tváre z Markízy, JOJ či RTVS.

Čínska firma môže kontrolovať Soukupovu Empresa Mediu a Médeu

7. Čínska firma môže kontrolovať Soukupovu Empresa Mediu a Médeu

Čínská společnost Rainbow Wisdom Investment ze skupiny CITIC se může podílet na kontrole firem Empresa Media a Médea Jaromíra Soukupa. Povolil to Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS).

Pochod za život promujú aj Kotlebovci, organizátori sa dištancujú od nevhodných prejavov

8. Pochod za život promujú aj Kotlebovci, organizátori sa dištancujú od nevhodných prejavov

Organizátori Národného pochodu za život, ktorý bude tento víkend, zverejnili vyhlásenie, v ktorom sa dištancujú od "násilných a urážlivých prejavov ... a od všetkých možných foriem, ktoré by smerovali k potláčaniu ľudských práv a slobôd."

Ku klimatickej iniciatíve 250 médií z celého sveta sa pridal aj denník zo Slovenska

9. Ku klimatickej iniciatíve 250 médií z celého sveta sa pridal aj denník zo Slovenska

Stovky svetových médií a ďalších inštitúcií upozorňujú tento týždeň vo zvýšenej miere na klimatické hrozby dnešnej doby. Pridali k iniciatíve s názvom Covering Climate Now.

Reuters: Za hackerským útokom na austrálsky parlament bola Čína

10. Reuters: Za hackerským útokom na austrálsky parlament bola Čína

Čína stála za hackerským útokom na austrálsky parlament a tri najväčšie politické strany pred májovými parlamentnými voľbami. Vyplýva to zo správy austrálskych tajných služieb, o ktorej s odvolaním sa na zdroje oboznámené s obsahom dokumentu informovala agentúra Reuters.

Najčítanejšie