Kočnerova Threema: Kočnerovým človekom mal byť aj Ivan Čeredejev Reprofoto youtube

Kočnerova Threema: Kočnerovým človekom mal byť aj Ivan Čeredejev

13.11.2019 12:40 | Tlač | mk

Sieť novinárov, ktorú mal využívať Marian Kočner a jeho komando, sa rozrastá.

O neštandardnej práci novinárky Martiny Ruttkayovej pre Kočnera, za ktorú si pýtala aj províziu, sme písali už viackrát. Podľa komunikácie z aplikácie Threema z telefónu Kočnera, ktorú zaistila polícia, vyplýva, že Kočner vedel dostať informácie aj do TA3 či konšpiračných Hlavných správ a na Netky.sk.

Podľa komunikácie z aplikácie Threema do okruhu ľudí z médií, na ktorých mal vplyv, mal patriť aj Ivan Čeredejev. Z komunikácie, ktorú dnes zverejnil denník SME vyplýva, že Peter Tóth a Kočner mu pomohli dostať sa do vedenia týždenníka Plus 7 dní, aby ho mohli využívať.

Bývalý šéfredaktor TASR či Národnej obrody Čeredejev sa po dlhšej odmlke vrátil na mediálnu scénu na konci roka 2017, keď sa nečakane stal šéfredaktorom Plus 7 dní. Na pozícii nevydržal dlho. Po jeho príchode viacero externých spolupracovníkov odmietlo s týždenníkom spolupracovať, napríklad preto, že Čeredejev nekriticky pristupoval k strane Smer. Po troch mesiacoch ho vydavateľstvo News and Media Holding, ktoré patrí Pente, vymenilo. Týždenník začala riadiť zástupkyňa Anka Lučaiová Žitná.

Odporúčame aj: Fico je s rozhovorom s novým šéfom Plus 7 dní mimoriadne spokojný, má byť prečo

V šifrovanej mobilnej aplikácii Threema prebiehal podľa SME utajený rozhovor medzi Marianom Kočnerom a jeho kamarátom Petrom Tóthom, ktorý v minulosti slúžil v SIS:

„Tak kua zdechol ti kôň... dlho nevydržal,“ písal po Čeredejevovom odchode vo februári 2018 Kočner svojmu kamarátovi Petrovi Tóthovi.
„Viem, nezvládol to,“ odpísal Tóth s tým, že aj on má na tom svoj podiel viny.
„Do pi.. prezentoval si ho ako boha,“ hneval sa Kočner.

Kočner sám seba podľa Threemy prezentoval ako človeka, ktorý nielenže presadil do vedenia týždenníka Plus 7 dní Čeredejeva, ale aj za odmenu úkoloval jeho dnes už bývalú redaktorku Martinu Ruttkayovú, píše SME. Cez Threemu sa dá sledovať, aj ako sa Kočner chválil tým, že vďaka svojmu vplyvu dostal do týždenníka Plus 7 dní Ivana Čeredejeva: V septembri 2017 Kočner upozornil Norberta Bödöra, že Ivan Čeredejev by bol vhodným človekom pre Haščáka z Penty, ktorý cez vydavateľstvo News and Media Holding časopis ovláda.

„Musíš tam mať niekoho, koho budeš vedieť 'riadiť' tak, aby nevedel, že ho riadiš Ty,“ písal Kočner Bödörovi. „Myslím, že Slávo by ho chcel do Plusky.“

„Od zajtra má Plus7 nového šéfredaktora. Ja som odporučil. Ivan Čeredejeva,“ písal Kočner v decembri 2017 svojmu spriaznenému sudcovi Okresného súdu Bratislava I Vladimírovi Sklenkovi.

„Označiť má za Kočnerovho človeka je číre chrapúňstvo a z hľadiska novinárskeho remeslá číra katastrofa,“ reagoval stručne Čeredejev pre Omediach.com na informácie, ktoré zverejnil denník SME.

Čeredejev sa pozná s Tóthom minimálne z Národnej obrody, pre ktorú Tóth písal komentáre, keď bol spravodajským dôstojníkom SIS komentáre v roku 2002, krátko potom, ako kvôli práci pre SIS musel skončiť v SME. Čeredejev bol vtedy riaditeľom vydavateľstva Národnej obrody, ktoré kontroloval Pavol Rusko a využíval denník na neskrývané promo svojej politickej strany ANO a ďalšie svoje záujmy.

Kto je Ivan Čeredejev?

Zviditeľnil sa, keď ho vláda v roku 2002 odvolala z postu šéfa TASR. Dôvodom boli jeho vulgárne výroky a nákup drahého služobného auta BMW za 1,4 milióna korún, keď o 600-tisíc prekročil limit a navyše agentúra v tom čase žiadala vládu o vyššie dotácie.
Čeredejev pre denník Pravda povedal, že bavorák si kúpil, pretože sa mu páči a na poznámku o vysokej cene reagoval: „Čo za hovadiny rozprávate." Na ďalšiu otázku, či je pravda, že zarába viac ako premiér, odpovedal: „To sú sračky."
Čeredejev sa potom stal šéfom vydavateľstva, ktoré vydávalo denník Národná obroda a potom vydavateľstva, ktoré vydávalo nový bulvárny denník 24 hodín. Za oboma médiami stál Pavol Rusko. Národná obroda robila neskrývané PR v prospech Ruskovej ANO a jeho politických ambícií. „Známe sú jeho (Čeredejevove) empatické rozhovory s Ivanom Lexom a jeho komentáre brániace Lexovu česť," hodnotila pôsobenie Čeredejeva v Národnej obrode Eva Čobejová z Týždňa. Dobrým priateľom bol aj s Jozefom Majským, známym z kauzy tunelovania nebankových spoločností BMG Invest a Horizont.

Oba denníky kvôli finančným problémom a nezáujmu čitateľov skončili. Národná obroda v roku 2005 a denník 24 hodín po niekoľkých mesiacoch od vzniku - v roku 2006.

V rokoch 2007-08 bol Čeredejev hovorcom Slovenského futbalového zväzu. V nasledujúcom období prispieval do časopisu Euroreport plus a v roku 2012 kandidoval neúspešne do parlamentu na kandidátke Strany občanov Slovenska.

Čeredejev prišiel do Plus 7 dní v čase, keď došlo aj k zmene vo vedení vydavateľstva News and Media Holding - Petra Mertusa nahradil Michal Teplica. Z vedenia vydavateľstva sa rozhodlo následne odísť viacero ľudí.



Aby boli porady na diaľku efektívne, musia mať pravidlá

Aby boli porady na diaľku efektívne, musia mať pravidlá

Vplyvom aktuálnej situácie ohľadne koronavírusu mnohí ľudia pracujú z domu. Efektívna práca na diaľku sa však nezaobíde bez efektívnych porád. Na čo sa zamerať a, naopak, čomu sa vyhnúť, aby sme dosiahli žiaduci výsledný efekt?

V neľahkých časoch koronakrízy médiám vo viacerých štátoch Európy pomáha štát

V neľahkých časoch koronakrízy médiám vo viacerých štátoch Európy pomáha štát

Súčasťou balíčkov vládnej pomoci v koronavirovej kríze je v niektorých európskych krajinách aj podpora médiám a vydavateľstvom. Inde mediálne domy o pomoc štátu ešte len žiadajú. Napríklad v Taliansku alebo Maďarsku sú médiá čiastočne oslobodené od platenia daní.

Koronavírus sa zneužíva na šírenie nepravdivých správ a dezinformácií

Koronavírus sa zneužíva na šírenie nepravdivých správ a dezinformácií

V čase, keď mnohí bojujú dňom i nocou za záchranu životov ľudí nakazených novým koronavírusom, niektoré organizácie a jednotlivci zneužívajú aktuálnu krízu na politickú či komerčnú manipuláciu.

Irak odobral Reuters dočasne licenciu za článok o manipulácii s počtom nakazených

Irak odobral Reuters dočasne licenciu za článok o manipulácii s počtom nakazených

Irak pozastavil agentúre Reuters na tri mesiace činnosť. Bagdad sa tak rozhodol kvôli štvrtkovej správe, v ktorej agentúra uviedla, že iracké vládne údaje o koronavírusoch sú podhodnotené.

Lunter opäť otvoril reštauráciu a bistrá

Lunter opäť otvoril reštauráciu a bistrá

Banskobystrický výrobca tofu a rastlinných nátierok spoločnosť Lunter začala od začiatku apríla opäť variť obedové menu vo svojich gastro prevádzkach v Banskej Bystrici a Bratislave. Rozbiehajú aj donášku.

Google, Facebook a ďalšie platformy pozitívne reagujú na výzvu Komisie zastaviť podvody a chrániť spotrebiteľov

Google, Facebook a ďalšie platformy pozitívne reagujú na výzvu Komisie zastaviť podvody a chrániť spotrebiteľov

Európska komisia víta odpovede online platforiem Allegro, Amazon, AliExpress, Bing, CDiscount, Ebay, Facebook, Google, Rakuten, Wish a Yahoo, ktoré súhlasili s prijatím opatrení na zastavenie podvodov a reklám propagujúcich falošné výrobky proti koronavírusu.

Cez víkend sa bude hackovať koronakríza (VIDEO)

Cez víkend sa bude hackovať koronakríza (VIDEO)

Slovensko sa tento víkend (3. – 5. apríla) zapojí do globálneho boja proti pandémii COVID-19.

Tvárou kampane #spolumamenato je šéf Slovenskej sporiteľne v rúšku (VIDEO)

Tvárou kampane #spolumamenato je šéf Slovenskej sporiteľne v rúšku (VIDEO)

Slovenská sporiteľňa spolu so svojimi partnermi reklamnou agentúrou Zaraguza a mediálnou agentúrou Wavemaker spustila kampaň, ktorou reaguje na aktuálnu situáciu ohľadom nákazy koronavírusom. Tvárou kampane je šéf Slovenskej sporiteľne Peter Krutil, ktorý sa už dlhšie prihovára zamestanancom ale aj klientom na vlastnom vlogu. Teraz netradične, v rúšku.

Slovanet na apríl rozšíril bezplatné TV vysielanie

Slovanet na apríl rozšíril bezplatné TV vysielanie

Telekomunikačný operátor Slovanet v spolupráci s vysielateľmi zabezpečil aj na apríl 14 televíznych kanálov rôzneho žánrového zamerania, ktoré bezplatne sprístupnil všetkým zákazníkom digitálnej televízie IPTV cez optické siete bez ohľadu na zakúpený balík.

Zrušili trest smrti vrahovi, ktorý investigatívnemu novinárovi pred kamerami odrezal hlavu

Zrušili trest smrti vrahovi, ktorý investigatívnemu novinárovi pred kamerami odrezal hlavu

Pakistanský súd zrušil trest smrti britskému teroristovi, ktorý v roku 2002 s ďalšími ozbrojencami uniesol a brutálne zavraždil novinára denníka Wall Street Journal Daniela Pearla.

Najčítanejšie