Zápisnica zo zasadnutia Rady pre vysielanie a retransmisiu 7. 11. 2018

08.11.2018 16:32 | Tlačové správy | TS RVR

Na zasadnutí Rada pre vysielanie a retransmisiu:

 

• udelila licenciu na celoplošné digitálne vysielanie televíznej programovej služby LED TV spoločnosti LED promotion, s.r.o.;  
• uložila sankciu – pokutu 13 276 eur vysielateľovi MARKÍZA – SLOVAKIA, spol. s.r.o. (programová služba TV DOMA) za porušenie § 18aa ods. 1 písm. b) ZVR, ku ktorému došlo tým, že v dňoch 5. 4. a 6. 4. 2018 odvysielal 4 časti programu Nikdy ťa neopustím s titulkami pre osoby so sluchovým postihnutím, ktoré nezachytávali hovorený prejav spôsobom, ktorý umožnil porozumieť jeho obsahu, a sankciu – upozornenie na porušenie zákona za porušenie § 18aa ods. 1 písm. c) a § 18b ods. 2 ZVR, ku ktorému došlo tým, že text titulkov pre osoby so sluchovým postihnutím k uvedeným programom nebol zarovnaný na stred a sprevádzanie programu titulkami nebolo pri vysielaní zreteľne označené;
• uložila sankciu – pokutu 8 000 eur vysielateľovi MAC TV s.r.o. (programová služba JOJ) za porušenie § 20 ods. 3 ZVR (ochrana maloletých - JSO), ku ktorému došlo dňa
16. 4. 2018 o cca 10:34 hod. odvysielaním programu Rodinné záležitosti, ktorý označil ako nevhodný pre maloletých divákov do 12 rokov napriek tomu, že zobrazoval resp. prezentoval závislosti a obsahoval vulgárne vyjadrovanie a vulgárne gestá, pre ktoré mal byť klasifikovaný ako nevhodný pre maloletých divákov do 15 rokov;
• uložila sankciu – upozornenie na porušenie zákona vysielateľovi C.E.N. s.r.o. (programová služba TA3) za porušenie § 16 ods. 3 písm. m) ZVR, ku ktorému došlo tým, že nedoručil Rade v stanovenej lehote štatistiku o odvysielanom programe obsahujúcu vyhodnotenie podielov programových typov, podielu programov vo verejnom záujme, podielov programov s multimodálnym prístupom, podielu európskej produkcie a podielu programov európskej nezávislej produkcie vrátane vyhodnotenia podielu nových diel za mesiac máj 2018;
• uložila sankciu – upozornenie na porušenie zákona vysielateľovi Kinet Inštal s.r.o. (programová služba Kinet TV) za porušenie § 16 ods. 3 písm. g) ZVR z dôvodu, že v dňoch 13. 4., 14. 4., 20. 4., 21. 4., 4. 5. a 5. 5. 2018 neoznačil na obrazovke svoju programovú službu nezameniteľným obrazovým symbolom (logom);
• uložila sankciu – upozornenie na porušenie zákona vysielateľovi Decora, s.r.o. (programová služba Vaša TV) za porušenie § 16 ods. 3 písm. l) v súvislosti s tým, že nedodal Rade na jej vyžiadanie súvislý záznam vysielania programovej služby z dní 24. 4. a 26. 4. 2018;
• začala správne konanie voči vysielateľovi MARKÍZA - SLOVAKIA, spol. s r.o. (programová služba TV MARKÍZA) vo veci možného porušenia § 19 ods. 1 písm. a) ZVR (ochrana ľudskej dôstojnosti) v súvislosti s vysielaním príspevku Po pôrode skončila v kóme v programe Televízne noviny dňa 28. 8. 2018 a upútaviek na tento program;
• začala správne konanie voči vysielateľovi C.E.N. s.r.o. (programová služba TA3) vo veci možného porušenia § 16 ods. 3 písm. m) ZVR z dôvodu, že nedoručil Rade v stanovenej lehote štatistiku o odvysielanom programe obsahujúcu vyhodnotenie podielov programových typov a podielu programov vo verejnom záujme za mesiace júl, august a september 2018;
• začala správne konanie voči vysielateľovi C.E.N. s.r.o. (programová služba TA3) vo veci možného porušenia § 18a písm. a) a b) ZVR v súvislosti s možným nedodržaním podielu programov s multimodálnym prístupom v mesiacoch júl, august a september 2018;
• začala správne konanie voči vysielateľovi C.E.N. s.r.o (programová služba TA3) z dôvodu možného porušenia § 18b ods. 2 ZVR v súvislosti s tým, že dňa 3. 9. 2018 odvysielal program Tipos – žrebovanie a Info pre tipujúcich, dňa 20. 9. 2018 program Analýzy a trendy a dňa 23. 9. 2018 program V politike bez zreteľného označenia sprevádzania programu hlasovým komentovaním pre nevidiacich resp. titulkami pre osoby so sluchovým postihnutím;
• uznala za neopodstatnené 4 sťažnosti resp. ich časti.

pošli na vybrali.sme.sk


Kvôli kontaktom s obvinenou z vraždy novinára prokurátor prišiel o funkciu

1. Kvôli kontaktom s obvinenou z vraždy novinára prokurátor prišiel o funkciu

Slovenský generálny prokurátor Jaromír Čižnár dnes odvolal z funkcie jedného zo svojich námestníkov Reného Vaneka.

Dobrý anjel od nového roka s podporou najväčšej banky

2. Dobrý anjel od nového roka s podporou najväčšej banky

Od januára má Dobrý anjel novú posilu. Partnerom neziskovej organizácie sa stala Slovenská sporiteľňa. Prináša možnosť viac ako 700 000 používateľom Georgea vyklikať si trvalý príkaz a stať sa Dobrým anjelom, súčasne túto možnosť ponúka aj v 250 pobočkách po celom Slovensku.

Objednávateľka vraždy Kuciaka sa pokúšala flirtovať aj s bývalým komentátorom SME

3. Objednávateľka vraždy Kuciaka sa pokúšala flirtovať aj s bývalým komentátorom SME

Sieť kontaktov, ktoré nadväzovala s vplyvnými ľuďmi Alena Zsuzsová, ktorá je obvinená z objednávky vraždy novinára Jána Kuciaka a Martiny Kušnírovej, sa rozrastá.

Z Reportérov odchádza ich šéf Vincent Štofaník

4. Z Reportérov odchádza ich šéf Vincent Štofaník

Vincent Štofaník sa podľa informácií Omediach.com rozhodol odísť z vedenia investigatívnej relácie Reportéri, v RTVS ostáva. RTVS informáciu Omediach.com potvrdila.

SaS posiela otvorený list, kritizuje spravodajstvo RTVS

5. SaS posiela otvorený list, kritizuje spravodajstvo RTVS

Strana SaS tvrdí, že v televíznom spravodajstve RTVS sú manipulatívne praktiky.

Súkromné rádiá upozorňujú na výsledky kvót: Oldies rádiá hrajú novú hudbu, hitové rádiá hrajú nehity

6. Súkromné rádiá upozorňujú na výsledky kvót: Oldies rádiá hrajú novú hudbu, hitové rádiá hrajú nehity

Súkromné rádiá si nevedia vysvetliť, prečo štát a táto vláda majú snahu unifikovať hudobnú službu rádií.

Takto vyzerá doposiaľ najúspešnejšia fotka na Instagrame

7. Takto vyzerá doposiaľ najúspešnejšia fotka na Instagrame

Najúspešnejšou fotkou ​​v histórii sociálnej siete Instagram sa stal obrázok obyčajného vajíčka.

Info.cz a Zdroj.cz sa spojili, za novým vydavateľstvom je Křetinský a Tkáč

8. Info.cz a Zdroj.cz sa spojili, za novým vydavateľstvom je Křetinský a Tkáč

Český zpravodajský server Info.cz a agregátor zpráv Zdroj.cz se spojily pod nové vydavatelství Info.cz Online Media (IOM).

Konšpiračnej IN TV rada odňala licenciu, mala to však urobiť už pred rokmi (VIDEO)

9. Konšpiračnej IN TV rada odňala licenciu, mala to však urobiť už pred rokmi (VIDEO)

Rade pre vysielanie a retransmisiu trvalo niekoľko rokov, kým odobrala konšpiračnej televízii licenciu.

Biskup kritizuje mediálne vystupovanie supsendovaných kňazov, kritizujúcich celibát

10. Biskup kritizuje mediálne vystupovanie supsendovaných kňazov, kritizujúcich celibát

Na jeseň minulého roka banskobystrický biskup suspendoval dvoch kňazov Michala Lajchu a Petra Baláža.

Najčítanejšie