Markíza podala trestné oznámenie na Ruska a Kočnera Foto: Markíza

Markíza podala trestné oznámenie na Ruska a Kočnera

14.05.2018 10:32 | TV | mk

V súvislosti so spornými zmenkami v hodnote 70 miliónov eur spoločnosť Markíza-Slovakia podala trestné oznámenie na Mariána Kočnera a Pavla Ruska za údajné falšovanie cenných papierov a marenie spravodlivosti.

 

Kočnerova firma „Správa a inkaso zmeniek" ako žalobca žiada vyplatenie zmeniek vo výške niekoľko desiatok miliónov eur od Pavla Ruska, ktorý ich mal údajne podpísať ešte ako riaditeľ televízie. Ručiteľom týchto údajných zmeniek má byť TV Markíza.
Zmenky údajne vystavil exriaditeľ televízie Pavol Rusko v roku 2000. Ak ich Rusko nezaplatí, bude ich musieť ako ručiteľ uhradiť samotná Markíza

„Markíza spochybňovala pravosť týchto zmeniek od začiatku sporu. V civilnom konaní pred Okresným súdom Bratislava V Markíza predložila dôkazy zdôvodňujúce podozrenie z falšovania zmeniek na základe objektívne overiteľných skutočností. Okrem toho, Markíza predložila znaleckú analýzu, ktorá presvedčivo preukazuje, že je vysoko nepravdepodobné, že zmenky boli podpísané v čase, kedy to tvrdia Marián Kočner a Pavol Rusko.ô píše televízia v tlačovej správe.

Odporúčame aj: Kočner vyhral prvý spor s Markízou o miliónové zmenky

Podľa právneho zástupcu Markízy Tomáša Kamenca, bez ohľadu na príbeh, ktorý uvádzajú Kočner a Rusko o údajnom pôvode zmeniek, ich výroky, ako aj ich konanie z predmetného obdobia, tento príbeh zásadne spochybňujú. „Napríklad zmluva z 30.6.2000, ktorou Markíza vyriešila pohľadávky Gamatexu tým, že sa stala de facto vlastníkom Gamatexu, neobsahuje akúkoľvek zmienku o ďalších platbách alebo záväzkoch vyplývajúcich zo zmeniek. Okrem toho, údajné zmenky neboli nikdy spomenuté v žiadnej inej dohode, ktorou Rusko pre tretie osoby potvrdzoval záväzky Markízy. Je ťažko uveriteľné, že by Rusko 11. júna 2000 jednoducho vystavil zmenky v hodnote miliónov korún a odovzdal ich Kočnerovi bez akejkoľvek záruky, že získa kontrolu na Gamatexom alebo že dôjde k vysporiadaniu pohľadávok Gamatexu,“ povedal Kamenec.

Kamenec tiež upozorňuje, že nie je uveriteľné, že by Pavol Rusko, ako osoba, vzal na seba záväzok v hodnote 500 miliónov Sk za subjekt, v ktorom mal 10% podiel a že by tento fakt utajoval pred svojimi spoločníkmi. „Kočner a Rusko nás chcú presvedčiť, že jedinou ďalšou osobou, ktorá o existencii týchto údajných zmeniek vedela, bol človek, ktorý už nežije, zavraždený advokát JUDr. Ernest Valko, ktorý sa o ich existencii tiež nikdy nezmienil. Navyše, sporné zmenky neboli nikdy zaznamenané v účtovníctve Markízy, ani v účtovníctve spoločností, ktoré údajne zmenky vlastnili predtým, ako došlo k uplatneniu podvodných nárokov. Je vysoko pravdepodobné že celý tento príbeh je vymyslený a že zmenky boli vytvorené omnoho neskôr, pravdepodobne v čase, kedy boli tieto pochybné nároky uplatnené.“

Televízia Markíza tvrdí, že ,á k dispozícii aj odborné vyjadrenie znalca, ktoré Markíza už predložila v civilnom konaní na Okresnom súde Bratislava V. Znalkyňa v odbore písmoznalectva skúmala podpisy Ruska z obdobia 1998-2000 (kedy mali byť sporné zmenky údajne podpísané) a z roku 2017. Zo záverov jej posudku vyplýva, že je veľmi nepravdepodobné, že by originály sporných zmeniek, ktorých kópie skúmala, podpísal Rusko v roku 2000.

Odporúčame aj: V Markíze sa už k Pavlovi Ruskovi, podozrivému z objednávky vraždy, veľmi nehlásia

„Tento záver potvrdzuje aj analýza, ktorú vypracoval znalec v odbore grafológia Michael Handy z Veľkej Británie. M. Handy pôsobí vo Forenznom laboratóriu Metropolitnej polície, má vyše 35 ročnú prax ako grafologický expert a znalec v súdnych konaniach po celom svete. Vo svojej správe Michael Handy potvrdzuje závery slovenskej znalkyne v tom, že predložené listiny dokazujú, že Pavol Rusko originálny zmeniek nepodpísal v roku 2000“, uviedol právny zástupca Markízy Tomáš Kamenec.

Markíza je presvedčená, že existujú závažné dôvody domnievať sa, že Marián Kočner a Pavol Rusko sa dopustili spáchania trestného činu falšovania, pozmeňovania a neoprávnenej výroby peňazí a cenných papierov a trestného činu marenia spravodlivosti.

 Samotný Rusko, ktorý je v spore bližšie ku Kočnerovi, pred súdom pravosť zmeniek potvrdil. "Znalecký posudok sa drží faktov. Odborné stanovisko si môžete vycucať z prsta. Nepoužívate na to znalecké razítko a znalec vlastne ničím neručí," reagoval začiatkom apríla pre Markízu Kočner.

Rusko tvrdí, že zmenky podpísal kvôli zachovaniu vysielacej licencie televízie.
„Som orgánom činným v trestnom konaní k dispozícii, komunikujem s nimi a veľmi aktíve a efektívne poukážem, že som sa nedopustil protiprávneho konania,“ povedal Kočner v reakcii pre RTVS.

pošli na vybrali.sme.sk
Hotel Kyjev sa zmenil, svietili na ňom nápisy v ruštine (VIDEO)

Hotel Kyjev sa zmenil, svietili na ňom nápisy v ruštine (VIDEO)

Autentické odkazy okupantom z augusta 1968 osvietili nočnú Bratislavu.

Vyhlásenie novinárov a vydavateľov: Nedovolíme, aby sa zabudlo na Jána a Martinu

Vyhlásenie novinárov a vydavateľov: Nedovolíme, aby sa zabudlo na Jána a Martinu

Polroka po vražde Jána Kuciaka a Martiny Kušnírovej podpísalo niekoľko stoviek slovenských novinárov a vydavateľov toto vyhlásenie.

Niekoľko sôch v Bratislave a Prahe niekto v noci obliekol do neobvyklých šiat

Niekoľko sôch v Bratislave a Prahe niekto v noci obliekol do neobvyklých šiat

Sochu ženy pri malej fontánke na rohu Karadžičovej a Záhradníckej ulice v Bratislave neraz zdobí neobvyklé oblečenie. V zime to je čiapka a na jeseň jej zvyčajne niekto dá na nohy ponožky. Tentokrát neostalo len pri týchto doplnkoch.

Ako na porovnanie poskytovateľov pevného internetu na Slovensku?

Ako na porovnanie poskytovateľov pevného internetu na Slovensku?

Cena, rýchlosť sťahovania a odosielania alebo dĺžka viazanosti... Kritériá pri výbere domáceho internetu sú jasné, no konečná voľba nemusí byť jednoduchá ani pre technicky zdatnejších zákazníkov.

Ministerstvo zahraničných vecí si predvolalo zástupcu ruského veľvyslanectva za šírenie dezinformácií

Ministerstvo zahraničných vecí si predvolalo zástupcu ruského veľvyslanectva za šírenie dezinformácií

Slovenské ministerstvo zahraničných vecí si dnes predvolalo zástupcu (Chargé d´affaires) Veľvyslanectva Ruskej federácie v Slovenskej republike, kvôli vyjadreniam na facebooku.

Jaromír Soukup vo svojich reláciách porušoval zákon, rozhodla rada

Jaromír Soukup vo svojich reláciách porušoval zákon, rozhodla rada

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání poslala TV Barrandov pět upozornění na porušení zákona kvůli pořadům vlastníka televize Jaromíra Soukupa.

Kovačič Hanzelová mieri do SME. S ňou aj ďalší z RTVS

Kovačič Hanzelová mieri do SME. S ňou aj ďalší z RTVS

Bývalá redaktorka RTVS Zuzana Kovačič Hanzelová má už takmer novú prácu. S ňou aj bývalý vedúci vydania Správ RTVS Jozef Matej a ďalší ľudia.

Andrej Kiska požiadal o mimoriadne vystúpenie v televízii

Andrej Kiska požiadal o mimoriadne vystúpenie v televízii

Prezident Andrej Kiska požiadal na 21. augusta o mimoriadnej vystúpenie v RTVS .

Orange spustil vlastnú satelitnú službu Orange TV

Orange spustil vlastnú satelitnú službu Orange TV

Orange TV je dostupná aj cez satelit a internet.

350 denníkov dnes vyšlo so špeciálnym úvodníkom, v ktorom sa ohradzujú voči Trumpovi (VIDEO)

350 denníkov dnes vyšlo so špeciálnym úvodníkom, v ktorom sa ohradzujú voči Trumpovi (VIDEO)

Takmer 350 denníkov dnes zverejnilo úvodník, v ktorom sa ohradzujú proti útokom amerického prezidenta Donalda Trumpa na médiá a v ktorom zároveň bránia slobodu tlače.

Najčítanejšie