Ďalšiu maďarskú televíziu ovládli ľudia blízki Orbánovi Reprofoto Hir TV

Ďalšiu maďarskú televíziu ovládli ľudia blízki Orbánovi

02.08.2018 09:52 | TV | ČTK

Nové vedenie blízke premiérovi Viktorovi Orbánovi prevzalo v stredu dôležitú maďarskú spravodajskú televíziu.

 

Ďalej sa tým posilnila dominancia Orbánovej vládnucej strany Fidesz nad médiami, čo zase upevňuje jej mocenské postavenie, poznamenala agentúra Reuters.

Orbán v apríli vyhral tretie parlamentné voľby za sebou a snaží sa presadiť protiprisťahovaleckú politiku v Európskej únii. Opiera sa o silnú domácu politickú základňu, vrátane silného vplyvu na väčšinu tlačených a elektronických médií, prostredníctvom prísnej kontroly regulátora trhu, tak svojich spojencov, ktorí vlastnia čím ďalej viac médií.

Spravodajská televízia Hir TV bola súčasťou rozsiahleho obchodu medzi Zsoltom Nyergesom, verným Orbánovi, a magnátom Lajosaom Simicskom, ktorý býval Orbánovým spojencom, než sa v roku 2015 rozišli v zlom. Počas tohtoročnej volebnej kampane bol Simicska dôležitým oponentom Orbána, ale jeho otvorená podpora opozičnej nacionalistickej strane Jobbik nedokázala viesť k zmene v maďarskej politike, Jobbik utrpel vo voľbách citeľnú porážku.

O niekoľko dní neskôr Simicska zastavil vydávanie opozičného listu Magyar Nemzet a ukončil vysielanie sesterské rozhlasovej stanice Láncháíd Rádió a ohlásil zmeny v Hir TV. Všetko zostávajúce podnikanie predal Nyergesovi, vrátane kedysi veľkej stavebnej firmy Közgép.

Odporúčame aj: Dá sa ísť rovnskou cestou ako v Poľsku a Maďarsku, povedal Fico pre Extra plus

Nyerges sa v stredu predstavil v Hir TV.

"Situácia v spoločnosti Hir TV je stabilná, stanica bude aj naďalej fungovať a jej budúcnosť bude zabezpečená," povedal Nyerges redaktorom a ostatným zamestnancom. Uviedol tiež, že vymenoval provládneho mediálneho manažéra Gábora Liszkaya, aby dohliadal na operácie Hir TV.

Liszkay býval kľúčovou postavou v Simicskovej mediálnej ríši, ale po magnátovom rozchode s premiérom sa priklonil k Orbánovi a teraz stojí na čele mediálnej skupiny Mediaworks, ktorá je základným kameňom mediálnej ríše Fideszu s rozsiahlou sieťou novín a časopisov.

Hoci Nyerges označovaný v maďarských opozičných médiách ako premiérov rodinný priateľ, nespomenul to pri stretnutí s pracovníkmi Hir TV.

Príchod nového vedenia bol šok pre novinárov. Jeden z prítomných vyhlásil, že sa vracia stará garda, ktorá pred rokom 2015 viedla vysielania naklonené Fideszu. "Je to trochu déjà vu," vyhlásil. Stratená je podľa neho relatívna redakčná sloboda, ktorá platila za opozičného majiteľa. "Toto je stará garda, ktorá sa vracia," dodal.

pošli na vybrali.sme.sk


Parlament zrušil koncesionárske poplatky pre časť obyvateľov. Pozrite sa pre koho a od kedy

1. Parlament zrušil koncesionárske poplatky pre časť obyvateľov. Pozrite sa pre koho a od kedy

Parlament dnes schválil novelu zákona, ktorou zrušil koncesionárske poplatky pre dôchodcov, ľudí v hmotnej núdzi a pre zdravotne postihnutých.

Internet by sme deťom nemali zakazovať.  Mali by sme ich učiť používať ho správne

2. Internet by sme deťom nemali zakazovať. Mali by sme ich učiť používať ho správne

Internet sa veľmi rýchlo stal neoddeliteľnou súčasťou života dospelých, ale aj tínedžerov a detí. Tie si bez online pripojenia nevedia predstaviť svoj deň. Internet sa už od útleho detstva stáva ich primárnym zdrojom informácií, ale aj hlavným sprostredkovateľom sociálneho kontaktu s rovesníkmi. Nadácia Orange vo svojom grantovom programe e-Školy pre budúcnosť upozorňuje na potrebu zabezpečiť žiakom potrebné zručnosti a skúsenosti nevyhnutné pre spoločenské a pracovné prostredie 21.storočia.

Orange spúšťa globálnu komunikačnú kampaň na podporu rozumného a bezpečného používania digitálnych technológií (VIDEO)

3. Orange spúšťa globálnu komunikačnú kampaň na podporu rozumného a bezpečného používania digitálnych technológií (VIDEO)

Orange v týchto dňoch spúšťa aj na Slovensku globálnu kampaň, ktorá sa zaoberá rozumným a bezpečným používaním digitálnych technológií. 

Parlament schválil kontroverznú novelu tlačového zákona

4. Parlament schválil kontroverznú novelu tlačového zákona

Politici, vysokí štátni úradníci a ďalší predstavitelia verejných inštitúcií opäť získajú právo na zverejnenie reakcie na články tlače a tlačových agentúr, pokiaľ tieto články obsahujú nepravdivé alebo neúplné údaje o ich práci.

Mafra spustila nadstavbu iDNES, od decembra bude platená

5. Mafra spustila nadstavbu iDNES, od decembra bude platená

 Vydavatelství Mafra dnes spustilo prémiovou nadstavbu svého zpravodajského portálu iDNES.cz.

Začala vysielať nová internetová televízia - s Danglom, Zomri, Vinczeovou a ďalšími (VIDEO)

6. Začala vysielať nová internetová televízia - s Danglom, Zomri, Vinczeovou a ďalšími (VIDEO)

Necelý rok po začiatku vysielania v susednej Českej republike začala vysielať na Slovensku lokalizovaná Mall.tv aj s vlastnou produkciou. Vysielateľ avizuje dvanásť pôvodných relácií, v ktorých budú účinkovať známe tváre z Markízy, JOJ či RTVS.

Čínska firma môže kontrolovať Soukupovu Empresa Mediu a Médeu

7. Čínska firma môže kontrolovať Soukupovu Empresa Mediu a Médeu

Čínská společnost Rainbow Wisdom Investment ze skupiny CITIC se může podílet na kontrole firem Empresa Media a Médea Jaromíra Soukupa. Povolil to Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS).

Pochod za život promujú aj Kotlebovci, organizátori sa dištancujú od nevhodných prejavov

8. Pochod za život promujú aj Kotlebovci, organizátori sa dištancujú od nevhodných prejavov

Organizátori Národného pochodu za život, ktorý bude tento víkend, zverejnili vyhlásenie, v ktorom sa dištancujú od "násilných a urážlivých prejavov ... a od všetkých možných foriem, ktoré by smerovali k potláčaniu ľudských práv a slobôd."

Ku klimatickej iniciatíve 250 médií z celého sveta sa pridal aj denník zo Slovenska

9. Ku klimatickej iniciatíve 250 médií z celého sveta sa pridal aj denník zo Slovenska

Stovky svetových médií a ďalších inštitúcií upozorňujú tento týždeň vo zvýšenej miere na klimatické hrozby dnešnej doby. Pridali k iniciatíve s názvom Covering Climate Now.

Reuters: Za hackerským útokom na austrálsky parlament bola Čína

10. Reuters: Za hackerským útokom na austrálsky parlament bola Čína

Čína stála za hackerským útokom na austrálsky parlament a tri najväčšie politické strany pred májovými parlamentnými voľbami. Vyplýva to zo správy austrálskych tajných služieb, o ktorej s odvolaním sa na zdroje oboznámené s obsahom dokumentu informovala agentúra Reuters.

Najčítanejšie