Kandiduje za Harabina a obdivuje Putina, TA3 z nej urobila nezávislú expertku (VIDEO) Foto FB Vlasť

Kandiduje za Harabina a obdivuje Putina, TA3 z nej urobila nezávislú expertku (VIDEO)

31.01.2020 13:38 | Blog | Miroslava Kernová

V čase kampane pred parlamentnými voľbami televízia TA3 odvysielala rozsiahly rozhovor s Monikou Sofiyou Soročinovou. Tá je sedmičkou na kandidátke strany Vlasť a je aj vo vedení strany Štefana Harabina. To sa však z vysielania divák nedozvedel.  Doposiaľ sa Soročinova objavila len v Hlavných správach.

Vo vysielaní ju moderátorka Anka Žitná a TA3 predstavili ako expertku na zahraničné vzťahy a o jej straníckej príslušnosti nezaznelo v celej 15-minútovej relácii Tak takto?! ani slovo.

Celá relácia ako keby bola prispôsobená proruskej agende Vlasti.

Témou relácie bolo Ako Slováci vnímajú Rusko? Soročinová, hoci je úradníčka na ministerstve hospodárstva, sa mala vyjadrovať k výsledkom druhej svetovej vojny a vývoju vzťahov Slovenska k Rusku.

Soročinova je pritom len čerstvo objavená "expertka" televíziou TA3. V štúdiu TA3 bola prvýkrát, iné médiá ju asi zatiaľ ako "expertku" neobjavili, a jej doterajší jediný mediálny výstup som našla len v proruských Hlavných správach spred pár dní. Na tejto dezinformačnej stránke zverejnila dve svoje predvolebné agitky - píše v nich napríklad: „Nedovoľme zneužívať a manipulovať deti a mládež mimovládkami!!!" alebo že „Je naozaj nepredstaviteľné, aké fatálne následky by malo vystavanie amerických vojenských základní na území Slovenska, kedy by mali USA už doslova “legitímny” dosah na totálnu devastáciu ešte aj zvyškov tej suverenity, ktorá nám na Slovensku zostala.“

„Expertka“ od Harabina vo vysielaní TA3 chválila Putina a zaútočila na ideového konkurenta Vlasti, Kotlebovu ĽSNS, pri ktorej naznačovala, že vzťah tejto "ľudáckej strany" k Rusku nie je úprimný a že sa síce prezentujú ako rusofili, no pre Rusko je podľa jej slov táto „ľudácka strana“ neakceptovateľná.

Podobne ako to zvyknú robiť kremeľské médiá aj Soročinova upravovala historické fakty. Napríklad niekoľkokrát zopakovala, že víťazom druhej svetovej vojny je ZSSR a Červená armáda. Moderátorka Žitná ju opakovane diskrétne doplnila, že aj „spojenci a spojenecké vojská“.

Otázku o negatívnom vnímaní Ruska na Slovensku po normalizácii prepočula.Rozprávala radšej o napätí medzi Poľskom a Ruskom a o tom, že vraj Slováci majú prirodzene kladný a pozitívny vzťah k Rusku. O nejakej zlej skúsenosti z normalizácie, či o zločinoch komunizmu riadených z Moskvy nepadlo ani slovo.

Prečo TA3 pri Soročinovej neuviedla, že kandiduje vo voľbách a je členkou strany Vlasť?

"Relácia Tak takto?! je publicistickou reláciou do ktorej si moderátorka pozýva hostí k aktuálnym témam. Hostia sú prezentovaní ako odborníci k danej problematike. Televízia TA3 vysiela spravodajské a publicistické relácie v období volebnej kampane v súlade s príslušnou legislatívou a samozrejme v období od 8. februára do 26. februára 2020 bude vysielať diskusné relácie s kandidátmi politických strán v súlade s projektom, ktorý schválila  Rada pre vysielanie a retransmisiu," reagovala v stanovisku pre Omediach.com TA3.

Promo Vlasti vo vysielaní TA3 nie je v týchto dňoch ojedinelé. Od začiatku januára vysielala TA3 len trikrát reláciu V politike, no dvakrát z toho do štúdia zavolala predsedu mimoparlamentnej strany Vlasť Štefana Harabina.

Aktualizácia: Moderátor Noro Dolinský to, že Harabina z Vlasti (podľa prieskumu AKO pre TA3 má 1,7%) zavolal do relácie v januári doposiaľ dvakrát, vysvetlil v diskusii pod článkom na facebooku takto:



Koalícia PS/Spolu má podľa prieskumu AKO pre TA3 9,1%. Ďalšie strany ako Za ľudí (10,4%), Most-Híd (4,1%) majú výrazne viac preferencií ako Vlasť, no doposiaľ v tohtoročnej relácii V politike neboli. A ďalšie strany, ktoré majú tiež viac percent ako Vlasť a sú na rozdiel od nej na zvoliteľnom mieste - napríklad KDH (6,2%), OĽaNO (8,3%), Sme rodina (7,6%) - boli V politike doposiaľ od začiatku roka len raz. Zástupca SNS bol 4x a Smeru 3x.

Zaujíma vás zákulisie médií, sledujte nás aj na Facebooku.

pošli na vybrali.sme.sk


Pozor podvod: Pár hodín pred voľbami sa šíri falošný prieskum verejnej mienky

Pozor podvod: Pár hodín pred voľbami sa šíri falošný prieskum verejnej mienky

Pár hodín pred voľbami prišiel mnohým do mailu ale aj do správ na sociálnych sieťach falošný prieskum s falošnými výsledkami.

Vznikla nezávislá Asociácia televíznych vysielateľov Slovenska

Vznikla nezávislá Asociácia televíznych vysielateľov Slovenska

V štruktúre Asociácie nezávislých rozhlasových a televíznych staníc došlo k 1. januáru 2020 k zmene.

RTVS v súvislosti s úmrtím Alojza Čobeja mení program

RTVS v súvislosti s úmrtím Alojza Čobeja mení program

Vo štvrtok 27. februára vo veku 84 rokov zomrel textár, skladateľ, dramatik a spisovateľ Alojz Čobej.

Do komunikačnej platformy Hilbi určenej pre pacientov vstúpil nový investor

Do komunikačnej platformy Hilbi určenej pre pacientov vstúpil nový investor

Do slovenského startupu Hilbi, ktorý je decentralizovanou komunikačnou platfomou s umelou inteligenciou na ochranu pacienta vstupuje významný zahraničný investor.

Šírenie poplašnej správy o nakazených koronavírusom je trestný čin, upozorňuje ministerstvo

Šírenie poplašnej správy o nakazených koronavírusom je trestný čin, upozorňuje ministerstvo

Ministerstvo zdravotníctva zverejnilo upozornenie, ktorým chce zastaviť šírenie rôznych neoverených informácií o tom, že na Slovensku sú potvrdené prípady ochorenia koronavírusom.

Hongkonská polícia zatkla mediálneho magnáta

Hongkonská polícia dnes zatkla mediálneho magnáta a kritika Pekingu Jimmyho Laie a ďalších dvoch prodemokratických aktivistov. Informovala o tom agentúra Reuters, podľa ktorej trojica čelí obvineniu z nepovoleného zhromažďovania.

Nekonečný marec: S paušálmi od Telekomu nemusia zákazníci kontrolovať spotrebu celý mesiac a dátujú ako nikdy predtým

Nekonečný marec: S paušálmi od Telekomu nemusia zákazníci kontrolovať spotrebu celý mesiac a dátujú ako nikdy predtým

Telekom pripravil na marec 2020 nevídanú akciu na slovenské pomery. Celý mesiac budú môcť zákazníci využívať dáta úplne naplno v jednej z TOP 10 najlepších sietí na svete vďaka novému nekonečnému balíčku.

Akcionári CME schválili predaj Markízy a ďalších televízií skupine PPF

Akcionári CME schválili predaj Markízy a ďalších televízií skupine PPF

Akcionári mediálnej spoločnosti Central European Media Enterprises (CME) na dnešnej valnom zhromaždení schválili ponuku na prevzatie CME firmou PPF českého miliardára Petra Kellnera.

Poslednú predvolebnú debatu sledovalo 655 tisíc divákov (VIDEO)

Poslednú predvolebnú debatu sledovalo 655 tisíc divákov (VIDEO)

Poslednú predvolebnú diskusiu, ktorú odvysielala v predvečer moratória RTVS na Jednotke, sledovalo 655 tisíc divákov.

Kočner a Rusko boli odsúdení zhodne na 19 rokov väzenia

Kočner a Rusko boli odsúdení zhodne na 19 rokov väzenia

Zhodný trest väzenia vo výške 19 rokov uložil dnes súd Marianovi Kočnerovi a exministrovi hospodárstva a niekdajšiemu šéfovi ​​televízie Markíza Pavlovi Ruskovi.

Najčítanejšie