Barrandov zruší štyri diskusné relácie Jaromíra Soukupa Foto: TV Barrandov

Barrandov zruší štyri diskusné relácie Jaromíra Soukupa

25.01.2019 16:59 | Česko | ČTK

Televize Barrandov zruší diskusní pořady Aréna Jaromíra Soukupa, Duel Jaromíra Soukupa, Jaromír Soukup LIVE a také Týden podle Jaromíra Soukupa.

 

ČTK to dnes řekla mluvčí televize Marie Opálková, přesný termín zrušení pořadů však neuvedla. Majitel televize Jaromír Soukup v současnosti moderuje 11 pořadů.

Podle serveru Lidovky.cz Soukup uvedl, že důvodem je bezobsažnost toho, co v nich politici říkají. Podle něj se do jeho televize vrátí, až se polepší. Vlajkovou lodí mezi pořady je čtvrteční Týden s prezidentem. Posledním pořadem, který Soukup začal uvádět, byly Moje zprávy plus.

Za rozhodnutím zrušit diskusní pořady může podle Lidovek stát i pokles sledovanosti televize, která se podle serveru meziročně snížila téměř o pětinu. Tento týden se na obrazovky TV Barrandov vrátila zpravodajská relace Naše zprávy, kterou Soukup zrušil loni v létě a později nahradil pořadem Moje zprávy. Podle Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) ale nový pořad není zpravodajský a neplní tak podmínky licence.

Podle údajů Asociace televizních organizací skupině Barrandov Televizní Studio klesl loni celodenní podíl na sledovanosti o 1,7 procentního bodu na sedm procent.

Soukup televizi ovládl v roce 2013. Majitel mediálních firem Médea Group a Empresa Media tento měsíc také založil politické hnutí List Jaromíra Soukupa. Hnutí se podle Soukupa bude ucházet o zájem voličů, neupřesnil ale zda již v letošních květnových volbách do europarlamentu. Po tomto oznámení se například politici ODS nechali slyšet, že již nebudou chodit do Soukupových pořadů, protože se stal jejich soupeřem.

Od samého počátku existence se TV Barrandov potýká se ztrátou, za prvních pět let dosáhla její kumulovaná výše více než miliardy korun. Kvůli prodělkům a zápornému vlastnímu kapitálu museli akcionáři několikrát zvyšovat základní kapitál. Hospodaření zůstalo - s výjimkou roku 2016 - v červených číslech i poté, co televizi převzal Jaromír Soukup. Podle České televize má společnost Barrandov Televizní Studio, která provozuje TV Barrandov, dluhy ve výši 1,1 miliardy korun.

pošli na vybrali.sme.sk


Som spokojný, je tu o nás postarané, naozaj, hovoria redaktori RTVS a TASR v promovideu Úradu vlády (VIDEO)

1. Som spokojný, je tu o nás postarané, naozaj, hovoria redaktori RTVS a TASR v promovideu Úradu vlády (VIDEO)

Úrad vlády zverejnil video, v ktorom traja redaktori verejnoprávnych médií chvália podmienky pre novinárov na Úrade vlády. Ukázalo sa, že Úrad vlády "nepekné veci" vystrihol.

Poľský vicepremiér sľubuje návrat médií do poľských rúk

2. Poľský vicepremiér sľubuje návrat médií do poľských rúk

Poľskej vládnucej strane Právo a spravodlivosť (PiS) pripadne podľa vicepremiéra Jaroslawa Gowino v prípade volebného víťazstva úloha vrátiť médiá pôsobiace v jeho krajine do poľských rúk. Informoval o tom internetový portál Onet.pl. Gowin je presvedčený o tom, že zahraniční majitelia médií budú vždy reprezentovať záujmy tej krajiny, odkiaľ pochádzajú.

Sloboda médií je na Balkáne podľa pozorovateľov v rastúcom ohrození

3. Sloboda médií je na Balkáne podľa pozorovateľov v rastúcom ohrození

 

Viac ako tretina útokov na slobodu prejavu novinárov z rokov 2018 a 2019 sa udiala na Balkáne, pričom za polovicou z nich stáli priamo miestne vlády. S odkazom na oznámenie generálneho tajomníka Európskeho zväzu novinárov Ricarda Gutierreza o tom informovala agentúra Reuters. Útokov na novinárov pritom podľa neho stále pribúda.

"Sloboda médií je na ústupe všade v Európe, ale situácia v tomto regióne (na Balkáne) je horšia, než kdekoľvek inde," uviedol Gutierrez v stredu na záver dvojdňovej konferencie organizovanej Organizáciou pre bezpečnosť a spoluprácu v Európe (OBSE) v Sarajeve. Mnoho novinárov z Albánska, Turecka, Bosny, Macedónska či Srbska na nej hovorili o strastiach pri výkone ich povolania.

Viac ako tretina zo 79 útokov na slobodu prejavu novinárov zaznamenaných v Európe sa udiala práve na Balkáne. Podľa Gutierezzu pritom ohrozenie novinárskej práce začína u politikov, ktorí hovoria o žurnalistoch spôsobom podnecujúcim násilnosti.

Časť viny podľa neho leží tiež na miestnych súdoch, ktoré prešetrujú sťažnosti podané novinármi príliš pomaly, alebo sa nimi vôbec nezaoberajú. Mnoho útokov na žurnalistov pritom súvisí s ich prácou pri odkrývaní korupčných afér.

Štefica Galićová, editorka bosnianskeho nezávislého spravodajského portálu tacno.net, na konferencii uviedla, že bola kvôli svojej práci niekoľkokrát fyzicky napadnutá, súdy však všetky jej žaloby proti útočníkom zamietli. "Nehľadiac na to, ako veľmi bojujem, všetky bitky prehrávam," povedala Galićová. "Budem naďalej pracovať, nikoho sa nebojím," dodala.

Námestník britského ministra zahraničia Tariq Ahmad na konferencii sľúbil, že Spojené kráľovstvo poskytne na podporu nezávislých médií na západnom Balkáne desať miliónov libier. Ochrana miestnych novinárov je podľa jeho slov pre Britániu prioritou.

Ukrajinského novinára ubili na smrť, útočníkov sa nedarí vypátrať

4. Ukrajinského novinára ubili na smrť, útočníkov sa nedarí vypátrať

Ukrajinský novinár a protikorupčný aktivista Vadym Komarov, ktorého neznámi páchatelia minulý mesiac zbili v centre mesta Čerkasy, dnes zraneniam podľahol. Oznámila to polícia, ktorá vyšetruje, či útok na žurnalistu súvisel s jeho profesiou.

Polícia preveruje nenávistné komentáre k práci redaktorky ČRo

5. Polícia preveruje nenávistné komentáre k práci redaktorky ČRo

Česká polícia preveruje komentáre niektorých ľudí na facebooku, ktorý reagovali na vyjadrenie predsedu SPD Tomia Okamuru o redaktorke Českého rozhlasu (ČRo), ktorá mu položila v stredu v Snemovni otázky súvisiace s prípadom znásilnenia na Litoměřicku.

SME spustilo Konzervatívny web a s ním aj kontroverzné názory

6. SME spustilo Konzervatívny web a s ním aj kontroverzné názory

 

 Po Postoji či Konzervatívnom denníku, ktorý zakladal Milan Krajniak, vznikol ďalší konzervatívny portál s názvom Konzervatívny web.

OSN odporúča kvôli vražde novinára vyšetrovať saudského korunného princa

7. OSN odporúča kvôli vražde novinára vyšetrovať saudského korunného princa

Osobitná spravodajkyňa OSN pre ľudské práva Agnes Callamardová odporučila začať vyšetrovanie saudskoarabského korunného princa Muhammada bin Salmána a ďalších predstaviteľov kráľovstva v súvislosti s minuloročnou vraždou novinára Džamal Chášukdžího.

Bývalý šéf spravodajstva RTVS je opäť čiastočne v médiách

8. Bývalý šéf spravodajstva RTVS je opäť čiastočne v médiách

Lukáš Diko, ktorý bol za Václava Miku šéfom spravodajstva RTVS, je opäť čiastočne v médiách.

Neonacistický web musí zaplatiť moslimskému komikovi 4,1 milióna dolárov za falošné správy

9. Neonacistický web musí zaplatiť moslimskému komikovi 4,1 milióna dolárov za falošné správy

Federálny sudca v USA minulý týždeň rozhodol, že neonacistická stránka The Daily Stormer a jej kontroverzný zakladateľ a editor Andrew Anglin musia zaplatiť 4,1 milióna dolárov moslimskému komikovi Deanovi Obeidallahovi za falošné správy.

Otvorená optická sieť, riešenie pre všetkých?

10. Otvorená optická sieť, riešenie pre všetkých?

V rozhovore Ing. Peter Bezák, riaditeľ prevádzky spoločnosti Towercom vysvetľuje, ako je možné nájsť riešenie pre optické pripojenie domácností aj v lokalitách, kde teraz o vysokorýchlostnom internete užívatelia iba snívajú.

Najčítanejšie