RTVS potrestali za spravodajský príspevok Foto: RTVS

RTVS potrestali za spravodajský príspevok

12.05.2016 10:11 | Rádio | mk

Nie je šéf ako šéf.

 


Na poslednom zasadnutí licenčnej rady dostala RTVS neobvyklú sankciu - upozornenie na porušenie zákona za odvysielanie príspevku Chybne vyrátané poistné zostane bez trestu v programe Rádiožurnál dňa 3. 9. 2015. Zaujímavosťou je, že odborníci kancelárie rady v posudku pre členov rady odporúčali zastaviť správne konanie, lebo v príspevku porušenie zákona nevideli. Členovia rady hlasovaním rozhodli, že zákon porušený bol.

 

„Za chybne vyrátané poistné, ktoré niektorých živnostníkov zaskočilo v júli, nebude potrestaný nikto. Na svojej stoličke zostáva aj šéf daniarov, ktorí nesprávne údaje poslali poisťovniam. Minister financií Peter Kažimír dnes hovorí o ľudskom zlyhaní a chybe, za ktorú sa ospravedlňuje. Tvrdí však, že omyly daniarov sú nič oproti ich zásluhám v boji proti daňovým únikom," začal príspevok moderátor. Príspevok bol o debate na finančnom výbore parlamentu v súvislosti s vyšetrovaním chýb daniarov a probléme nesprávne vypočítaného poistného, ktorý mal dopad na živnostníkov.

Dôvodom, prečo sa rada začala príspevkom zaoberať, bolo označenie šéf daniarov. "Správne konanie bolo začaté z dôvodu, že účastník konania v posudzovanom programe mohol odvysielať nepresné, a teda nepravdivé informácie týkajúce sa osoby prezidenta Finančnej správy SR Ing. Františka Imreczeho, ktorý bol v programe nesprávne označený ako šéf daniarov, čím mohlo dôjsť k porušeniu povinnosti zabezpečiť objektívnosť a nestrannosť spravodajského programu." Finančného riaditeľstvo má okrem prezidentom Finančného riaditeľstva SR Františka Imreczeho aj organizačné útvary sekciu daňovú a colnú.

Odporúčame aj: Všetky rozhodnutia RVR

„Konkrétna informácia o mene osoby vedúceho štátneho úradníka síce neodznela, avšak z pohľadu informovanosti recipienta nebola podľa názoru Kancelárie Rady zavádzajúca, ani nepresná. Vo všeobecnosti ozrejmila skutočnosť, že na vedúcom poste „daniarov" nedošlo po prešetrení júlových chýb daniarov a probléme nesprávne vypočítaného poistného vo Finančnom výbore Národnej rady SR k odvolaniu," píše kancelária rady. „Recipientovi tak boli ponúknuté presné, jasné a stručné informácie," dodáva kancelária. Členovia rady však rozhodli, že RTVS v tomto prípade porušila ustanovenie zákona o objektívnosti a nestrannosti spravodajských programov.

RTVS si nemyslí, že v príspevku urobili redaktori chybu.

pošli na vybrali.sme.sk


Do Na telo príde šéf vyšetrovacieho tímu Gorila (VIDEO)

Do Na telo príde šéf vyšetrovacieho tímu Gorila (VIDEO)

Hostia a témy víkendových diskusii. Na verejnosť sa dostal zvukový záznam z Gorily, ktorý obsahuje nahrávky, ktoré naznačujú politickú korupciu.

Posledný videoklip Karla Gotta už má okolo 23 miliónov zhliadnutí (VIDEO)

Posledný videoklip Karla Gotta už má okolo 23 miliónov zhliadnutí (VIDEO)

Posledný klip Karla Gotta a jeho dcéry Charlotte Elly k piesni Srdcia nehasnú už má na YouTube okolo 23 miliónov zhliadnutí. Singel zložil frontman skupiny Kryštof Richard Krajčo, ktorý ich tiež doprevádzal na akustickej gitare. Ide o prvú pieseň, ktorú Krajčo napísal pre niekoho iného než svoju kapelu. Finálnu podobu doladil s Petrom Harazinom z kapely Nebe.

Wanda Adamík Hrycová sa stala opäť prezidentkou filmovej a televíznej akadémie

Wanda Adamík Hrycová sa stala opäť prezidentkou filmovej a televíznej akadémie

Valné zhromaždenie Slovenskej filmovej a televíznej akadémie (SFTA) si zvolilo nových členov prezídia. Tí následne jednohlasne potvrdili v pozícii prezidentky SFTA Wandu Adamík Hrycovú a zvolili dvojicu nových viceprezidentov Katarínu Krnáčovú a Tibora Búzu.

Křetinský a Tkáč vlastnia podiel v nemeckej ProSiebenSat.1

Křetinský a Tkáč vlastnia podiel v nemeckej ProSiebenSat.1

Skupina Czech Media Invest (CMI), ktorú spoluvlastní český podnikateľ Daniel Křetínský a má v nej podiel aj Patrik Tkáč, kúpila podiel zhruba 4,07 percenta v nemeckej televíznej a rozhlasovej spoločnosti ProSiebenSat.1 Media.

Jeden z obvinených z vraždy Kuciaka sa dohodol na znížení trestu

Jeden z obvinených z vraždy Kuciaka sa dohodol na znížení trestu

Dohodu o vine a treste dnes s prokurátorom uzavrel Zoltán Andrusko, sprostredkovateľ minuloročnej vraždy Jána Kuciaka a Martiny Kušnírovej.

Kočnerova Threema: Novinárka Ruttkayová si vypýtala od Kočnera na dovolenku. Z médií sa teraz sťahuje

Kočnerova Threema: Novinárka Ruttkayová si vypýtala od Kočnera na dovolenku. Z médií sa teraz sťahuje

Pokrivený imidž štátnej tajomníčky ministerstva spravodlivosti Moniky Jankovskej mala na žiadosť Mariana Kočnera v médiách napravovať redaktorka Martina Ruttkayová. Od Kočnera si podľa komunikácie z Kočnerovej Threemy vypýtala peniaze na dovolenku za pomoc pri odchode ministerky Lucie Žitňanskej.

České médiá sú pod tlakom, uvádza Európska novinárska federácia

České médiá sú pod tlakom, uvádza Európska novinárska federácia

Česká média jsou pod tlakem veřejnosti a politiků, část mediálního trhu navíc stále nepřímo ovládá premiér Andrej Babiš, uvádí zpráva Evropské novinářské federace (EJF), na kterou upozornil zpravodajský server iRozhlas.

Kvôli škandalóznej stopke odvolali šéfa bulharského rádia

Kvôli škandalóznej stopke odvolali šéfa bulharského rádia

Odvolanie generálneho riaditeľa bulharského verejnoprávneho rozhlasu BNR Svetoslava Kostova dnes schválila bulharská Rada pre elektronické médiá (SEM).

Dano Dangl o novej Mall.tv: Vyrábame necenzurovaný obsah, nepozeráme sa na to, či sa niekto urazí (VIDEO)

Dano Dangl o novej Mall.tv: Vyrábame necenzurovaný obsah, nepozeráme sa na to, či sa niekto urazí (VIDEO)

Už mesiac na Slovensku vysiela nová internetová televízna platforma Mall.tv. Má veľké ambície, chce "dobyť slovenský trh".

Markíza kvôli násiliu nečakane vylúčila z Farmy jedného súťažiaceho (VIDEO)

Markíza kvôli násiliu nečakane vylúčila z Farmy jedného súťažiaceho (VIDEO)

Televízia Markíza dnes oznámila, že z reality šou Farma vylúčila jedného zo súťažiacich - Mateja Jurkoviča.

Najčítanejšie