Pár príkladov, ako Zem a Vek šíri klamstvá a manipulácie

23.04.2017 13:09 | Stručne | FB Slobodný vysierač

Ironická facebooková stránka Slobodný vysierač, ktorá upozorňuje na nepravdivé správy Zema Vek či Slobodného vysielača, zozbierala pár príkladov, ako vyzerá klamstvo a manipulácia webu Zem a Vek.

 

 

V poslednej dobe sa na nás z FB stránky Zem a veku valí jeden žlčovitý príspevok za druhým - o Kiskovi, Sorosovi, adminoch Prečo ľudom hrabe ale aj o nás, Slobodnom vysierači. Okrem toho, že nás to naozaj baví sledovať a veľmi nás teší , že sa ich naše vysmievanie ich klamstiev a stupídnych konšpirácií tak dotklo, rozhodli sme sa pridať ešte jeden klinec do ich rakvy.
Zem a vek sledujem len na internete, ale veľa ľudí sa už rozhodlo debunkovať ich klamstvá a zavádzania. Prinášam pár príkladov.
  • Zem a vek šíri nebezpečné klamstvá o rakovine. Podrobný opis v troch blogoch MUDr. Mariána Jánoša v poradí tu, tu a tu.
  • Medicínske nezmysly tým samozrejme v Zem a veku nekončia. V májovom čísle 2014 na strane 84-87 propaguje Zem a vek chloritan sodný (bielidlo) ako liečivú látku pod názvom MMS či CDS. Činí tak prostredníctvom rozhovoru s “detoxikačnou guru”, ktorá túto látku podáva svojim pacientom a prezentuje ju ako skutočný liek. Link tu.
  • Zem a vek šíri nezmysly aj z finančnej sféry. O hypotékach - tu.
  • Príklad výrazného proruského “riťolezectva” v podobe písania nezmyslov o sankciách uvalených na Rusko tu. To, že Tibor Rostás je naklonený výrazne prorusky a neobjektívne, dokazuje aj jeho aféra, keď v Moskve “žobral” o ruské peniaze na financovanie svojich mediálnych činností. Viac o jeho údajnej “nezávislosti” tu.
  • Zem a vek tvrdí, že stránka Prečo ľudom hrabe je platená Sorosom, aj keď to nevie dokázať. Link tu.
  • Zem a vek propaguje človeka, ktorý okrem iného tvrdí, že “svet je ovládaný rasou jašterov z inej galaxie, čo sú vlastne ilumináti, ktorí ovládajú OSN a MMF. Z ich radov pochádza najmenej 43 amerických prezidentov a traja britskí premiéri”. Link tu.
  • Tibor Rostas ale aj Zem a vek zdieľal fotografiu nemeckej ambasády v USA v roku 1937 s nacistickou vlajkou s popisom, ktorý navodzoval dojem, že vo Washingtone Američania vyvesujú vlajku s hákovým krížom a tým sa hlásia k nacizmu alebo mu prejavujú sympatie. Link tu.
  • Absolútne dno primitívneho útoku prerazil Zem a vek v momente, keď nazval Denník N “pronacistickým a sionistickým médiom” (prečo netušíme, asi to len znie cool), pričom sa pýtal na vkladateľov investícii a tým navodzoval dojem, že Denník N je netransparentný. Zem a vek pridal aj zavádzajúci graf hospodárskeho výsledku Denníka N, ktorý ukazuje klesajúcu tendenciu, no realita je presne opačná. Takisto je pravdou, že Denník N má všetky informácie o svojom hospodárení už dávno zverejnené. Ďalším faktom je, že “niečo” nemôže byť zároveň nacistické a sionistické, pretože si to vo svojej podstate odporuje. Link tu.
  • Mesačník Zem&Vek prišiel so šokujúcim odhalením: SIS spolu s katolíckou cirkvou chcú u nás zriadiť totalitu iluminátov. Analýza tohto bludu tu.
  • Zem a vek tvrdil, že Veľký protikorupčný protest, ktorý sa udial 18.4.2017 bol “Majdan, farebná revolúcia a útok tretieho sektora na právnosť štátu”. Výber tých najlepších hovadín tu a tu.
  • Komplexná analýza blúdneho a konšpiračného obsahu Zem a veku od Matúša Ritomského tu. Nechýbajú príklady konkrétnych nezmyslov alebo aj útokov na oponentov. “V časopise Zem a Vek čitateľ narazí na všetky známe konšpiračné „evergreeny“ ako HAARP, chemtrails, škodlivosť očkovania atď. “
  • Nechýbajú ani stupídne ohováračky a osočovanie.
 
Veľmi profesionálne.
 
Tak určite...
  • Na záver pridávam screen z úvodu do jedného článku. Bez komentára.
Really?
Aký je záver? Zem a vek je klasické tzv. alternatívne médium, ktoré šíri ruskú propagandu, vedecké nezmysly a nebezpečné klamstvá. Ak máte ďalšie príklady šírenia lží, píšte do komentáru - budem to aktualizovať.
 

 



BBC prepustí 450 ľudí z britských televíznych kanálov a rádií

BBC prepustí 450 ľudí z britských televíznych kanálov a rádií

Britská vysielacia spoločnosť BBC prepustí 450 ľudí z regionálnych televíznych kanálov, rozhlasových staníc i z radov tých, ktorí vytvárajú spravodajský obsah na internete.

Kampaň Nebuď pirát so Sajfom od O2 získala ocenenie v celosvetovej PR súťaži (VIDEO)

Kampaň Nebuď pirát so Sajfom od O2 získala ocenenie v celosvetovej PR súťaži (VIDEO)

Na celosvetovej súťaži PR projektov SABRE Awards získala spoločnosť O2 Slovakia ocenenie v kategórii Telekomunikácie za kampaň Nebuď pirát, v rámci ktorej operátor poukazuje na nebezpečenstvo používania mobilných telefónov za volantom a mladých vodičov zároveň motivuje k ich zodpovednému využívaniu.

Súd začal riešiť požiadavku Agrofertu na ospravedlnenie od Českej televízie

Súd začal riešiť požiadavku Agrofertu na ospravedlnenie od Českej televízie

Soud se dnes začal zabývat žalobou, kterou se koncern Agrofert domáhá omluvy od České televize (ČT). Koncern tvrdí, že ČT poškodila jeho pověst, když ho ve dvou reportážích spojila s odvoláním ředitele příbramského finančního úřadu. Televize to odmítá. Trvá na tom, že reportáže byly pravdivé a vyvážené a že nebyly objektivně způsobilé k tomu, aby pověst Agrofertu poškodily.

Vo vedení VÚB banky majú posilu

Vo vedení VÚB banky majú posilu

Vrchný riaditeľ Antonio Bergalio, ktorý bol zodpovedný za úsek Financie, plánovanie a kontroling, sa po 6 rokoch vo VÚB banke, stane novým CFO v chorvátskej banke PRIVREDNA BANKA ZAGREB.

Do ČR sa vracajú zahraniční filmári, tých amerických pozýva aj minister

Do ČR sa vracajú zahraniční filmári, tých amerických pozýva aj minister

Do Česka se ve velké míře vracejí zahraniční filmové štáby.

Súd vyniesol rozsudok smrti nad novinárom kvôli protestom

V Iráne odsúdili na trest smrti novinára obvineného z podielu na rozpútanie protestov v roku 2017.

Záchrana pre všetky ženy vylúčené zo spoločnosti

Záchrana pre všetky ženy vylúčené zo spoločnosti

Príbeh o žene, ktorá vyhorela. Sebavedomá, svedomitá perfekcionistka, ktorá vie, čo chce dosiahnuť v živote a za svoje úsilie aj niečo očakáva. Jedného dňa však vyhorí a upadne do hlbokej depresie.

Rada Slovenského filmového ústavu má nové zloženie aj predsedu

Rada Slovenského filmového ústavu má nové zloženie aj predsedu

Rada Slovenského filmového ústavu (SFÚ) od 8. júna 2020 pracuje v novom zložení, jej dvoch nových členov vymenovala ministerka kultúry SR Natália Milanová.

Novým vedúcim Kancelárie Európskeho parlamentu na Slovensku je bývalý novinár

Novým vedúcim Kancelárie Európskeho parlamentu na Slovensku je bývalý novinár

Od 1.júla má Kancelária Európskeho parlamentu na Slovensku nového vedúceho. Stal sa ním dlhoročný zamestnanec EP a bývalý novinár Robert Sermek.

Spoločnosť Xerox má nového šéfa pre Slovensko a ČR

Spoločnosť Xerox má nového šéfa pre Slovensko a ČR

Spoločnosť Xerox menovala nového generálneho riaditeľa pre Českú republiku a Slovensko. Od 1. júla je ním Peter Halmo, ktorý predtým pôsobil na pozícii riaditeľa slovenského pobočky a priameho predaja v Českej republike a na Slovensku.

Najčítanejšie