Britské noviny citovali ruských trollov viac než stokrát Foto: Omédiách.com

Britské noviny citovali ruských trollov viac než stokrát

11.09.2018 08:23 | Tlač | ČTK

Vo viac ako 100 článkoch britskej tlače sa objavili twitterove príspevky z falošných ruských účtov spravovaných Agentúrou pre výskum internetu (AII).

 

Napísal denník The Guardian. Texty s citáciami ruských trollov sa týkali amerického prezidenta Donalda Trumpa, neúspešnej kandidátky Hillary Clintonovej alebo osobností americkej kultúry.

Reportéri The Guardian našli v médiách viac ako 20 citácií účtov zo zoznamu 1000 profilov, ktorý v júni zverejnil americký Kongres. Na zozname boli účty, o ktorých sa prevádzkovateľ siete Twitter domnieval, že ich prevádzkuje AII. Táto organizácia so sídlom v Petrohrade je podľa západných spravodajských služieb najväčším ruským výrobcom a distribútorom falošných správ a je podporovaná štátom. The Guardian už skôr objavil 80 citácií účtov z iného zoznamu ruských trollov identifikovaných Twitterom.

Odporúčame: Zverejnili kontroverzné facebookové reklamy z dielne ruskej fabriky na šírenie dezinformácií

Až deväťkrát prevzala britská tlač príspevky z profilu @KaniJJackson, ktorý na twitteri publikoval pod menami Kanisha J a Remove Trump Now ("ihneď odstráňte Trumpa") a mal tvár niekdajšej prvej dámy Michelle Obamovej ako profilovú fotku. Citácie sa objavili okrem iného v bulvárnych denníkoch Daily Mail a Daily Express.

Tweet z účtu @wokeluisa prevzali aj seriózne médiá The Telegraph a BBC a tiež samotný The Guardian. Posledné dve menované médiá už príspevky zo svojich textov odstránili. "Tweet od @wokeluisa bol zo staršej verzie odstránený, pretože účet nepatrí skutočnej osobe," uvádza BBC pod článkom z januára o účasti severokórejského prebehlíka pri Trumpovom prejave v Kongrese.

"Objav ďalších 20 prípadov, keď sa ruskí trollovia infiltrovali do britského spravodajstva, ďalej dokumentuje, že AII úspešne používa humor k ovplyvneniu diskusie o aktualitách v mainstreamových médiách. Hoci bolo vzácnosťou, že spravodajské organizácie citovali falošné účty ako vierohodné, ich prítomnosť medzi údajnými reakciami obyčajných ľudí na konkrétne udalosti mohla skresliť vnímanie toho, ako sú skutočne rozšírené vyslovované stanoviská," poznamenal The Guardian.



Hlavné Správy RTVS sa v čase krízy menia na teleshoping

Hlavné Správy RTVS sa v čase krízy menia na teleshoping

V čase, keď sa neustále zvyšujú počty nakazených na COVID-19, na Slovensku dochádza k odhaľovaniu korupcie za milióny, v putách končia sudcovia a ľudia veria stále viac konšpiráciám, v RTVS to vyzerá ako keby ich spravodajský tím sedel na inej planéte, niekde uprostred uhorkovej sezóny, všetci sú šťastní, zdraví, zamestnaní, v politike sa nič nedeje – jednoducho nie je čím zaplátať priestor vo večerných hlavných správach a tak sa vyrábajú trvalky - reportáže, ktorými sa pláta priestor.

Navaľného prepustili z nemocnice, zverejnil status o tom, čím prešiel a čo bude robiť (FOTO)

Navaľného prepustili z nemocnice, zverejnil status o tom, čím prešiel a čo bude robiť (FOTO)

Ruského opozičného politika Alexeja Navaľného prepustili v utorok z berlínskej nemocnice.

Aké to je byť nevidiacim a nakupovať, si vyskúšal youtuber Malý Mišo (VIDEO)

Aké to je byť nevidiacim a nakupovať, si vyskúšal youtuber Malý Mišo (VIDEO)

„Nákupný asistent“ je ucelený koncept spoločnosti BILLA, ktorý pomáha nevidiacim a slabozrakým ľuďom nakúpiť si pohodlne a bez stresu. Projekt funguje vo vybraných predajniach po celom Slovensku a v rámci verejnej zbierky „Biela pastelka 2020“ si ho vyskúšal aj youtuber Malý Mišo.

V Turecku vyšetrujú podozrivé úmrtie novinára českého pôvodu

V Turecku vyšetrujú podozrivé úmrtie novinára českého pôvodu

Turecká polícia vyšetruje úmrtie amerického novinára a filmára Andreho Vltcheka (57), ktorý zomrel v utorok ráno v Turecku počas cesty autom do Istanbulu.

Členka vedenia časopisu Charlie Hebdo musela kvôli hrozbám opustiť domov

Členka vedenia časopisu Charlie Hebdo musela kvôli hrozbám opustiť domov

Členka vedenia francúzskeho satirického časopisu Charlie Hebdo musela minulý týždeň opustiť svoj domov kvôli vyhrážkam, ktoré polícia považovala za závažné.

Michal Havran už nie je obvinený za článok: Pošlite Kuffu do cirkusu

Michal Havran už nie je obvinený za článok: Pošlite Kuffu do cirkusu

Publicista Michal Havran už nie je obvinený za článok s názvom Pošlite Kuffu do cirkusu, ktorý vyšiel v júni 2018 v denníku SME. Trestné oznámenie podala advokátska kancelária Jána Čarnogurského mladšieho.

Vydavateľ Respektu sľúbil novému nezávislému maďarskému webu 200.000 eur

Vydavateľ Respektu sľúbil novému nezávislému maďarskému webu 200.000 eur

České vydavateľstvo Economia sľúbilo vznikajúcemu nezávislému maďarskému spravodajskému webu Telex.hu dar vo výške 200.000 eur. Informovala o tom dnes agentúra Reuters.

Boris Kollár: Haščák mi dal veľmi peknú prednášku (VIDEO)

Boris Kollár: Haščák mi dal veľmi peknú prednášku (VIDEO)

Predseda Sme rodina Boris Kollár dnes zvolal tlačovú besedu, kde sa vyjadroval k piatkovému stretnutiu so spolumajiteľom Penty Jaroslavom Haščákom.

Televízne ceny Emmy sú rozdané. Medzi víťazmi je Watchmen či Succession (VIDEO)

Televízne ceny Emmy sú rozdané. Medzi víťazmi je Watchmen či Succession (VIDEO)

Tohtoročný 72. ročník amerických televíznych cien Emmy, ktorý sa kvôli pandémiu COVID-19 uskutočnil bez osobnej účasti divákov aj bez červeného koberca, ovládol americký seriál Watchmen (Strážcovia) s 11 výhrami, vrátane ceny za najlepšiu minisériu.

Zomrel autor knižnej predlohy Forresta Gumpa, bol aj novinárom (FOTO)

Zomrel autor knižnej predlohy Forresta Gumpa, bol aj novinárom (FOTO)

Vo veku 77 rokov zomrel americký spisovateľ Winston Groom, autor knižnej predlohy oceňovaného filmu Forrest Gump.

Najčítanejšie