V Plus 7 dní nečakane skončil dlhoročný redaktor Mego Foto: Plus 7 dní

V Plus 7 dní nečakane skončil dlhoročný redaktor Mego

09.02.2018 20:05 | Tlač | mk

 Ivan Mego pracoval pre Plus 7 dní približne 10 rokov a písal hlavne o témach spojených s kriminalitou, políciou, podsvetím.

 Podľa informácií Omédiách.com dnes vydavateľstvo Plus 7 dní ukončilo spoluprácu s dlhoročným redaktorom Ivanom Megom.

Náhle ukončenie spolupráci prišlo po zverejnení dvoch článkov. Autorom prvého je Mego, pri druhom údajne radil mladšiemu kolegovi.

V článku ODHALENIE: V pozadí škandálom opradeného domu, ktorý ministerstvo vnútra vymenilo za policajné byty, je mafia Mego píše o tom, ako sa dom, ktorý pôvodne získala podvodom bytová mafia, „stal medzičasom predmetom škandalizovaného prevodu z okresného úradu na ministerstvo vnútra, a to ho potom vymieňalo za byty pre policajtov. Dnes dom na smrť upitého matematika vlastní firma, ktorej majiteľkou je manželka starostu Vrakune. Tiež kandidovala za poslankyňu tejto miestnej časti za koalíciu vedenú stranou Smer, je to dcéra známeho policajného vyšetrovateľa profesora Jaroslava Ivora Zuzana Kurucová. Práve nehnuteľnosť pána Huťu na Rajskej ulici vraj s Kurucovej firmou vymenili za veľmi nevýhodných podmienok, ministerstvo vnútra to však popieralo," píše Mego.

Rozruch spôsobil aj druhý článok: Nebezpečné známosti, ktorý napísal nový redaktor Pavel Knapko. Článok je o tom, že „šéf inšpekcie ministerstva vnútra Milan Lučanský má blízko k osobám s pohnutou minulosťou." Pri písaní článku sa redaktor radil so svojim starším kolegom Megom.

"Podľa našich zistení špekulant a v minulosti stíhaný biznismen Chynoradský dovolenkoval a pravidelne sa stretával aj s elitným policajtom, jedným z najvplyvnejších ľudí v rezorte vnútra Milanom Lučanským... Generálny riaditeľ sekcie kontroly a inšpekčnej kontroly ministerstva vnútra sa vyskytol v blízkosti ľudí s kriminálnou minulosťou niekoľkokrát. Priateľská rybačka so špekulantom, luxusná večera s podvodníkom v exotickej floridskej reštaurácii, posedenie pri pohári červeného po boku muža stíhaného za drogy a napojenie na jedného z najsilnejších koaličných politikov," píše sa v článku.

Autor článku spomína aj prokurátora Šufliarskeho: "V roku 2011 strávil Lučanský dovolenku v Chorvátsku s priateľmi, medzi ktorými bol prokurátor Peter Šufliarsky i jeho bývalý kolega Jozef Mičieta. Medzi výletníkmi sa objavil aj Jaroslav Matejovský, v minulosti odsúdený vo Švajčiarsku za prevážanie drog. Terajší námestník generálneho prokurátora v tom čase tvrdil, že ide len o ich „šoféra"."

Reprofoto FB M. Poliačik

 

Zvyčajne pri podobných odhaleniach týždenník takúto tému avizuje, čo sa v tomto prípade nestalo. Článok vyšiel zatiaľ len v printe. Na web ho redakcia nedala.

Šéfredaktorovi Plus 7 dní Ivanovi Čeredejevovi sme poslali tieto otázky: Prečo Ivan Mego končí v Plus 7 dni? Či to súvisí s textom, ktorý písal, a kto mal výhrady k jeho textu? Čeredejev neodpovedal.

Na naše otázky reagoval Michal Teplica riaditeľ vydavateľstva Penty spoločnosti News and Media Holding: „Spolupráca s Ivanom Megom bola ukončená obojstrannou dohodou. Dôvody nebudeme v záujme oboch strán špecifikovať. Kategoricky odmietame spájanie ukončenia spolupráce s autorskou činnosťou Ivana Mega pre týždenník Plus 7 dni. V prípade vzájomnej dohody, zvažujeme spoluprácu na externej úrovní."

Ivan Mego sa odmietol vyjadriť.

pošli na vybrali.sme.sk
Hotel Kyjev sa zmenil, svietili na ňom nápisy v ruštine (VIDEO)

Hotel Kyjev sa zmenil, svietili na ňom nápisy v ruštine (VIDEO)

Autentické odkazy okupantom z augusta 1968 osvietili nočnú Bratislavu.

Vyhlásenie novinárov a vydavateľov: Nedovolíme, aby sa zabudlo na Jána a Martinu

Vyhlásenie novinárov a vydavateľov: Nedovolíme, aby sa zabudlo na Jána a Martinu

Polroka po vražde Jána Kuciaka a Martiny Kušnírovej podpísalo niekoľko stoviek slovenských novinárov a vydavateľov toto vyhlásenie.

Niekoľko sôch v Bratislave a Prahe niekto v noci obliekol do neobvyklých šiat

Niekoľko sôch v Bratislave a Prahe niekto v noci obliekol do neobvyklých šiat

Sochu ženy pri malej fontánke na rohu Karadžičovej a Záhradníckej ulice v Bratislave neraz zdobí neobvyklé oblečenie. V zime to je čiapka a na jeseň jej zvyčajne niekto dá na nohy ponožky. Tentokrát neostalo len pri týchto doplnkoch.

Ako na porovnanie poskytovateľov pevného internetu na Slovensku?

Ako na porovnanie poskytovateľov pevného internetu na Slovensku?

Cena, rýchlosť sťahovania a odosielania alebo dĺžka viazanosti... Kritériá pri výbere domáceho internetu sú jasné, no konečná voľba nemusí byť jednoduchá ani pre technicky zdatnejších zákazníkov.

Ministerstvo zahraničných vecí si predvolalo zástupcu ruského veľvyslanectva za šírenie dezinformácií

Ministerstvo zahraničných vecí si predvolalo zástupcu ruského veľvyslanectva za šírenie dezinformácií

Slovenské ministerstvo zahraničných vecí si dnes predvolalo zástupcu (Chargé d´affaires) Veľvyslanectva Ruskej federácie v Slovenskej republike, kvôli vyjadreniam na facebooku.

Jaromír Soukup vo svojich reláciách porušoval zákon, rozhodla rada

Jaromír Soukup vo svojich reláciách porušoval zákon, rozhodla rada

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání poslala TV Barrandov pět upozornění na porušení zákona kvůli pořadům vlastníka televize Jaromíra Soukupa.

Kovačič Hanzelová mieri do SME. S ňou aj ďalší z RTVS

Kovačič Hanzelová mieri do SME. S ňou aj ďalší z RTVS

Bývalá redaktorka RTVS Zuzana Kovačič Hanzelová má už takmer novú prácu. S ňou aj bývalý vedúci vydania Správ RTVS Jozef Matej a ďalší ľudia.

Andrej Kiska požiadal o mimoriadne vystúpenie v televízii

Andrej Kiska požiadal o mimoriadne vystúpenie v televízii

Prezident Andrej Kiska požiadal na 21. augusta o mimoriadnej vystúpenie v RTVS .

Orange spustil vlastnú satelitnú službu Orange TV

Orange spustil vlastnú satelitnú službu Orange TV

Orange TV je dostupná aj cez satelit a internet.

350 denníkov dnes vyšlo so špeciálnym úvodníkom, v ktorom sa ohradzujú voči Trumpovi (VIDEO)

350 denníkov dnes vyšlo so špeciálnym úvodníkom, v ktorom sa ohradzujú voči Trumpovi (VIDEO)

Takmer 350 denníkov dnes zverejnilo úvodník, v ktorom sa ohradzujú proti útokom amerického prezidenta Donalda Trumpa na médiá a v ktorom zároveň bránia slobodu tlače.

Najčítanejšie