Bublina okolo INTV spľasla Foto: INTV

Bublina okolo INTV spľasla

20.07.2016 12:09 | TV | Miroslava Kernová

Televízia sa odmlčala, operátori ju vypínajú, vysielateľovi hrozí pokuta.

 

 

Ešte na konci roka zakladatelia INTV ohlasovali veľkú celoplošnú televíziu. Televízia sa chválila fotkami z budovania štúdia, ohlasovala moderátorské tváre - napríklad Martinu Šimkovičovú.

„INTV bude tak ako to vyjadruje aj názov jednoducho "IN" - výnimočná bude práve spravodajstvom. Bude objektívna a bude poskytovať informácie, ktoré sú pre diváka užitočné. Na rozdiel od iných, my prinesieme divákovi kvalitu a objektívnosť, dobrú zábavu, zaujímavé filmy a dokumenty ako aj svetové seriály. Výnimočná bude aj v tom, že bude vysielať čo najmenej reklamy," povedal pre Omédiách.com na začiatku roka pre Omédiách.com Andrej Antal PR manager televízie. Nič z toho však nie je.

Viac: Kontroverzná INTV začína vysielať

Reprofoto INTV  Správy moderoval Maroš Mačuha z Bratislavského okrašľovacieho spolku

Sľubované plnoformátové vysielanie spustené nikdy nebolo. Televízia sa zmohla na provizórne vysielanie s niekoľkými vydaniami amatérskych spravodajských relácií, kde nechýbali konšpirácie a proruské správy po vzore Slobodného vysielača. Správy dodávalo občianske združenie zakladateľa Slobodného vysielača Norberta Lichtnera, o.z. je aj aj spoluvlastníkom televízie. Televízia má za sebou policajnú raziu, kvôli trestnemu stíhanému Petra Puškára, ktorého meno sa s televíziou neoficiálne spája a ktorého televízia vo svojich správach aj obhajovala.

Viac: Rada si posvieti na príspevok INTV, v ktorom obhajovala Puškára

INTV nevysiela už niekoľko týždňov. Nemá už ani verejnú stránku na webe a na jej stránke na Facebooku pribúdajú príspevky občianskeho združenia Infovojna a iných médií.
Zástupcovia televízie neodpovedajú na otázky Omédiách.com ale ani divákov: „Čo sa prosím deje? DVB-S - nič, chápem, je to drahé... DVB-T - nič, nechápem, hlavne keď sa ma starší ľudia, ktorým som tom odporúčal pýtajú, čo sa deje..., pred tým mi síce hovorili, že Harabina už videli 8x :), ale toto je horšie...," pýtal sa jeden divák na Facebooku ešte v júni, no nikto mu z INTV neodpovedal.

O novú televíziu sa operátori po spustení skúšobného vysielania netrhali. Aj niektorí, ktorí ju zaradili, ju už vypínajú.

Čudné financovanie

Televízia, ktorá tvrdila, že nepotrebuje príjmy z reklamy, nikdy neprezradila, ako je financovaná. Pritom prevádzkové náklady na chod televízie ale aj samotné vysielanie nie sú malé. Televízia ohlásila aj vysielanie cez satelit, čo si nemôže dovoliť ani silnejší vysielateľ. INTV tvrdila, že financovať sa bude z poplatkov od divákov, tie však podľa údajov na stránke boli skôr symbolické. Chod televízie s mnohými zamestnancami nemohli ani čiastočne pokryť.

Aktualizácia 25. 7.: o vyjadrenie Slovak Telekomu: „"Kanál INTV vyradíme 1. augusta," povedal pre Omédiách.com zástupca spoločnosti Slovak Telekom.

„Jediným dôvodom (prečo už nie je v ponuke) je to, že nám prestali dodávať stream s ich obsahom – teda nemáme čo vysielať," povedal pre Omédiách.com Vlastimil Lakatoš z Antik TV.

Majiteľom hrozí pokuta

Podľa zákona držitelia licencie majú povinnosť Rade pre vysielanie a retransmisiu oznámiť ukončenie vysielania, a to najneskôr v deň ukončenia vysielania. No majitelia televízie tak neurobili. „Za neoznámenie tejto skutočnosti zákon určuje sankciu v rozpätí 165 – 1659 eur. Vysielatelia by Rade mali oznámiť aj dočasné prerušenie vysielania, nakoľko ním dochádza k zmene podmienok, za akých bola udelená licencia. IN TV Rade ukončenie vysielania neoznámila," povedala pre Omédiách.com hovorkyňa rady Lucia Jelčová. Je pravdepodobné, že sa tým bude rada zaoberať na jednom z najbližších rokovaní.

Foto: INTV Tvárou televízie mala byť aj Martina Šimkovičová

INTV vznikla z pôvodnej regionálnej TV Karpaty. Licenčná rada schválila zmenu názvu Televízie Karpaty na INTV a udelila predchádzajúci súhlas s prevodom 38% podielu na základnom imaní a hlasovacích právach držiteľa licencie – spoločnosti TV Karpaty. Tá sa premenovala na INTV, kde sú spoločníkmi podľa obchodného registra spoločnosť Key Art Agency, Mária Eibl a pôvodný vlastník TV Karpaty Július Greguš, neskôr pribudlo občianske združenie Norberta Lichtnera Infovojna a Marián Maron. Konateľkou sa stala Zuzana Zlámalová, ktorá bola dlhé roky vo vedení TV Markíza. S televíziou sa neoficiálne spája aj meno Petra Puškára.

 



Koronavírus sa zneužíva na šírenie nepravdivých správ a dezinformácií

Koronavírus sa zneužíva na šírenie nepravdivých správ a dezinformácií

V čase, keď mnohí bojujú dňom i nocou za záchranu životov ľudí nakazených novým koronavírusom, niektoré organizácie a jednotlivci zneužívajú aktuálnu krízu na politickú či komerčnú manipuláciu.

Irak odobral Reuters dočasne licenciu za článok o manipulácii s počtom nakazených

Irak odobral Reuters dočasne licenciu za článok o manipulácii s počtom nakazených

Irak pozastavil agentúre Reuters na tri mesiace činnosť. Bagdad sa tak rozhodol kvôli štvrtkovej správe, v ktorej agentúra uviedla, že iracké vládne údaje o koronavírusoch sú podhodnotené.

Lunter opäť otvoril reštauráciu a bistrá

Lunter opäť otvoril reštauráciu a bistrá

Banskobystrický výrobca tofu a rastlinných nátierok spoločnosť Lunter začala od začiatku apríla opäť variť obedové menu vo svojich gastro prevádzkach v Banskej Bystrici a Bratislave. Rozbiehajú aj donášku.

Google, Facebook a ďalšie platformy pozitívne reagujú na výzvu Komisie zastaviť podvody a chrániť spotrebiteľov

Google, Facebook a ďalšie platformy pozitívne reagujú na výzvu Komisie zastaviť podvody a chrániť spotrebiteľov

Európska komisia víta odpovede online platforiem Allegro, Amazon, AliExpress, Bing, CDiscount, Ebay, Facebook, Google, Rakuten, Wish a Yahoo, ktoré súhlasili s prijatím opatrení na zastavenie podvodov a reklám propagujúcich falošné výrobky proti koronavírusu.

Cez víkend sa bude hackovať koronakríza (VIDEO)

Cez víkend sa bude hackovať koronakríza (VIDEO)

Slovensko sa tento víkend (3. – 5. apríla) zapojí do globálneho boja proti pandémii COVID-19.

Tvárou kampane #spolumamenato je šéf Slovenskej sporiteľne v rúšku (VIDEO)

Tvárou kampane #spolumamenato je šéf Slovenskej sporiteľne v rúšku (VIDEO)

Slovenská sporiteľňa spolu so svojimi partnermi reklamnou agentúrou Zaraguza a mediálnou agentúrou Wavemaker spustila kampaň, ktorou reaguje na aktuálnu situáciu ohľadom nákazy koronavírusom. Tvárou kampane je šéf Slovenskej sporiteľne Peter Krutil, ktorý sa už dlhšie prihovára zamestanancom ale aj klientom na vlastnom vlogu. Teraz netradične, v rúšku.

Slovanet na apríl rozšíril bezplatné TV vysielanie

Slovanet na apríl rozšíril bezplatné TV vysielanie

Telekomunikačný operátor Slovanet v spolupráci s vysielateľmi zabezpečil aj na apríl 14 televíznych kanálov rôzneho žánrového zamerania, ktoré bezplatne sprístupnil všetkým zákazníkom digitálnej televízie IPTV cez optické siete bez ohľadu na zakúpený balík.

Zrušili trest smrti vrahovi, ktorý investigatívnemu novinárovi pred kamerami odrezal hlavu

Zrušili trest smrti vrahovi, ktorý investigatívnemu novinárovi pred kamerami odrezal hlavu

Pakistanský súd zrušil trest smrti britskému teroristovi, ktorý v roku 2002 s ďalšími ozbrojencami uniesol a brutálne zavraždil novinára denníka Wall Street Journal Daniela Pearla.

Agrofert žaluje Českú televíziu za Reportérov ČT

Agrofert žaluje Českú televíziu za Reportérov ČT

Společnost Agrofert podala žalobu na Českou televizi za to, že ji pořad Reportéři ČT spojil s odvoláním ředitele příbramského finančního úřadu. Informace, která dala odvolání do souvislosti s tím, že úřad předtím doměřil daň společnosti z koncernu Agrofert, je podle žaloby zavádějící. Firma proto žádá omluvu za zásah do dobré pověsti. Žalobu, kterou má ČTK k dispozici, chce pražský městský soud začít projednávat v polovině dubna.

Samosprávy môžu počas epidémie rokovať a hlasovať online, k dispozícii majú zadarmo systém GAMO Meet

Samosprávy môžu počas epidémie rokovať a hlasovať online, k dispozícii majú zadarmo systém GAMO Meet

Riešením zasadnutí samospráv počas epidémie je online. Hlasovanie per rollam nie je budúcnosť.

Najčítanejšie