Štart kontroverznej televízie INTV sa nevydaril Foto: INTV

Štart kontroverznej televízie INTV sa nevydaril

23.02.2016 15:16 | TV | mk

Televízia dostane na obraz zakladateľa Slobodného vysielača. Provizorný web televízie donedávna zdieľal proruské správy z pochybných webov a tvárou jej spravodajstva je Martina Šimkovičová.

 


V týchto dňoch spúšťa vysielanie nová celoplošná televízia INTV.

 

INTV ohlásila vznik minulý rok, za krátko v Bratislave vybudovala vysielacie štúdio a s operátormi dohaduje podmienky vysielania.

Viac: Ktorí operátori budú mať novú celoplošnú televíziu INTV?

INTV sa charakterizuje ako celoštátna televízia, ktorá bude mať celoslovenské pokrytie. „INTV bude tak ako to vyjadruje aj názov jednoducho "IN". výnimočná bude práve spravodajstvom. Pretože bude objektívne a bude poskytovať informácie, ktoré sú pre diváka užitočné. Na rozdiel od iných, my prinesieme divákovi kvalitu a objektívnosť, dobrú zábavu, zaujímavé filmy a dokumenty ako aj svetové seriály. Výnimočná bude aj v tom, že bude vysielať čo najmenej reklamy," reagoval na otázky pre Omédiách.com Andrej Antal PR manager televízie.

Je otázne, ako bude vyzerať objektivita INTV

Spravodajstvo bude dodávať o.z. InfoVojna Norberta Lichtnera, zakladateľa Slobodného vysielača. Slobodný vysielač za Lichtnera dával priestor na šírenie rôznych konšpiračných teórií ale aj extrémistických názorov. Rádio nemalo problém podporovať stránky ako "Vladimír Putin náš prezident" a častými hosťami boli napríklad Helena Mezenská, Marián Kotleba či Rudolf Vasky, ale aj Slovenské hnutie obrody. Úplne vážne sa tam hovorilo napríklad o hrozbách chemtrails.

Garantom nezávislosti a objektívnosti sotva môže byť hlavná moderátorka spravodajstva novej televízie Martina Šimkovičová, ktorá je tvárou spravodajstva no zároveň kandiduje do parlamentu za stranu Sme rodina Borisa Kollára. Šimkovičová v minulosti bola moderátorkou Televíznych novín Markízy, kam sa mala po materskej dovolenke vrátiť. Po svojich kontroverzných názoroch na utečencov s ňou televízia ukončila spoluprácu.

Televízia avizuje predvolebné politické diskusie, ktoré bude moderovať Lichtner a Ľubomír Huďo. Viacero politikov odmietlo prísť.

Foto: INTV

Kto je vlastníkom televízie?

INTV nevzniká na základe novej licencie. Vznikla z pôvodnej regionálnej TV Karpaty. Minulý rok licenčná rada schválila zmenu názvu Televízie Karpaty na INTV a udelila predchádzajúci súhlas s prevodom 38% podielu na základnom imaní a hlasovacích právach držiteľa licencie – spoločnosti TV Karpaty. Tá sa premenovala na INTV, kde sú spoločníkmi podľa obchodného registra spoločnosť Key Art Agency, Mária Eibl a pôvodný vlastník TV Karpaty Július Greguš.

Konateľom spoločnosti je Mária Eibl s trvalým pobytom v Rakúsku.

Finančné pozadie televízie je nejasné

PR manažér ho nekonretizoval. „Investormi televízie sú spoločníci. Financovaná bude prostredníctvom predaja reklamy a príspevkov od divákov. Už sa nám podarilo zabezpečiť na podstatnú časť budúceho roka zmluvy o reklame. Avšak jeden z našich cieľov je vysielať čo najmenej reklamy a preto model financovania od divákov uprednostňujeme, za čo im poskytneme to čo inde nedostanú," tvrdí Antal.

Aktualizácia 23.2. 23:00:
Televízia avizovala, že o 20:30 spustí na webe online vysielanie. To sa jej nakoniec nepodarilo. "Ospravedlňujeme sa, ale živé vysielanie na internete z technických dôvodov nie je funkčné," oznámila televízia.

 

pošli na vybrali.sme.sk


Producentka Bonda vylúčila špekulácie, že agentom 007 bude žena (VIDEO)

Producentka Bonda vylúčila špekulácie, že agentom 007 bude žena (VIDEO)

Budúcim Jamesom Bondom bude opäť muž, a nie žena. Potvrdila to v rozhovore s magazínom Variety filmová producentka Barbara Broccoliová, ktorá stojí aj za najnovšou bondovkou, v ktorej hlavnú úlohu stvárnil opäť Daniel Craig.

Na twitteri bolo možné zacieliť reklamy na nenávistné skupiny

Na twitteri bolo možné zacieliť reklamy na nenávistné skupiny

Sociálna sieť Twitter umožňovala cieliť reklamy na používateľov aj podľa kľúčových slov ako "neonacista", "zástancovia belošskej nadradenosti" či "islamofob". Ukázal to nedávny experiment spravodajskej spoločnosti BBC, ktorej sa podarilo opakovane spustiť platené oznámenia s problematicky definovanou cieľovou skupinou. Platforma sa po upozornení redakcie ospravedlnila a uviedla, že problém odstránila.

Šéf maltskej polície rezignoval kvôli kauze zavraždenej novinárky

Šéf maltskej polície rezignoval kvôli kauze zavraždenej novinárky

Veliteľ maltskej polícii Lawrence Cutajar v piatok podal demisiu v súvislosti s prípadom zavraždenia novinárky Daphne Caruanaovej Galiziovej v roku 2017.

Admin stránky Harabina sa chválil spoluprácou s veľkými firmami, ktoré o ňom ani netušia

Admin stránky Harabina sa chválil spoluprácou s veľkými firmami, ktoré o ňom ani netušia

Chyba Facebooku odhalila nielen adminov mnohých stránok, ale aj pochybné praktiky jednej agentúry.

Salvador Dalí. Kniha o tajomstvách jeho života

Salvador Dalí. Kniha o tajomstvách jeho života

Tajný život Salvadora Dalího vyšla v roku 1942 vo francúzštine, potom ju preložili do angličtiny. Dalí knihu napísal tak ako maľoval – veľmi podrobne, metodicky vrstvil slová jedno na druhé, tretie vedľa štvrtého. Je to kniha plná fantázie, humoru, narcistických i sadistických priznaní.

Chcete si v roku 2020 viac nasporiť? Pozrite si niekoľko užitočných tipov

Chcete si v roku 2020 viac nasporiť? Pozrite si niekoľko užitočných tipov

Stalo sa už akousi „tradíciou“, že si s vykročením do nového roka dávame novoročné predsavzatia. Niektorí len preto, aby reč nestála. Iní s dobrým úmyslom, ale bez následných činov. Sú aj takí, ktorí neostanú len pri prázdnych slovách, no a oproti týmto všetkým sú tí, ktorí si predsavzatia vôbec nedajú. Možno preventívne, aby sa do nich niekto nemohol „obuť“, že ich nesplnili.

Shortlist súťaže PROKOP 2019 je známy

Shortlist súťaže PROKOP 2019 je známy

Do jubilejného 10. ročníka súťaže najlepších PR projektov na Slovensku PROKOP 2019 agentúry a zadávatelia registrovali historicky najvyšší počet prác - 128 projektov. Vo štvrtok zasadala porota a vybrala projekty, ktoré postúpili na shortlist v 12 kategóriách.

Vyštval Meghan a Harryho z Británie rasizmus a bulvár?

Vyštval Meghan a Harryho z Británie rasizmus a bulvár?

Kauza okolo ústupu princa Harryho a Meghan z popredných pozícií v kráľovskej rodine opäť rozvírila diskusiu o rasizme v Británii a terčom kritiky je predovšetkým miestna bulvárna tlač. Začalo to spornými výrokmi bulváru napríklad o "exotickom DNA."

Súd nariadil Matinovi Daňovi zmazať nenávistné a vulgárne videá o Monike Tódovej

Súd nariadil Matinovi Daňovi zmazať nenávistné a vulgárne videá o Monike Tódovej

Okresný súd Bratislava II. začiatkom januára nariadil kontroverznému youtuberovi Martinovi Daňovi ako neodkladné opatrenie, aby odstránil niekoľko videí, v ktorých útočí na redaktorku Denníka N Moniku Tódovú.

OKS vyzýva médiá, aby nepozývali do relácií politikov bez oponentov

OKS vyzýva médiá, aby nepozývali do relácií politikov bez oponentov

Vyzývame médiá, aby nepokračovali v čase vrcholiacej kampane pred parlamentnými voľbami s doterajšou praxou pozývania si vládnucich politikov bez oponentov z demokratickej opozície, píše v tlačovej správe OKS.

Najčítanejšie