Babišov fond dohodol akvizíciu silného vydavateľstva na Slovensku a v ČR Ilustr.foto HN

Babišov fond dohodol akvizíciu silného vydavateľstva na Slovensku a v ČR

09.10.2018 14:12 | Tlač | mk

Mediálna skupina Mafra, ktorá spadá pod koncern Agrofert zvereneckého fondu Andreja Babiša, výrazne rozšíri svoje mediálne portfólio.

Podľa informácií Omediach.com ešte dnes oznámi akvizíciu od nemeckého vydavateľstva Bauer Media Group, od ktorého preberá desiatky českých a a slovenských printových titulov.

Akvizíciu vydavateľstvá potvrdili. Mediálna skupina MAFRA a Bauer Media Group dnes aj oficiálne oznámili prevzatie vydavateľských aktivít Bauer Media Group v Českej a Slovenskej republike spoločnosťami zo skupiny MAFRA.

Nemecké vydavateľstvo na Slovensku zastupuje dcérska spoločnosť Bauer Media SK, zameriava sa hlavne na vydávanie oddychových a lifestylových titulov. Predmetom transakcie majú byť desiatky printových titulov – časopisov ako Rytmus života, Eurotelevízia, Naša Záhrada a mnohé ďalšie.

Bauer Media na Slovensku vlastní aj rádio Expres, to podľa informácií Omediach.com nie je predmetom akvizície.

"Sme potešení, že môžeme pripojiť tituly vydávané spoločnosťou Bauer do nášho portfólia a rovnako aj privítať v našom tíme novinárov, vďaka ktorým tieto tituly vznikajú. Nadchádzajúca vlastnícka zmena by nemala mať vplyv na bežné prevádzkové fungovanie jednotlivých titulov a prácu ľudí, ktorí ich tvoria. Naopak, sme presvedčení, že v spojení so súčasnou pozíciou Mafry v iných segmentoch vydavateľského trhu budeme schopní tituly spoločnosti Bauer ďalej rozvíjať a zvýšiť ich hodnotu pre čitateľa a tiež pre našich obchodných partnerov," povedal Štěpán Košík, predseda predstavenstva MAFRA, a.s.

"Skupina MAFRA je podľa nášho názoru ideálnym vlastníkom našich titulov vydávaných v Českej republike a na Slovensku, ktoré sú známe svojou čitateľskú obľubou," povedal Jörg Hausendorf, člen predstavenstva Bauer Media Group. "Som presvedčený, že skupina MAFRA bude za podpory našich zamestnancov ďalej rozvíjať vydavateľské aktivity v oboch krajinách," dodal.

Mafra preberá od Bauer Media aj české lifstylové a bulvárne časopisy. V ČR má Bauer Media napríklad napríklad Cosmopolitan, Rytmus života, Chvilka pro tebe, Žena a život.

Agrofert začal výrazne budovať mediálne štruktúry, keď v roku 2013 kúpil české vydavateľstvo Mafra a s ním aj hlavné mienkotvorné české denníky MF Dnes, Lidové noviny ale aj denník Metro a regionálne noviny. Okrem toho vlastní českú rozhlasovú stanicu Rádio Impuls aj hudobnú televíziu Očko.

Mediálne panstvo, ktorého základy v ČR položil podnikateľ a dnes český premiér Andrej Babiš, sa tak rozšíri hlavne o ďalší silný segment – čitateľov bulvárnych a lifestylových časopisov, okrem rozsiahlých internetových poisťovacích aktivít.

Cena transakcie nie je známa. Kúpu musia posúdiť protimonopolné úrady v oboch krajinách.

Na Slovensku pod značkou Mafra patria Hospodárske noviny, časopis Evita, Téma, web a časopis Stratégie, Zdravotnícke noviny.

Vydavateľstvo Bauer Media má viac ako 135 ročnú tradíciu, pôsobí okrem Slovenska, ČR aj v Nemecku, Veľkej Británii, Poľsku, Maďarsku, Rumunsku, USA, Číne a mnohých ďalších krajinách.

pošli na vybrali.sme.sk


Taliban hrozí afganským médiám, že novinári budú terčom útokov

1. Taliban hrozí afganským médiám, že novinári budú terčom útokov

Islamistické hnutie Taliban dnes varovalo afganské médiá, že ich novinári budú terčom útokov, ak neprestanú vysielať "vládnu propagandu namierenú proti povstalcom".

Slovenská a česká pobočka Microsoftu má novú hovorkyňu

2. Slovenská a česká pobočka Microsoftu má novú hovorkyňu

Novou hovorkyňou a manažérkou pre komunikáciu a spoločenskú zodpovednosť spoločnosti Microsoft v SR a ČR je od 1. júna 2019 Miroslava Aleksieva.

Vysielanie z nedeľnej demonštrácie na ČT videlo štvrť milióna ľudí (VIDEO)

3. Vysielanie z nedeľnej demonštrácie na ČT videlo štvrť milióna ľudí (VIDEO)

Vysílání z nedělní demonstrace na pražské Letné vidělo na kanále ČT 24 v průměru 245.000 diváků starších 15 let. To je 12 procent z těch, co byli v tu dobu, tedy mezi 16:30 a 20:00 hodinou, u televize. ČTK to dnes sdělila Česká televize.

Status o migrantoch pri jazere už rieši polícia ako podozrenie zo šírenia poplašnej správy

4. Status o migrantoch pri jazere už rieši polícia ako podozrenie zo šírenia poplašnej správy

Už štyri dni sa šíri správa o tom, že na Draždiaku v Petržalke sa kúpali 10 migranti v spodnom prádle, ktorí „pokukovali po našich dievčencoch.“

Za prepusteného redaktora v RTVS sa postavili jeho kolegovia

5. Za prepusteného redaktora v RTVS sa postavili jeho kolegovia

Minulý týždeň v RTVS nečakane skončil jeden z hlavných a dlhoročných redaktorov Jaroslav Barborák.

Slováci majú čoraz väčší záujem o aktívnu dovolenku

6. Slováci majú čoraz väčší záujem o aktívnu dovolenku

Polovica Európanov je obézna. Tento priemer, žiaľ, nevylepšujú ani Slováci. Štatistiky však ukazujú, že máme záujem zmeniť svoj životný štýl – viac sa hýbeme a čoraz viac si vyberáme aktívny spôsob trávenia letnej dovolenky.

V RTVS sú opäť čistky, dotkli sa skúseného redaktora a moderátora

7. V RTVS sú opäť čistky, dotkli sa skúseného redaktora a moderátora

V RTVS sa dnes nečakane dozvedel o svojom konci jeden z najskúsenejších redaktorov a moderátorov rozhlasového spravodajstva Jaroslav Barborák.

Som spokojný, je tu o nás postarané, naozaj, hovoria redaktori RTVS a TASR v promovideu Úradu vlády (VIDEO)

8. Som spokojný, je tu o nás postarané, naozaj, hovoria redaktori RTVS a TASR v promovideu Úradu vlády (VIDEO)

Úrad vlády zverejnil video, v ktorom traja redaktori verejnoprávnych médií chvália podmienky pre novinárov na Úrade vlády. Ukázalo sa, že Úrad vlády "nepekné veci" vystrihol.

Poľský vicepremiér sľubuje návrat médií do poľských rúk

9. Poľský vicepremiér sľubuje návrat médií do poľských rúk

Poľskej vládnucej strane Právo a spravodlivosť (PiS) pripadne podľa vicepremiéra Jaroslawa Gowino v prípade volebného víťazstva úloha vrátiť médiá pôsobiace v jeho krajine do poľských rúk. Informoval o tom internetový portál Onet.pl. Gowin je presvedčený o tom, že zahraniční majitelia médií budú vždy reprezentovať záujmy tej krajiny, odkiaľ pochádzajú.

Sloboda médií je na Balkáne podľa pozorovateľov v rastúcom ohrození

10. Sloboda médií je na Balkáne podľa pozorovateľov v rastúcom ohrození

 

Viac ako tretina útokov na slobodu prejavu novinárov z rokov 2018 a 2019 sa udiala na Balkáne, pričom za polovicou z nich stáli priamo miestne vlády. S odkazom na oznámenie generálneho tajomníka Európskeho zväzu novinárov Ricarda Gutierreza o tom informovala agentúra Reuters. Útokov na novinárov pritom podľa neho stále pribúda.

"Sloboda médií je na ústupe všade v Európe, ale situácia v tomto regióne (na Balkáne) je horšia, než kdekoľvek inde," uviedol Gutierrez v stredu na záver dvojdňovej konferencie organizovanej Organizáciou pre bezpečnosť a spoluprácu v Európe (OBSE) v Sarajeve. Mnoho novinárov z Albánska, Turecka, Bosny, Macedónska či Srbska na nej hovorili o strastiach pri výkone ich povolania.

Viac ako tretina zo 79 útokov na slobodu prejavu novinárov zaznamenaných v Európe sa udiala práve na Balkáne. Podľa Gutierezzu pritom ohrozenie novinárskej práce začína u politikov, ktorí hovoria o žurnalistoch spôsobom podnecujúcim násilnosti.

Časť viny podľa neho leží tiež na miestnych súdoch, ktoré prešetrujú sťažnosti podané novinármi príliš pomaly, alebo sa nimi vôbec nezaoberajú. Mnoho útokov na žurnalistov pritom súvisí s ich prácou pri odkrývaní korupčných afér.

Štefica Galićová, editorka bosnianskeho nezávislého spravodajského portálu tacno.net, na konferencii uviedla, že bola kvôli svojej práci niekoľkokrát fyzicky napadnutá, súdy však všetky jej žaloby proti útočníkom zamietli. "Nehľadiac na to, ako veľmi bojujem, všetky bitky prehrávam," povedala Galićová. "Budem naďalej pracovať, nikoho sa nebojím," dodala.

Námestník britského ministra zahraničia Tariq Ahmad na konferencii sľúbil, že Spojené kráľovstvo poskytne na podporu nezávislých médií na západnom Balkáne desať miliónov libier. Ochrana miestnych novinárov je podľa jeho slov pre Britániu prioritou.

Najčítanejšie