Ďurkovič žiada od vedenia RTVS ospravedlnenie Foto: FB Laco Ďurkovič

Ďurkovič žiada od vedenia RTVS ospravedlnenie

10.12.2018 13:25 | TV | mk

Redaktor Reportérov poslal Ladislav Ďurkovič poslal Rade RTVS aj vedeniu RTVS predžalobnú výzvu, v ktorej žiada od vedenia o ospravedlnenie a nápravu.

 

Ďurkovič je pobúrený reakciou vedenia RTVS týkajúcu sa jeho ďalšieho pôsobenia v RTVS. Ako sme minulý týždeň upozornili, Ďurkovič, hoci chce, nemôže ďalej pre Reportérov pracovať, pretože vedenie RTVS s ním nepodpísalo novú zmluvu a ani mu nedalo vedieť, či s ním chce alebo nechce spolupracovať.

Podrobnosti: Ďurkovič, ktorý pripravil reportáž o Kaliňákovi či Kočnerovi, v RTVS nedostal novú zmluvu

V stanovisku, ktoré pre Omediach.com poskytla minulý týždeň hovorkyňa Erika Rusnáková, vedenie na adresu ďurkoviča napísalo viacero závažných obvinení: „...ide o človeka, ktorý sa za svoje trojmesačné pôsobenie v RTVS dostal do vážnych pracovných a medziľudských konfliktov s takmer všetkými spolupracovníkmi z produkcie a výroby. Vedenie RTVS momentálne preveruje viacero vážnych sťažností od kolegov z produkčných a výrobných zložiek na jeho šikanózne postupy. Jeho neštandardné až neakceptovateľné pracovné praktiky viedli dokonca k podaniu výpovede dlhoročného interného zamestnanca a uznávaného profesionála.“ Vedenie RTVS označilo Ďurkoviča za „človeka, ktorý nerešpektuje nastavené pracovné a výrobné postupy.“

Podrobnosti: Vedenie RTVS sa snaží zbaviť nepohodlného Ďurkoviča, vytiahli naňho nevhodné správanie

„Vzhľadom na to, že ide obsahuje viaceré nepravdivé tvrdenia, ktoré zasahujú do mojej osobnej cti a práv a poškodzuje moje dobré meno a povesť, Vás týmto žiadam o okamžitú nápravu vydaním opravného vyhlásenia dotknutým médiám a ospravedlnenie,“ píše v predžalobnej výzve Ďurkovič.

Upozorňuje na tri, podľa neho, nepravdivé tvrdenia v stanovisku, ktoré RTVs poslalo do viacerých médií:

1) "...ide o človeka, ktorý sa za svoje trojmesačné pôsobenie v RTVS dostal do vážnych pracovných a medziľudských konfliktov s takmer všetkými spolupracovníkmi z produkcie a výroby."

„Nie je to pravda, s nikým som sa nedostal do konfliktu, práve naopak, čelil som systematickej šikane zo strany produkcie, blokovaniu telefónov, kriku, urážkam od môjho nástupu,“ píše Ďurkovič a dodáva, že útoky boli jednostranné, z jeho strany neopätované a nie so všetkými, ale len zo strany troch zamestnancov produkcie. „S ostatnými zamestnancami mám veľmi dobré profesionálne a aj medziľudské vzťahy, dokonca nadštandardne dobré a priateľské,“ píše.

2) "Vedenie RTVS momentálne preveruje viacero vážnych sťažností od kolegov z produkčných a výrobných zložiek na jeho šikanózne postupy."

„Do doby (5.12.2018), kedy som upozornil na svojom súkromnom profile na sociálnej sieti na fakt, že nemôžem vyrábať plánovanú reportáž, keďže so mnou stále nebola uzatvorená zmluva, o ktorú žiadal môj nadriadený dramaturg už 25.októbra, som nezaznamenal žiadne sťažnosti a ani výhrady k mojej práci či chovaniu,“ píše Ďurkovič.

3) "Jeho neštandardné až neakceptovateľné pracovné praktiky viedli dokonca k podaniu výpovede dlhoročného interného zamestnanca a uznávaného profesionála."

„Doteraz neboli nijako konkretizované pracovné praktiky, ktorými som mal niekomu spôsobiť ujmu, aj keď k tomu vyzval dramaturg Reportérov Vincent Štofaník riaditeľa sekcie spravodajstva a publicistiky RTVS Vahrama Chuguryana. Naopak, ja som na výzvu p. Chuguryana 22. novembra spracoval stanovisko o závažných zlyhaniach produkcie, nehospodárnom nakladaní s prostriedkami z rozpočtu Reportérov, a hrubých porušeniach pracovnej disciplíny a dokonca sabotovaní práce reportéra. Ak to Gabriel Tóth vyhodnotil tak, že podal výpoveď, nemôžem proti tomu namietať, prakticky predbehol krok, ktorý by malo vykonať vedenie RTVS voči tak závažným zlyhaniam ktoré som uviedol,“ napísal Ďurkovič.

„Bol som a som loajálny k RTVS, môj nadriadený má záujem o moje ďalšie pôsobenie v Reportéroch, rovnako aj ja. Práca ma baví, odvádzam maximálne profesionálny výkon a svojou prácou som doteraz len posilnil dobré meno značky RTVS,“ tvrdí v predžalobnej výzve Ďurkovič.

Prekvapený z útočného stanoviska vedenia bol aj priamy nadriadený Ďurkoviča šéf Reportérov Vincent Štofaník, ktorý s ním nesúhlasí. „Uvedený spor nebol nikdy objektívne prešetrený a uzavretý a nikdy sa k nemu neuskutočnilo žiadne stretnutie s vedením Reportérov. So stanoviskom RTVS nesúhlasím, je neobjektívne a vo viacerých tvrdeniach nepravdivé. Nerozumiem mu, pretože RTVS nikdy spor neriešila,“ povedal Štofaník pre Omediach.com.
Zisťovali sme, čo si o Ďurkovičovi myslia ľudia, ktorí s ním prichádzali do kontaktu. Nevedia, že by porušil pravidlá, ktorými sa má ako redaktor riadiť, ani že by s ním počas troch mesiacov, čo pracuje v RTVS, niekto viedol disciplinárne konanie. "Ďurkovič mal spor s produkčným, ktorý mu nezdvíhal telefón. Vyzeralo to, akokeby sa snažil prácu Ďurkoviča sabotovať. Na čo sa Ďurkovič právom sťažoval," povedal nám zdroj z prostredia RTVS.

Požiadali sme vedenie RTVS o stanovisko na predžalobnú výzvu Ďurkoviča. Hovorkyňa sa odmietla k výhradám Ďurkoviča vyjadriť. "Podania obdobného charakteru štandardne rieši právny odbor RTVS, ktorý po jeho vyhodnotení odpovie žiadateľovi," odpísala hovorkyňa RTVS Erika Rusnáková na otázky Omediach.com.

 

pošli na vybrali.sme.sk


Ako zabezpečiť svoju domácnosť počas dovolenky?

1. Ako zabezpečiť svoju domácnosť počas dovolenky?

Nezáleží na tom, či prázdninové mesiace strávite v Tatrách, pri jadranskom pobreží alebo kdekoľvek inde. Kým budete mimo domu, treba sa postarať o to, aby vaša obývačka zostala bez neželaných návštev.

Čína vedie informačnú vojnu proti hongkonským demonštrantom

2. Čína vedie informačnú vojnu proti hongkonským demonštrantom

Čínske štátne médiá sa stali nástrojom informačnej vojny Pekingu proti demonštrantom, ktorí sa od júna búria proti pomerom v Hongkongu. Obhajujú kroky tamojšej polície a manipulatívnym spravodajstvom zhadzujú účastníkov protestov, z ktorých zosnovania vinia Západ. V čínskom podaní sú aktuálne udalosti dielom malej skupiny násilníkov, ktorá bez podpory ľudu usiluje o nezávislosť Hongkongu a rozvracia Čínu, píše denník The New York Times.

DIGI prináša najlepší svetový program

3. DIGI prináša najlepší svetový program

DIGI SLOVAKIA si so štartom svetových futbalových líg pripravila pre svojich zákazníkov zaujímavú jesennú kampaň. Na štyroch kanáloch DIGI SPORT a novom programe PREMIER SPORT čaká na divákov to najlepšie zo svetového futbalu. Zákazníci si môžu vychutnať až 11 športových HD kanálov a k tomu 54 rodinných programov už v základnom balíku za stále nezmenených 9,60 € mesačne. Jesennú kampaň DIGI spúšťa od 15. augusta 2019.

Facebook nechal prepisovať hlasové správy svojich užívateľov

4. Facebook nechal prepisovať hlasové správy svojich užívateľov

Spoločnosť Facebook platila stovky externých spolupracovníkov, aby pre ňu prepisovali hlasové správy užívateľov jednej z jej aplikácií.

Terčom kybernetického útoku sa stali novinári aj aktivisti, ktorí informujú o Rusku

5. Terčom kybernetického útoku sa stali novinári aj aktivisti, ktorí informujú o Rusku

Tri desiatky expertov na Rusko v Európe a USA, medzi nimi pracovníci mimovládnych organizácií, akademici, novinári a politickí aktivisti, sa stali obeťou dômyselného kybernetického útoku, oznámil v sobotu investigatívny server Bellingcat.

Británia zakázala reklamy so stereotypným pohľadom na mužov a ženy (VIDEO)

6. Británia zakázala reklamy so stereotypným pohľadom na mužov a ženy (VIDEO)

 V Británii prvýkrát zakázali dve reklamy na základe nového pravidla, ktoré nedovoľuje pri propagácii výrobkov prisudzovať mužom a ženám stereotypné role. Podľa regulačného úradu, ktorý v krajine na reklamy dohliada (ASA), sa nenáležité klišé objavilo v reklame amerického výrobcu potravín Mondelez a automobilky Volkswagen.

Bývalý šéfredaktor aj zástupca šéfredaktora Trendu chystajú nový ekonomický projekt

7. Bývalý šéfredaktor aj zástupca šéfredaktora Trendu chystajú nový ekonomický projekt

Odídenci z Trendu pripravujú ďalší nový ekonomický projekt.

Relácia Jaromíra Soukupa dostala pokutu za neobjektivitu a nevyváženosť

8. Relácia Jaromíra Soukupa dostala pokutu za neobjektivitu a nevyváženosť

 Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) na svém dnešním zasedání vyměřila pokutu 400.000 korun televizi Barrandov za neobjektivitu a nevyváženost v pořadu Kauzy Jaromíra Soukupa.

Každý desiaty dôchodca si musí privyrábať

9. Každý desiaty dôchodca si musí privyrábať

Na Slovensku nie je veľa ľudí, ktorí majú dve zamestnania. Pätina pracujúcich, každý desiaty dôchodca a každý ôsmy rodič, starajúci sa o dieťa do troch rokov však v prieskume uviedli, že musia mať ešte jeden džob.

Marta Jandová bude mať vlastnú talk show MARTA (VIDEO)

10. Marta Jandová bude mať vlastnú talk show MARTA (VIDEO)

Speváčka Marta Jandová bude mať vlastnú televíznu talkshow.

Najčítanejšie