Ďurkovič zmenil názor, už s vedením RTVS nemá problém a súhlasí aj s tým, že Reportéri pracovali slobodne Foto: FB L. Ďurkovič

Ďurkovič zmenil názor, už s vedením RTVS nemá problém a súhlasí aj s tým, že Reportéri pracovali slobodne

12.12.2018 14:59 | TV | mk

Redaktor Reportérov Ladislav Ďurkovič minulý týždeň zverejnil status, v ktorom sa sťažoval, že nemá s RTVS novú zmluvu ani prísľub a že hoci chce, nemôže pracovať.

 

RTVS na to reagovala vyhlásením, v ktorom Ďurkovičovi pripísala „neštandardné a neakceptovateľné pracovné praktiky“ obvinila ho zo šikanóznych postupov s tým, že „za svoje trojmesačné pôsobenie v RTVS dostal do vážnych pracovných a medziľudských konfliktov s takmer všetkými spolupracovníkmi.“

Ďurkovič na to reagoval vyjadrením, z ktorého vyberáme: "Počas celej doby práce v RTVS som bol cieľom šikany a sabotáže zo strany produkcie, hrubého a vulgárneho správania, avšak moja túžba vyrobiť plánované reportáže ma nútila sa cez to povzniesť a vyrobiť ich napriek ich konaniu.“ Napísal o tom, že podmienky, aké mal v RTVS boli „nielen doslova šikanov, ale sabotážou mojej práce“ a do RTVS poslal predžalobnú výzvu, v ktorej žiadal od vedenia RTVS ospravedlnenie a nápravu.

Viac: Ďurkovič: Počas celej práce v RTVS som bol cieľom šikany a sabotáže

Prešlo pár dní a obe strany tvrdia, že redakcia "Reportérov pracuje a pracovala slobodne" a že šlo len o "medializovaný šum".

Dnes vedenie RTVS zverejnilo stanovisko v ktorom píše, že „medializovaný komunikačný šum s reportérom Lacom Ďurkovičom bol podrobne prešetrený. Obidve strany dospeli k spoločnému záveru, že nikdy nedochádzalo a nedochádza k šikane či prenasledovaniu, a to ani zo strany RTVS, ako ani zo strany reportéra Ďurkoviča… Interná komunikácia, súvisiaca s výrobou, ktorá bola zbytočne a mylne dezintepretovaná v médiách, sa po vzájomnom objasnení stanovísk a následnej dohode urovnala k spokojnosti obidvoch strán,“ píše sa v stanovisku vedenia RTVS, podľa ktorého redakcia Reportérov pracovala a pracuje slobodne. So stanoviskom súhlasí aj Ďurkovič, ten sa s Rezník dohodol na ročnej spolupráci.

Pred pár dňami vedenie RTVS a Ďurkovič hovorili o pomeroch v Reportéroch niečo iné.

Pre prípad, aby si vedenie RTVS vlastné a Ďurkovičove vyjadrenia nevysvetlilo ako "medializovaný šum", ich vzájomné vyhlásenia zverejňujeme doslovne:



Takto poslal Ďurkovič v správe stanovisko na útoky vedenia RTVS na jeho osobu (6.12. o 17:55):



Trump pod pamätníkom exprezidentov kritizoval médiá i ničenie sôch

Trump pod pamätníkom exprezidentov kritizoval médiá i ničenie sôch

Veľa oslavných výrokov o minulosti a kultúre Spojených štátov, ale aj bojovne ladené pasáže o "ľavicovej kultúrnej revolúcii" či údajných snahách "vymazať históriu" obsahoval prejav amerického prezidenta Donalda Trumpa v predvečer Dňa nezávislosti.

Čína informovala o koronavíruse až po dvoch žiadostiach od WHO

Čína informovala o koronavíruse až po dvoch žiadostiach od WHO

Čína informovala o výskyte pľúcnej choroby vo Wu-chan až po dvoch žiadostiach vznesených Svetovou zdravotníckou organizáciou (WHO).

BBC prepustí 450 ľudí z britských televíznych kanálov a rádií

BBC prepustí 450 ľudí z britských televíznych kanálov a rádií

Britská vysielacia spoločnosť BBC prepustí 450 ľudí z regionálnych televíznych kanálov, rozhlasových staníc i z radov tých, ktorí vytvárajú spravodajský obsah na internete.

Kampaň Nebuď pirát so Sajfom od O2 získala ocenenie v celosvetovej PR súťaži (VIDEO)

Kampaň Nebuď pirát so Sajfom od O2 získala ocenenie v celosvetovej PR súťaži (VIDEO)

Na celosvetovej súťaži PR projektov SABRE Awards získala spoločnosť O2 Slovakia ocenenie v kategórii Telekomunikácie za kampaň Nebuď pirát, v rámci ktorej operátor poukazuje na nebezpečenstvo používania mobilných telefónov za volantom a mladých vodičov zároveň motivuje k ich zodpovednému využívaniu.

Súd začal riešiť požiadavku Agrofertu na ospravedlnenie od Českej televízie

Súd začal riešiť požiadavku Agrofertu na ospravedlnenie od Českej televízie

Soud se dnes začal zabývat žalobou, kterou se koncern Agrofert domáhá omluvy od České televize (ČT). Koncern tvrdí, že ČT poškodila jeho pověst, když ho ve dvou reportážích spojila s odvoláním ředitele příbramského finančního úřadu. Televize to odmítá. Trvá na tom, že reportáže byly pravdivé a vyvážené a že nebyly objektivně způsobilé k tomu, aby pověst Agrofertu poškodily.

Vo vedení VÚB banky majú posilu

Vo vedení VÚB banky majú posilu

Vrchný riaditeľ Antonio Bergalio, ktorý bol zodpovedný za úsek Financie, plánovanie a kontroling, sa po 6 rokoch vo VÚB banke, stane novým CFO v chorvátskej banke PRIVREDNA BANKA ZAGREB.

Do ČR sa vracajú zahraniční filmári, tých amerických pozýva aj minister

Do ČR sa vracajú zahraniční filmári, tých amerických pozýva aj minister

Do Česka se ve velké míře vracejí zahraniční filmové štáby.

Súd vyniesol rozsudok smrti nad novinárom kvôli protestom

V Iráne odsúdili na trest smrti novinára obvineného z podielu na rozpútanie protestov v roku 2017.

Záchrana pre všetky ženy vylúčené zo spoločnosti

Záchrana pre všetky ženy vylúčené zo spoločnosti

Príbeh o žene, ktorá vyhorela. Sebavedomá, svedomitá perfekcionistka, ktorá vie, čo chce dosiahnuť v živote a za svoje úsilie aj niečo očakáva. Jedného dňa však vyhorí a upadne do hlbokej depresie.

Rada Slovenského filmového ústavu má nové zloženie aj predsedu

Rada Slovenského filmového ústavu má nové zloženie aj predsedu

Rada Slovenského filmového ústavu (SFÚ) od 8. júna 2020 pracuje v novom zložení, jej dvoch nových členov vymenovala ministerka kultúry SR Natália Milanová.

Najčítanejšie