Šéf výboru pre kultúru a médiá Jarjabek sa v rozhovore pre proputinovský Sputnik sťažoval na médiá Reprofoto youtube Denník N

Šéf výboru pre kultúru a médiá Jarjabek sa v rozhovore pre proputinovský Sputnik sťažoval na médiá

13.06.2018 12:50 | Blog | Miroslava Kernová

Keď pred rokom štátom platená TASR, ktorej šéfoval Jaroslav Rezník, dohodla spoluprácu s proputinovskou agentúrou Sputnik, vyvolalo to vlnu kritiky.

 

Rezník od zmluvy nakoniec odstúpil a plánovanú spoluprácu musel vysvetľovať v parlamente pred výborom pre kultúru a médiá.

Sputnik šíri mnohé pruruské dezinformácie, informácie od neho na Slovensku preberajú mnohé dezinformačné weby, napríklad Hlavnespravy.sk.

Európsky parlament označil Sputnik za nástroj ruskej propagandy, ktorý má za úlohu spochybňovať demokraciu ako funkčný systém, snaží sa o rozdelenie Európy a vytvára dojem zlyhávajúcich západných štátov.

Odporúčame aj: Ministerstvá popreli tvrdenie Rusov a Hlavných správ o nákupe ruských vozidiel Tiger

Prešiel rok a predseda výboru pre kultúru a médiá Dušan Jarjabek zo Smeru poskytol rozhovor pre Sputnik.

Po novom programovom riaditeľovi RTVS Marekovi Ťapákovi, ktorý perlil v konšpiračnom Slobodnom vysielači a ministerke kultúry Ľubici Laššákovej, ktorá sa minulý týždeň predviedla ako ochrankyňa webu Hlavnespravy.sk, je tu ďalší politik, ktorý má dosah na médiá a tvorbu mediálnych zákonov, a kooperuje s dezinformačnými zdrojmi.

Jarjabek rozhovor poskytol Arturovi Bekmatovovi, bývalému* členovi predsedníctva ÚV KSS. Okrem toho, že je redaktorom Sputnika, publikoval aj na konšpiračnom webe Zem a Vek.

V rozhovore sa Jarjabek sťažoval na nekorektnú atmosféru po vražde novinára Jána Kuciaka, „Toto je „kríza", ktorá je v tejto chvíli spôsobená istými kruhmi médií, časťou tretieho sektora a na to sa nalepujú, ako poslední, opoziční poslanci, ktorí len dobiehajú sled udalostí. Ale médiá dnes dávajú témy, ku ktorým sa prikláňajú opoziční poslanci. Táto spoločnosť visí na akejsi pomyselnej šnúrke od gatí niektorých médií. Niekomu ten stav spoločnosti, ktorý tu bol pred vraždou nevyhovoval. Potreboval čosi spraviť. To sa stalo a zrazu máte úplne inú spoločnosť,“ povedal.

Reprofoto Sputnik

 

Jarjabek kritizoval v rozhovore médiá a tretí sektor. „Okrem toho na Slovensku začali byť niektoré slová zakázané — „Soros", „kontrola tretieho sektoru", „financovanie tretieho sektoru", alebo meno „Nicholson" — a mohol by som pokračovať ďalšími — ale ak použijete niektoré z týchto slov, tak vás okamžite niektoré médiá odsúdia. Spoločnosť nie je v tejto chvíli vyrovnaná, je rozdelená, čo je zlé a možno práve toto ten niekto chcel.“

Myslí si, že je nedostatočná regulácia pre printové médiá. Spochybňoval aj organizátorov protestov. „Tie protesty sú síce definované ako apolitické, ale sú to najpolitickejšie apolitické protesty od roku 1989. To sú čisto politické protesty, ktoré sa skrývajú za všeličo možné.“ Kritizoval aj nespokojných redaktorov RTVS za ich otvorený list a nepáči s mu, že sa „hovorí o Rusoch ako o agresorovi a o Ukrajine ako o postihnutom. Mne sa to nepáči. Cítim, že tu je čosi deformované — ako by sme dostávali menej informácií z tej druhej strany. Mne sa nepáčia ani sankcie Európskej Únie, lebo si myslím že to nikomu neprospieva,“ povedal pre Sputník Jarjabek, ktorý je náhradným členom parlamentného výboru pre európske záležitosti.

Sputnik ako nástroj Kremeľskej propagandy

Európsky parlament schválil rezolúciu, v ktorej upozorňuje na narastajúcu ruskú propagandu namierenú proti EÚ. V rezolúcii sa píše o rozširovaní dezinformačných a propagandistických aktivít Kremľa v Európe s cieľom oslabiť, rozdeľovať a diskreditovať EÚ. V rezolúcii sa píše aj to, že Rusko podporuje krajne pravicové strany a populistické hnutia zamerané proti EÚ. Rusko na to podľa zistení EP využíva viacero nástrojov, medzi ktorými je televízna stanica Russia Today (RT) a tlačová agentúra Sputnik. Konkrétnym príkladom takejto propagandy je vymyslený príbeh — hoax o údajnom znásilnení v Nemecku žijúcej Rusky žiadateľmi o azyl. Sputnik napríklad šíril nepravidvú správu o selfie Angely Merkelovej s bojovníkom ISIS alebo nepravdivý príbeh o mladom sýrskom utečencovi Anasovi Modamanovi.

Jarjabek nie je jediný politik, ktorý nemá problém so Sputnikom. Rozhovor pre Sputnik poskytol nedávno aj Boris Kollár. 

*upravené. Aktuálne už nie je členom predsedníctva ÚV KSS.

pošli na vybrali.sme.sk
Súd zakázal Skylinku vysielať na Slovensku programy Primy

Súd zakázal Skylinku vysielať na Slovensku programy Primy

Spoločnosť M7 Group, ktorá prevádzkuje satelitný službu Skylink, musí pri dekódovacích kartách pre slovenský trh zablokovať prístup k televíznym programom Prima, Prima Cool, Prima Love, Prima Zoom, Prima Max a Prima Krimi.

Prokurátor: Ak by súd Kočnera s Ruskom odsúdil, hrozí im 12 až 20 rokov

Prokurátor: Ak by súd Kočnera s Ruskom odsúdil, hrozí im 12 až 20 rokov

"Ak by súd Kočnera s Ruskom naozaj odsúdil, pre trestný čin falšovania cenných papierov by im hrozila sadzba 12 až 20 rokov väzení," povedal dnes na tlačovej besede prokurátor Úradu špeciálnej prokuratúry Ján Šanta, ktorý navrhol väzbu pre Kočnera.

V TA3 bude neobvyklá zostava: Viktor Orban, Harabin, Chmelár, Pellegrini a ďalší

V TA3 bude neobvyklá zostava: Viktor Orban, Harabin, Chmelár, Pellegrini a ďalší

Televízia TA3 bude mať v nedeľu V politike neobvyklú zostavu hostí.

Skutočné príbehy inšpirované Tajomstvom

Skutočné príbehy inšpirované Tajomstvom

Ako mi Tajomstvo zmenilo život prináša výber najsilnejších, najdojímavejších a najpovzbudzujúcejších životných osudov v jednej knižke. Každý príbeh je autentickou ilustráciou cesty k úspechu, bez ohľadu na to, či ide o peniaze, zdravie, vzťahy, lásku, rodinu, kariéru, alebo iné oblasti života.

V O 5 minút 12 sa stretnú Kiska, Pellegrini a Danko

V O 5 minút 12 sa stretnú Kiska, Pellegrini a Danko

Relácia O 5 minút 12 bude mať túto nedeľu špeciálnu zostavu.

Niektoré zastávky sa zmenili na čitárne s nápisom Sóda

Niektoré zastávky sa zmenili na čitárne s nápisom Sóda

V 6 mestách po Slovensku sa v týchto dňoch zmenilo niekoľko obyčajných zastávok na malé čitárne. V nich si ľudia môžu čítať magazín Sóda, ktorý vydáva spoločnosť O2.

ČRo chce navýšiť koncesionársky poplatok o desať korún

ČRo chce navýšiť koncesionársky poplatok o desať korún

Vedení Českého rozhlasu (ČRo) bude usilovat o navýšení koncesionářského poplatku zhruba o deset korun ze stávajících 45 Kč měsíčně. ČTK to dnes řekl mluvčí ČRo Jiří Hošna. Rozhlasový poplatek se naposledy zvýšil na podzim roku 2005, kdy stoupl o osm korun.

Matica klame. Má blízko k Slovenským brancom, dôkazom je aj článok, ktorý radšej schovala

Matica klame. Má blízko k Slovenským brancom, dôkazom je aj článok, ktorý radšej schovala

Matici slovenskej tečie do topánok. Jej predstavitelia by sa radi ukazovali po boku kadejakých proruských spolkov, strašili islamizáciou a bratríčkovali sa s extrémistami, no zároveň by chceli, aby im tiekli peniaze zo štátneho rozpočtu a všetci sa na to len ticho pozerali. No nedá sa. Pokračovanie.

Tesco zmenilo názor v kauze predaja časopisu Zem a Vek

Tesco zmenilo názor v kauze predaja časopisu Zem a Vek

Pred niekoľkými dňami Peter Hajdin a Jakub Goda rozprúdili diskusiu o tom, či majú obchodné reťazce ponúkať na svojich pultoch časopis, ktorí šíri rasizmus a konšpiračné bludy.

Kofola získala minerálnu vodu Kláštorná

Kofola získala minerálnu vodu Kláštorná

Spoločnosť Kofola ČeskoSlovensko posilňuje svoje postavenie na trhu. Do svojho portfólia získava slovenskú minerálnu vodu Kláštorná.

Najčítanejšie