Ruttkayová odchádza z Plusky do Glob.sk, ktorého majiteľ má blízko k Počiatkovi Reprofoto Pluska.sk

Ruttkayová odchádza z Plusky do Glob.sk, ktorého majiteľ má blízko k Počiatkovi

27.08.2018 14:30 | Tlač | mk

Kontroverzná redaktorka Martina Ruttkayová odchádza z denníka Plus Jeden deň.


Nastupuje do spravodajského webu Glob.sk, ktorý je partnerským projektom Zoznam.sk. Informáciu nám potvrdil projektový manažér Glob.sk Daniel Krajcer aj samotná redaktorka.

„Budujeme Glob.sk ako spravodajský portál a postupne ho dopĺňame oslovenými ľuďmi. Jednou z nich je aj Martina Ruttkayová, ktorá bude mať na starosti spravodajský tím,“ povedal pre Omédiách.com bývalý minister kultúry a člen vedenia strany SKOK Daniel Krajcer, ktorý je projektovým manažérom webu.

Pre Glob.sk píšu občas komentáre napríklad bývalý šéf spravodajstva Markízy a bývalý poslanec ANO Ľubomír Lintner, či Matej Hlôška (v minulosti pracoval v rádiu Expres a venoval sa aj PR), najviac však Peter Králik, ktorý v minulosti pôsobil v Slobodnom vysielači, na webe medzicas.sk či KVonline.sk.

Martina Ruttkayová bola v minulosti redaktorkou Slovenskej televízie, Hospodárskych novín, TV Lux, Aktuálne.sk aj týždenníku Plus 7 dní.

Posledné roky jej novinárska práca vyvoláva polemiky aj kritiku. Ruttkayová, ktorá sa v Plus Jeden deň špecializovala hlavne na politiku, bola podpísaná pod rôznymi neobvyklými textami, ktoré boli za hranicou novinárskej etiky. Napríklad v niekoľkých textoch sa zamerala na diskreditáciu organizátora protikorupčných protestov Davida Straku, čo kritizovali viacerí novinári. „Spôsob, ako pracuje s informáciami, ako priamo so študentom komunikuje a aké závery z týchto textov vyvodzuje pre čitateľov, je pochybný,“ napísal napríklad novinár Filip Obradovič v komentári Redaktorka Plusky poľuje na študenta z protestov, akoby dostala zadanie.

Ruttkayová vystupovala ako svedkyňa pri obvinení Daniela Lišpica a Gábora Grendela, vypovedala podľa Lipšica na podnet Mariána Kočnera, kde vystupovala proti Grendelovi. Vyšetrovateľovi odovzdala dokumenty, ktoré jej vraj dal Grendel. Grendel podal na novinárku trestné oznámenie za krivé obvinenie

Odporúčame aj: Hovorca prezidenta reaguje na článok Plus jeden deň: Tajná dohoda s Kiskom?

Prevádzkovateľom webu Glob.sk je spoločnosť MADWIRE, jej vlastníkom je Dionýz Stehlík, bývalý člen výkonného výboru Fondu národného majetku za vlády Ivety Radičovej. Ako upozornil web Aktuality.sk (v článku Jána Kuciaka a Mareka Vagoviča) Stehlík má blízko k bývalému ministrovi financií za Smer Jánovi Počiatkovi. „Počiatkovi ľudia sa vynorili aj v pozadí pivovaru, ktorý vyrástol v roku 2016 v známom lyžiarskom stredisku na Donovaloch. Postavila ho spoločnosť Donovalský pivovar, ktorú vlastnia Mário Partl a Dionýz Stehlík. Prvý pracoval za Počiatka na ministerstve dopravy, druhý je kamarát s Branislavom Kušíkom. Partl tiež sedí v predstavenstve firmy, ktorej akcionármi boli Počiatek s Kaliňákom. Firma Donovalský pivovar dostala na tento projekt – za druhej Ficovej vlády – úver vo výške dva milióny eur,“ napísali Aktuality.sk. Počiatek sa od projektu pivovaru pre Aktuality.sk dištancoval: „Na firmu Donovalský pivovar nemám žiadny vplyv. Mám množstvo známych, ktorí majú svoje vlastné biznis aktivity. Ja za takéto aktivity svojich známych nezodpovedám, ani o nich nemám informácie.“

Rozhovor Ruttkayovej s Kočnerom:

pošli na vybrali.sme.sk


Šefčovič sa už v prvej televíznej debate vymedzil voči Čaputovej (VIDEO)

1. Šefčovič sa už v prvej televíznej debate vymedzil voči Čaputovej (VIDEO)

Podpredseda Európskej komisie Maroš Šefčovič sa už v prvej televíznej debate po sobotňajšom prvom kole volieb prezidenta vymedzil voči právničke Zuzane Čaputovej, s ktorou bude 30. marca súperiť o hlasy voličov v druhom kole volieb.

V nedeľu budú viaceré televízne diskusie s dvomi úspešnými kandidátmi

2. V nedeľu budú viaceré televízne diskusie s dvomi úspešnými kandidátmi

V nedeľu ráno pokračujú televízie ale aj vieceré spravodajské médiá so špeciálnym vysielaním k prezidentským voľbám.

Denník SME musel vysvetľovať, prečo mal na titulke chybný volebný lístok

3. Denník SME musel vysvetľovať, prečo mal na titulke chybný volebný lístok

Dnes, v deň volieb, denník SME na titulnej strane tlačeného vydania uverejnil ilustračný volebný lístok, ktorý sa nezhodoval s originálnym volebným lístkom.

Louis Vuitton sťahuje letné modely pripomínajúce Michaela Jacksona (VIDEO)

4. Louis Vuitton sťahuje letné modely pripomínajúce Michaela Jacksona (VIDEO)

Francúzska módna značka Louis Vuitton stiahne zo svojej letnej pánskej kolekcie všetky modely, ktoré mali byť poctou zosnulému popovému spevákovi Michaelovi Jacsonovi.

Venezuelská polícia brutálne zbila poľského novinára

5. Venezuelská polícia brutálne zbila poľského novinára

Venezuelská polícia brutálne zbila poľského novinára Tomasza Surdela, ktorý udalosti v juhoamerickej krajine monitoruje pre denník Gazeta Wyborcza.

Minister vyzýva sociálne siete, aby dôraznejšie mazali radikálne príspevky

6. Minister vyzýva sociálne siete, aby dôraznejšie mazali radikálne príspevky

Spoločnosti prevádzkujúce sociálne siete musia dôraznejšie odstraňovať príspevky, ktoré šíria radikálne a násilnícke myšlienky.

Anticenu Bludný balvan dostala pätica politikov na čele s Babišom

7. Anticenu Bludný balvan dostala pätica politikov na čele s Babišom

 Anticenu Bludný balvan, kterou za matení veřejnosti a pavědu uděluje Český klub skeptiků Sisyfos, získali za loňský rok politici.

Médiá chystajú počas volebnej noci špeciálne vysielanie, prinášame prehľad

8. Médiá chystajú počas volebnej noci špeciálne vysielanie, prinášame prehľad

Prezidentské voľby sú jednou z hlavných politických udalostí roka. Televízie, rádiá ale aj spravodajské weby chystajú špeciálne spravodajstvo a volebné štúdiá.

Pellegrini tvrdí, že svojim mimoriadnym vystúpením neporušil zákon

9. Pellegrini tvrdí, že svojim mimoriadnym vystúpením neporušil zákon

V stredu večer pár hodín pred začiatkom moratória pred prezidentskými voľbami vystúpil premiér Peter Pellegrini v RTVS s mimoriadnym prejavom.

Spolumajiteľ Penty poprel komunikáciu s Kočnerom o príprave vraždy

10. Spolumajiteľ Penty poprel komunikáciu s Kočnerom o príprave vraždy

Spolumajiteľ finančnej skupiny Penta Jaroslav Haščák dnes odmietol informácie, že zhruba mesiac pred minuloročnou vraždou novinára Jána Kuciaka mu kontroverzný podnikateľ Marian Kočner písal o príprave likvidácie nemenovanej osoby. Kočnera polícia obvinila z objednania Kuciakovej vraždy, už skôr boli v kauze obvinené iné štyri osoby.

Najčítanejšie