Ústavný súd dal v spore s Ficom za pravdu Spoločnosti 7 plus Foto: ÚV SR

Ústavný súd dal v spore s Ficom za pravdu Spoločnosti 7 plus

22.04.2013 15:20 | Tlač | mk

Ústavný súd minulý týždeň rozhodol, že pri rozsudku Krajského súdu, ktorý rozhodol o odškodnom v prospech premiéra Roberta Fica vo výške milión korún, boli porušené práva vydavateľstva na slobodu prejavu.

 


V roku 2009 premiér Robert Fico uspel v súdnom spore na ochranu osobnosti s vydavateľstvom Spoločnosťou 7 plus, keď na Krajskom súde v Bratislave vysúdil od vydavateľstva nemajetkovú ujmu vo výške 33.139,9 eura. Trojčlenný senát v odvolacom konaní potvrdil verdikt Okresného súdu Bratislava V. z roku 2007, ktorý rozhodol, že vydavateľstvo musí Ficovi zaplatiť nemajetkovú ujmu, trovy konania a ospravedlniť sa mu. Predmetom sporu bol článok uverejnený v denníku Plus 1 deň v máji 2005 pod názvom "Kto okradol Ficovú". Podľa rozhodnutia prvostupňového súdu článok neoprávnene zasiahol do súkromia premiéra a boli v ňom uverejnené nepravdivé informácie. Vydavateľstvo zverejnilo aj ospravedlnenie.

 

V článku sa písalo o krádeži auta Ficovej manželky. Polícia auto vypátrala za dva dni, keď údajne podľa denníka postupovala "neštandardne a až protekčne". Na prípad podľa autora stiahli policajtov, ktorí pracovali na iných prípadoch. Vypátrali ho "veľmi rýchlo", keď objasnenosť krádeží bola v danom čase, podľa článku len päť percent.

Vydavateľstvo podalo na Ústavný súd sťažnosť na rozhodnutie Krajského súdu. Podľa vydavateľstva rozhodnutím Krajského súdu došlo k porušeniu
základných práv na slobodu prejavu a slobodné prijímanie, vyhľadávanie a rozširovanie informácií a základného práva na súdnu ochranu, ktoré zaručuje ústava. „Základné práva obchodnej spoločnosti SPOLOČNOSŤ 7 PLUS, s. r. o. boli rozsudkom Krajského súdu v Bratislave z 24. novembra 2009 porušené," rozhodol minulý týždeň Ústavný súd. Odvolal sa pri tom na články ústavy, podľa ktorých „každý má právo vyjadrovať svoje názory slovom, písmom, tlačou, obrazom alebo iným spôsobom, ako aj slobodne vyhľadávať, prijímať a rozširovať idey a informácie bez ohľadu na hranice štátu... A každý má právo na slobodu prejavu a právo vyhľadávať a šíriť informácie možno obmedziť zákonom, ak ide o opatrenia v demokratickej spoločnosti nevyhnutné na ochranu práv a slobôd iných, bezpečnosť štátu, verejného poriadku, ochranu verejného zdravia a mravnosti... Každý sa môže domáhať zákonom ustanoveným postupom svojho práva na nezávislom a nestrannom súde a v prípadoch ustanovených zákonom na inom orgáne SR".

Ústavný súd rozsudok Krajského súdu v Bratislave zrušil a vrátil mu vec na ďalšie konanie.

pošli na vybrali.sme.sk


Tisícky ľudí šírili podvod so sedačkami, polícia im posiela dôležitú radu

Tisícky ľudí šírili podvod so sedačkami, polícia im posiela dôležitú radu

Ľudia na Slovensku opäť vo vidine, že niečo drahé získajú zadarmo, šírili hoax a zároveň poskytovali dôležité údaje, ktoré mohli následne podvodníci zneužiť.

Vatikán si chce získať mladých – prináša aplikáciu s elektronickým ružencom (VIDEO)

Vatikán si chce získať mladých – prináša aplikáciu s elektronickým ružencom (VIDEO)

Vatikán chce získať sympatie mladých veriacich vďaka technologickej inovácii, ktorá ich má prepojiť s elektronickou aplikáciou, a pomôcť im tak pri tradičných ružencových modlitbách.

Do Na telo príde šéf vyšetrovacieho tímu Gorila (VIDEO)

Do Na telo príde šéf vyšetrovacieho tímu Gorila (VIDEO)

Hostia a témy víkendových diskusii. Na verejnosť sa dostal zvukový záznam z Gorily, ktorý obsahuje nahrávky, ktoré naznačujú politickú korupciu.

Posledný videoklip Karla Gotta už má okolo 23 miliónov zhliadnutí (VIDEO)

Posledný videoklip Karla Gotta už má okolo 23 miliónov zhliadnutí (VIDEO)

Posledný klip Karla Gotta a jeho dcéry Charlotte Elly k piesni Srdcia nehasnú už má na YouTube okolo 23 miliónov zhliadnutí. Singel zložil frontman skupiny Kryštof Richard Krajčo, ktorý ich tiež doprevádzal na akustickej gitare. Ide o prvú pieseň, ktorú Krajčo napísal pre niekoho iného než svoju kapelu. Finálnu podobu doladil s Petrom Harazinom z kapely Nebe.

Wanda Adamík Hrycová sa stala opäť prezidentkou filmovej a televíznej akadémie

Wanda Adamík Hrycová sa stala opäť prezidentkou filmovej a televíznej akadémie

Valné zhromaždenie Slovenskej filmovej a televíznej akadémie (SFTA) si zvolilo nových členov prezídia. Tí následne jednohlasne potvrdili v pozícii prezidentky SFTA Wandu Adamík Hrycovú a zvolili dvojicu nových viceprezidentov Katarínu Krnáčovú a Tibora Búzu.

Křetinský a Tkáč vlastnia podiel v nemeckej ProSiebenSat.1

Křetinský a Tkáč vlastnia podiel v nemeckej ProSiebenSat.1

Skupina Czech Media Invest (CMI), ktorú spoluvlastní český podnikateľ Daniel Křetínský a má v nej podiel aj Patrik Tkáč, kúpila podiel zhruba 4,07 percenta v nemeckej televíznej a rozhlasovej spoločnosti ProSiebenSat.1 Media.

Jeden z obvinených z vraždy Kuciaka sa dohodol na znížení trestu

Jeden z obvinených z vraždy Kuciaka sa dohodol na znížení trestu

Dohodu o vine a treste dnes s prokurátorom uzavrel Zoltán Andrusko, sprostredkovateľ minuloročnej vraždy Jána Kuciaka a Martiny Kušnírovej.

Kočnerova Threema: Novinárka Ruttkayová si vypýtala od Kočnera na dovolenku. Z médií sa teraz sťahuje

Kočnerova Threema: Novinárka Ruttkayová si vypýtala od Kočnera na dovolenku. Z médií sa teraz sťahuje

Pokrivený imidž štátnej tajomníčky ministerstva spravodlivosti Moniky Jankovskej mala na žiadosť Mariana Kočnera v médiách napravovať redaktorka Martina Ruttkayová. Od Kočnera si podľa komunikácie z Kočnerovej Threemy vypýtala peniaze na dovolenku za pomoc pri odchode ministerky Lucie Žitňanskej.

České médiá sú pod tlakom, uvádza Európska novinárska federácia

České médiá sú pod tlakom, uvádza Európska novinárska federácia

Česká média jsou pod tlakem veřejnosti a politiků, část mediálního trhu navíc stále nepřímo ovládá premiér Andrej Babiš, uvádí zpráva Evropské novinářské federace (EJF), na kterou upozornil zpravodajský server iRozhlas.

Kvôli škandalóznej stopke odvolali šéfa bulharského rádia

Kvôli škandalóznej stopke odvolali šéfa bulharského rádia

Odvolanie generálneho riaditeľa bulharského verejnoprávneho rozhlasu BNR Svetoslava Kostova dnes schválila bulharská Rada pre elektronické médiá (SEM).

Najčítanejšie