Úrad vlády: Nie je pravda, že Fico sľub z Modrého z neba nesplnil

Úrad vlády: Nie je pravda, že Fico sľub z Modrého z neba nesplnil

26.09.2013 15:56 | Tlač | mk

"Denníky SME, Košický Korzár a Plus Jeden Deň vo svojich článkoch k téme, kde sa venovali sľubu premiéra pani Jane z relácie Modré z neba, hrubo zaviedli svojich čitateľov," píše vo vyhlásení Úrad vlády. Aktualizácia o stanovisko Korzára.

 

 

 Úrad Roberta Fica tvrdí, že denníky priniesli nepravdivú informáciu o tom, že premiér vraj nesplnil sľuby, ktoré v relácii pani Jane dal. „Premiér splnil aj ďalší sľub z relácie. V uplynulých dňoch doručili do kancelárie predsedu vlády ďakovný list z Onkologického ústavu v Košiciach za dotáciu poskytnutú z rezervy premiéra tomuto ústavu pre účely obstarania gama sondy. Navyše, kancelária predsedu vlády je v pravidelnom kontakte s pani Janou, naposledy sprostredkovala konzultáciu jej zdravotného stavu so špecialistami v Bratislave," píše Úrad vlády.

V Košickom Korzáre (od ktorého článok prebral aj denník SME, s ktorým má spoločné vydavateľstvo) a denníku Plus Jeden Deň vyšli články o tom, že šéfka košického úradu práce, sociálnych vecí a rodiny končí. Zrejme pre Modré z neba. „V známej televíznej relácii Robert Fico v apríli prisľúbil pomoc chorej Janke. „Nič zo sľubov sa nestalo," povedala nám v júni pani Jana. Ešte v ten deň sa ozvala znova. „Práve mi volali z Úradu vlády. Myslím, že len preto, lebo ste sa o to zaujímali," vysvetlila. Vážne chorej Košičanke vzápätí pomohol košický úrad práce," napísala Pluska.
„Podľa našich informácií od ľudí blízkych Smeru je za odvolaním príbeh z televíznej relácie Modré z neba," napísal Korzár.

 

Úrad vlády obviňuje všetky tri médiá, že „zjavne účelovo zamlčali verejné vyhlásenie samotnej pani Jany zo dňa 20. júna 2013 zverejnené v TASR, kde uviedla, že článok "o tom, že pán premiér nesplnil sľuby, ktoré mi dal, sa nezakladá na pravde. Všetky sľuby a sociálne dávky, na ktoré mám nárok, sú vybavené." Samotná dotknutá pani Jana teda potvrdila, že predseda vlády svoj sľub z relácie naplnil a príslušný úrad práce s ňou potrebné veci konzultoval a riešil."

Aktualizácia o vyjadrenie Korzára (doplnené 26. 9. o 20:00): "Denník Korzár v článku o odvolaní riaditeľky košického úradu práce svojich čitateľov v žiadnom prípade hrubo nezavadzal. Pointou článku vôbec nebolo pátranie potom, či premiér splnil alebo nesplnil nejaký sľub z televíznej relácie, ale fakt, že dochádza k zmene na poste riaditeľa Úradu práce v Košiciach. Keďže hovorca ministra práce do večera neposkytol odpovede na naše otázky, aké sú dôvody, v článku sme sa len pýtali, či to nemá súvis s problémami, resp. nedorozumeniami, ktoré po odvysielaní relácie zaznamenal denník Plus 1 deň.
V žiadnom prípade (a každý človek, ktorý vie čítať a rozumie po slovensky, mi dá za pravdu) sme nenapísali, že premiér nesplnil sľub. Zamysleli sme sa len nad tým, či úrad odvolávanej riaditeľky v čase po odvysielaní relácie pracoval alebo nepracoval podľa predstáv premiéra pri riešení problémov pani Polaškovej.
Veď aj hovorkyňa Beatrice Szaboová priznala, že "vtedy" došlo "k nedorozumeniu". Považujem preto stanovisko Úradu vlády za dogmatické, zavádzajúce a nespravodlivo osočujúce denník Korzár, ktorý informoval o zmene na poste riaditeľa štandardným spôsobom a snažil sa zistiť dôvody odvolania u ľudí za to platených z našich daní - hovorcov ministra práce, ktorí do neskorého večera neodpovedali, hoci to na obed sľúbili," napísala v reakcii Renáta Némethová, zástupkyňa šefredaktora denníka Košický Korzár.

 

Odporúčam aj: Ficove Modré z neba

Robert Fico sa do relácie plnej emócií rozhodol prísť po tom, ako sa v jednom z vydaní Modrého z neba jedna z účinkujúcich - ťažko chorá matka dvoch detí - posťažovala na svoju smutnú situáciu. Pri svojej vážnej chorobe nedokáže s deťmi vyžiť z nízkeho príspevku od štátu. „Chcela by som od premiéra len jedno, nech mi dá ten vzorec, ako to on vypočítal," povedala v relácii. Televízia bola vtedy kritizovaná, že vytvorila premiérovi neadekvátny priestor na sebaprezentáciu.

Požiadali sme o stanovisko aj redakciu Plus Jeden Deň.



CNN Prima News nebude vysielať spravodajskú relaciu Hlavní Zprávy

CNN Prima News nebude vysielať spravodajskú relaciu Hlavní Zprávy

Televizní skupina Prima v příštích týdnech stáhne svou hlavní zpravodajskou relaci Hlavní zprávy ze CNN Prima News, dále ji bude vysílat už jen na stanici Prima.

Novou šéfkou tlačového oddelenia ministerstva kultúry je dlhoročná novinárka

Novou šéfkou tlačového oddelenia ministerstva kultúry je dlhoročná novinárka

Aj tlačové oddelenie ministerstva kultúry, na čele ktorého je nominantka OĽaNO Natália Milanová, prešlo po voľbách zmenou.

Znížená mobilita Slovákov vyplývajúca z opatrení v koronakríze sa naplno prejavila v polročných výsledkoch skupiny O2

Znížená mobilita Slovákov vyplývajúca z opatrení v koronakríze sa naplno prejavila v polročných výsledkoch skupiny O2

Počet zákazníkov operátora O2 dosiahol koncom júna už takmer 2,16 mil., čo je o 4% viac ako pred rokom. Výnosy skupiny O2 na Slovensku, ktorá zahŕňa aj výsledky spoločnosti O2 Business Services, dosiahli koncom júna 138 mil. eur, čo je medziročne menej o 6%. Do polročných výnosov sa tak naplno premietla už aj situácia spojená so šírením koronavírusu na Slovensku a štátnych opatrení k jeho zamedzeniu, ako aj tretinový pokles ceny prepojovacích poplatkov. Zisk skupiny O2 pred úrokmi a zdanením (EBITDA) medziročne stúpol o necelé 2% na 58 mil. eur.

Nova chystá nové díly Špecialistov aj svadobný sociálny experiment (VIDEO)

Nova chystá nové díly Špecialistov aj svadobný sociálny experiment (VIDEO)

Televize Nova chystá na podzim nové díly krimi seriálu Specialisté, na obrazovky se po několikaměsíční pauze způsobené koronavirem vrátí seriál Ulice.

Domáce spravodajstvo v RTVS bude riadiť bývalá hovorkyňa a redaktorka

Domáce spravodajstvo v RTVS bude riadiť bývalá hovorkyňa a redaktorka

Do vedenia televízneho spravodajstva prichádza Slávka Gáborová.

New York Times klesol zisk o 6%, tržby z digitálu prevýšili tlač

New York Times klesol zisk o 6%, tržby z digitálu prevýšili tlač

Americkému vydavateľovi novín The New York Times (NYT) klesol v druhom štvrťroku čistý zisk o šesť percent na 23,7 milióna dolárov. Tržby digitálnej divízie prvýkrát prevýšili tržby z tlačenej verzie novín. Celkové tržby sa síce znížili, ale prekonali odhady analytikov.

Zbierka na pomoc obyvateľstvu Libanonu po tragickom výbuchu v Bejrúte

Zbierka na pomoc obyvateľstvu Libanonu po tragickom výbuchu v Bejrúte

Platforma Ambrela, združujúca 27 humanitárnych a rozvojových organizácií na Slovensku, prináša zoznam verejných zbierok svojich členov na podporu obyvateľstva Libanonu po utorkovej masívnej explózii v Bejrúte. Do zdieľania výzvy či priamej finančnej pomoci sa môže zapojiť každý z nás.

EÚ podporí projekty v oblasti kybernetickej bezpečnosti

EÚ podporí projekty v oblasti kybernetickej bezpečnosti

Na poslednom samite európskych lídrov sa riešila aj oblasť kybernetickej bezpečnosti, ktorej Európska únia prikladá obrovszvýšený záujem.

Na NBÚ vzniklo pracovisko pre hybridné hrozby a dezinformácie

Na NBÚ vzniklo pracovisko pre hybridné hrozby a dezinformácie

Národný bezpečnostný úrad zriadil začiatkom júla tzv. Pracovisko pre hybridné hrozby a dezinformácie (PHHD). Po ministerstve zahraničných vecí ide o druhú štátnu inštitúciu, ktorá sa chystá systematicky sledovať, vyhodnocovať, analyzovať a reagovať na informačné operácie zamerané na šírenie potenciálne škodlivých informácií.

Facebook spúšťa Reels, zdieľanie videí podobné TikToku

Facebook spúšťa Reels, zdieľanie videí podobné TikToku

Spoločnosť Facebook spúšťa v Spojených štátoch a desiatkach ďalších krajín službu na zdieľanie krátkych videí. Nová služba s označením Reels je obdobou čínskej aplikácie TikTok, ktorej teraz napríklad v USA hrozí zákaz.

Najčítanejšie