RPR: Ponuka Trendu na zľavovom portáli bola neetická

RPR: Ponuka Trendu na zľavovom portáli bola neetická

01.09.2014 21:35 | Tlač | mk

Inzercia sľubovala zľavu na predplatné „až – 40%", pri porovnaní s kúpou predplatného za rok cez web Trendu to bola podľa Rady pre reklamu (RPR) zľava len 6%. Aktualizácia o stanovisko ZľavaDňa.sk.

 


Rada rozhodla, že internetová reklama časopisu Trend na portáli ZlavaDna.sk bola v rozpore s Etickým kódexom reklamnej praxe.

 

Na prelome mája a júna sa na zľavovom portáli ZlavaDna.sk objavila ponuka na predplatné časopisu TREND* na rôzne obdobia, napríklad v sume 67 € na rok, pričom zákazníkovi bola ponúknutá zľava vo forme „až –40%" v závislosti od dĺžky predplatného. Sťažovateľ, ktorý sa obrátil na RPR, považoval túto ponuku za zavádzajúcu, pretože reklama navodzuje dojem, že zľava je poskytnutá z predplatného, čo v skutočnosti nie je pravda, pretože zľavy uvedené v rámci ponuky sú odvodené od stánkovej ceny. To zadávateľ uvádzal aj na inzeráte.

Zadávateľ, spoločnosť TREND Representative vo svojom stanovisku pre RPR uvádza, že všetky zľavy na predplatné sa vždy uvádzajú a vzťahujú na základnú cenu výtlačku v stánkovom predaji. Ceny predplatného bežne uvedené na webe trendu majú rôzne cenové hladiny v závislosti od dĺžky predplatného, študentskej zľavy, služieb a pod. Vydavateľ ďalej uvádza, že pokiaľ by akceptoval návrh sťažovateľa, nebolo by jasné, na ktoré predplatné by sa zľava vzťahovala, keďže rôzne druhy predplatného majú rôzne ceny a že by došlo k veľmi neprehľadnej cenovej politike.

Komisia RPR však rozhodla, že inzerát porušil Etický kódex. „Komisia poukazuje na skutočnosť, že spotrebiteľa môže uviesť do omylu nejednoznačnosť uvedenia samotnej výšky zľavy „až – 40%", pretože význam tohto spojenia nemusí spotrebiteľ chápať len v zmysle, že ide o zľavu až do 40%, ale aj, že ide o zľavu až 40% pri každom produkte, čo nie je pravdou," píše v svojom rozhodnutí RPR. To si podľa rady zrejme uvedomil aj zadávateľ alebo prevádzkovateľ portálu, pretože následne bol údaj o výške zľavy upravený na „-36%".

Naviac podľa komisie rady „pri uvádzaní zľavy treba vychádzať z ceny pôvodného produktu, ktorým je nepochybne predplatné časopisu vr. doplnkových služieb, tak ako je zverejnené na webovskej stránke zadávateľa a nie z printového vydanie časopisu predávaného v stánkoch." Aj napriek skutočnosti, že zadávateľ uviedol v rámci textu ponuky údaj, že uvedená zľava je zľavou zo stánkovej ceny, komisia bola toho názoru, že priemerný spotrebiteľ mohol mať klamlivý dojem, že získa zľavu vo výške až 40% oproti cenám bežného predplatného, uvedeného na webovej stránke zadávateľa, čo však nie je pravda. Napríklad reálna úspora ročného predplatného ponúkaného na portáli ZľavaDňa v sume 67€ tvorí len 6% oproti ročnému predplatnému ponúkanému na domovskej stránke zadávateľa v cene 74 €, píše RPR.

Aktualizácia o stanovisko ZľavaDňa.sk (2.9.2014): „Rozhodnutie Rady pre reklamu nás veľmi mrzí. Transparentnosť a férový prístup voči zákazníkom sú našimi prioritami, nechceme zavádzať spotrebiteľov. Výšku zľavy sme konzultovali so zadávateľom a z dôvodov, ktoré boli spomenuté, sme zvolili jej výšku spolu s odôvodnením, ktoré jasne hovorí o zľave z bežnej predajnej ceny v stánkovom predaji. Rozhodnutie Rady však rešpektujeme. V budúcnosti si dáme na podobné prípady väčší pozor," povedala Svetlana Tarageľová, riaditeľka ZlavaDna.sk.

*Autorka článku v minulosti pracovala pre Trend



Social Awards Slovakia: TOP 9 influencerov, vlogerov a stránok slovenského internetu sú známe (FOTO)

Social Awards Slovakia: TOP 9 influencerov, vlogerov a stránok slovenského internetu sú známe (FOTO)

Anketa Social Awards Slovakia, v ktorom sa hľadajú TOP influenceri, vlogeri či stránky slovenského internetu, pokračuje druhým kolom.

RTVS má nového člena vedenia, ktorý nahradil Mareka Ťapáka

RTVS má nového člena vedenia, ktorý nahradil Mareka Ťapáka

Na post televízneho programového riaditeľa RTVS 1. augusta nastúpil divadelný a filmový režisér Anton Šulík.

V Mexiku bol zavraždený štvrtý novinár od začiatku roka

V Mexiku bol zavraždený štvrtý novinár od začiatku roka

V Mexiku bol v nedeľu zavraždený už štvrtý novinár od začiatku roka. Pablo Morrugares riadil spravodajský web PM Noticias. Zavraždený bol spolu s policajným telesným strážcom v meste Iguala v juhozápadnom mexickom štáte Guerrero, informovala dnes agentúra Reuters.

Bývalá novinárka je novou finančnou riaditeľkou Fundraise Capital

Bývalá novinárka je novou finančnou riaditeľkou Fundraise Capital

Investičná spoločnosť Fundraise Capital má od augusta novú finančnú riaditeľku. Je ňou bývalá banková analytička Slovenskej sporiteľne a niekdajšia redaktorka denníka Pravda Lenka Buchláková.

Viac ako 120 000 hlasov v ankete Social Awards Slovakia vytvorilo TOP 9 influencerov. Veronika a Sajfa sa rozhodli pre veľký krok!

Viac ako 120 000 hlasov v ankete Social Awards Slovakia vytvorilo TOP 9 influencerov. Veronika a Sajfa sa rozhodli pre veľký krok!

Slovensko rozhodlo o tom, ktorí influenceri a vlogeri zabojujú o prvenstvo v 1. ročníku najväčšej ankety v slovenskom online priestore. Viac ako 120-tisíc hlasujúcich vybralo spomedzi dvoch stoviek influencerov a vlogerov 9 finalistov v každej z 9 kategórií Social Awards Slovakia. V 2. kole hlasovania Slováci vyberú troch finalistov v každej kategórii. Víťazov hlasujúci i slovenskí influenceri spoznajú 29. septembra na slávnostnom gala večeri, ktorý odvysiela televízia Markíza na online platforme Markíza Plus. Naplnilo sa aj motto súťaže „S vplyvom prichádza zodpovednosť“. Moderátori Veronika Cifrová Ostrihoňová a Matej „Sajfa“ Cifra sa totiž rozhodli odstúpiť z ankety.

Trnavské rádio je v Trnave 2. najpočúvanejšie

Trnavské rádio je v Trnave 2. najpočúvanejšie

RegioMedia – media representative pre regionálne rádiá, po roku opäť monitorovala počúvanosť Trnavského rádia. To si medziročne polepšilo, v Trnave je druhé napočúvanejšie.

Zomrel jeden zo zakladateľov televízie CNN Reese Schonfeld

Zomrel jeden zo zakladateľov televízie CNN Reese Schonfeld

Vo veku 88 rokov zomrel Reese Schonfeld, novinár, ktorý spoločne s podnikateľom Tedom Turnerom založil v roku 1980 americkú spravodajskú stanicu Cable News Network (CNN).

Instagram zakročil proti Madonne

Instagram zakročil proti Madonne

Sociálna sieť prekryla Madonne zavádzajúce video o covide.

Bývalí novinári denníka Vedomosti ohlásili nový mediálny projekt

Bývalí novinári denníka Vedomosti ohlásili nový mediálny projekt

Novinári, ktorí na protest proti cenzúre odišli v júni z predného ruského ekonomického denníka Vedomosti, ohlásili založenie nového mediálneho projektu.

RTVS odvysiela naživo návrat kozmonautov z misie Demo-2 (VIDEO)

RTVS odvysiela naživo návrat kozmonautov z misie Demo-2 (VIDEO)

Po živom prenose štartu misie Demo-2 RTVS prinesie priamy prenos návratu posádky na Zem v rámci špeciálneho vydania talkshow o vede EXPERIMENT s podtitulom Naživo návrat na Zem, ktorý odvysiela na Dvojke v nedeľu 2. augusta o 20.10 h.

Najčítanejšie